UL i uke 12?

Vårbarn19

Forelsket i forumet
Nærmer meg uke 12 med stormskritt nå og en liten del av meg ønsker å ta en privat ultralyd om 1-2 uker.
Var på tidlig UL og så et blinkende hjerte i uke 6. Jeg kjenner jeg har lyst på en bekreftelse på at det er noe der enda, før jeg forteller alle.
Kommer dere til å gjøre det ? Jeg har ikke hatt blødninger, så går ikke med en følelse om at noe kan være galt. Har bare lyst til å være helt sikker på at alt står bra til ❤️

Men er det litt rart med 3 ultralyder i løpet av en graviditet, nå man egentlig ikke mistenker noe galt:smiley-ashamed008?

Merker at jeg er mer bekymret denne gangen, enn når jeg gikk gravid med førstemann..
 
Jeg føler det samme som deg ! Gravid med nr 2, ingenting som skulle tilsi at noe er galt...men likevel bekymret...er uke 12 i morgen å skal på ul på kvelden..så forteller vi nok etter det om alt er bra :)
Har vært på ul i uke 6 og uke 8, da var alt bra :)
 
Du må bare gjøre det du føler er riktig.
Barnet har det best når mor har det bra. Om du ønsker en ekstra UL for å føle deg litt tryggere, så ta det.
Forrige svangerskap hadde jeg minst syv UL uten at jeg eller noen andre mistenkte at det var noe galt. En tidlig ultralyd i uke 8 (standard ved ivf), en ekstra i uke 12, så OUL og deretter en håndfull ganger til frem til fødsel. Jeg var «kontroll» på et forskningsprosjekt som innebar ultralydundersøkelse før og etter et måltid på ulike stadier av graviditeten.
Var hyggelig å titte innom og hilse på vesla med jevne mellomrom.
 
Jeg var også usikker på om jeg skulle bestille ultralyd rundt uke 12 denne gangen. Forrige gang synes jeg det var veldig fint, men jeg hadde da ikke vært på noen ultralyd før. Denne gangen fikk jeg gratis på sykehuset i uke 8, men ønsker nå en bekreftelse på at alt er bra før vi forteller sønnen vår og resten av verden. Skal i dag, og er veldig glad for at jeg endte opp med å bestille den timen [emoji4]
 
Jeg hadde i uke 8, uke 10 hos gyn pga andre grunner (men fikk ul i samme sleng) og satte da opp ul i uke 12 siden det var gratis hos min faste gyn. Så skjønner godt hva du mener, vi ville gjøre det før vi fortalte barn og familie :happy: På tul uke 12 sprellet krabaten så mye at gyn såvidt fant det han skulle :hilarious:
 
Vi var på TUL når vi var 9+1. Har ny avtale om ultralyd neste uke når vi er 12+4 :happy:
 
Var på tul i går 12+1 pga svangerskapsforgiftning forrige svangerskap. Var gøy. Spiren var absolutt ikke rolig. Ble justert fram til 12+6 samtidig.
Er det noe du føler du ønsker ser jeg ingen grunn til å ikke ta og heller gå og uroe deg i 6 uker til oul
 
Jeg har vært på en i uke 5, en i 7+3 og fikk en sist når jeg var innlagt 11+4. Har bestilt en til i 14+3 :-D håper på å se kjønn. Hihi. Jeg tar det så lenge vi har råd til det og jeg føler for det :)
 
Har det på samme måte. Ingenting som tilsier at noe er galt, men jeg har likevel bestilt en time til UL i morgen. Jeg er da 9+0. Neste blir i uke 13 på riksen (duo test) men trenger en bekreftelse før det.. Vi har fortalt det til en del allerede..
 
Jeg er i uke 10+4 i dag
Så blinkende hjerte uke seks , siden jeg hadde sa i fjor så er jeg redd for å miste igjen. Så jeg har tatt priv TUL tre ganger nå og skal ta siste om to uker og da skal jeg være 12 uker på vei:)
Så jeg syns det er helt greit å være nervøs og sjekke ofte en ikke :)
 
Sniker fra April :)

Vi tok privat TUL i uke 6+0 for å bekrefte svangerskapet (og fikk se hjertet som banket).
Deretter ny TUL uke 12+3, det var SÅ verdt det!
Han fikk sjekket alle organer, nakkefold, nesebein etc, og beskjed om at alt så perfekt ut.

Neste TUL er 16+1 for å få vite kjønn :love017 (om 6 dager)

Så lenge det ikke går ut over økonomien, så er det fint å bli betrygget av en kyndig lege/gynekolog. :D
 
Last edited:
Enig med de andre her... har du råd så bestill deg en tul... jeg skal ha duo test i uke 12+1, men om jeg ikke hadde hatt det hadde eg gått privat igjen. Gikk også 8+6. Blir litt tryggere å si det til familiene da og venner føle eg
 
Nærmer meg uke 12 med stormskritt nå og en liten del av meg ønsker å ta en privat ultralyd om 1-2 uker.
Var på tidlig UL og så et blinkende hjerte i uke 6. Jeg kjenner jeg har lyst på en bekreftelse på at det er noe der enda, før jeg forteller alle.
Kommer dere til å gjøre det ? Jeg har ikke hatt blødninger, så går ikke med en følelse om at noe kan være galt. Har bare lyst til å være helt sikker på at alt står bra til ❤️

Men er det litt rart med 3 ultralyder i løpet av en graviditet, nå man egentlig ikke mistenker noe galt:smiley-ashamed008?

Merker at jeg er mer bekymret denne gangen, enn når jeg gikk gravid med førstemann..
Jeg kommer til å gjøre det i uke 13 for å se at det fortsatt er liv. INgen blødninger eller tidligere SA. Så ingen grunn til å mistenke noe feil. Men ønsker en bekreftelse til før uke 18
 
Så fint at vi er flere som tenker likt :)
Jeg har bestilt time på mandag, så det blir spennende :) skal i en middag med jobben på onsdag, så vil gjerne si det til kollegaene da :)
 
En liten oppdatering ;)
Var på ultralyd i dag, ble plutselig kjempe nervøs og innbilte meg at det plutselig ikke var noe der:wideyed: men på skjermen fikk vi se et dansende lite foster og alt var fint med organene :Heartred jeg trodde jeg kanskje var 11+6 men i følge henne så var jeg i allefall 12+3 :Heartred Så deilig å bli betrygget og glede seg over graviditeten helhjertet igjen :Heartred
 
En liten oppdatering ;)
Var på ultralyd i dag, ble plutselig kjempe nervøs og innbilte meg at det plutselig ikke var noe der:wideyed: men på skjermen fikk vi se et dansende lite foster og alt var fint med organene :Heartred jeg trodde jeg kanskje var 11+6 men i følge henne så var jeg i allefall 12+3 :Heartred Så deilig å bli betrygget og glede seg over graviditeten helhjertet igjen :Heartred
Så fantastisk ❤️
 
Back
Topp