UL i Oslo

mageboeren

Betatt av forumet
Jeg tenkte jeg skulle bestille time på tidlig UL, og ønsker å høre fra dere som har gjort det i Oslo.
Noen spesielle steder som anbefales?
Hvor lang er ventetiden fra du bestiller, pris og hva fikk du ut av timen?

Jeg var på Oslo Akutten. Der får du time nesten umiddelbart [:)] Men gynokologen er der bare på tirsdager og torsdager. Timen kostet 1000,-, så det koster litt, men etter min mening absolutt verdt det [:)]

Ja, jeg regnet med det kostet rundt 1000 lappen, men det mener jeg også det er verdt. Tusen takk for tips. Skal sjekke det ut.

volvat, majorstuaklinikken og oslo city legesenter. der får du time på dagen. har selv vært på tidlig ul på volvat (sist svangerskap) 3d på city (sist) og denne gangen tok jeg tidlig p åcity. veldig fornøyd begge steder. de tar seg god tid og forklarere mye. ikke som da jeg var på ordinær ul på ullevål. tror jeg var der 15 sekunde..

Tusen takk! Bestilte akkurat time hos Volvat nå. Skal dit 15.20!!
Spent!

Hadde egentlig ikke tenkt å ta tidlig UL. Skjønte ikke helt hvorfor alle stresset med det, men etterhvert som ukene har glidd på, har jeg mer og mer behov for å vite at alt er i orden, ikke minst prøve å få et forhold til dette monsteret som gjøre meg kvalm og uvel i ukesvis. Til nå har vi stort sett vært "uvenner" :-) Vet noen om man får en mer konkret termin allerede ved uke 12, som jeg nå angivelig er i.

Hva mer kan en få ut av en slik time? (antar det er all for tidlig å vite kjønn allerede)

ORIGINAL: mageboeren

Tusen takk! Bestilte akkurat time hos Volvat nå. Skal dit 15.20!!
Spent!

Hadde egentlig ikke tenkt å ta tidlig UL. Skjønte ikke helt hvorfor alle stresset med det, men etterhvert som ukene har glidd på, har jeg mer og mer behov for å vite at alt er i orden, ikke minst prøve å få et forhold til dette monsteret som gjøre meg kvalm og uvel i ukesvis. Til nå har vi stort sett vært "uvenner" :-) Vet noen om man får en mer konkret termin allerede ved uke 12, som jeg nå angivelig er i.

Hva mer kan en få ut av en slik time? (antar det er all for tidlig å vite kjønn allerede)

de kan ikke se kjønn i uke 12. de vil se nøyaktig termin, men det er terminen på ordinær ul man går ut fra, så det regnes egentlig ikke. de ser nakkefolden (altså de kan se om barnet har downs) de ser nyrer, hjerte osv. men det er ikke ALT de ser i uke tolv. det kan fortsatt oppdages feil ved ordinær ul. men de ser veldig mye, og jeg er sikker på at du vil bli veldig beroliget. det ble i allefall jeg [;)] lykke til[:)]

Back
Topp