UL i morgen og jeg er så nervøs

Trollmor Til Tre

Forelsket i forumet
Jeg var på tidlig UL i uke 9/10 i desember, og fant ut at jeg hadde en MA. Etter strevsomme måneder ble jeg endelig gravid igjen nå, men jeg er så REDD for at jeg skal få se det samme på UL i morgen. Hva er egentlig oddsene for MA to ganger etter hverandre?
 
Sjønner godt du er nervøs. Har mistet flere ganger selv, og ventetiden frem til TUL er uutholdbar. Oddsen for at det skjer to ganger etter hverandre er rundt 5%. Det vil si at det er 95% sannsynlig at alt er orden i morgen. Det er ikke så ille odds. Lykke til :)
 
Last edited:
Lykke til i morgen! :)
 
Lykke til i morgen! Hvor langt er du på vei nå?
 
Lykke til i morgen! Krysser fingrene for at alt er bra <3
 
Sniker fra mars, lykke til! :)
 
Så deilig å få bekreftelsen ❤️❤️
 
Hurra! Det var en liten klump med et bankende hjerte (jeg bor i utlandet/annen tidssone, derfor så tidlig...)!!!

Legen her ville gi meg cardiprin, noe som er aspirin, og duphaston (???). Er det noen som aaaaaner hva dette er? Burde jeg kanskje konsultere med en norsk lege?
Gratulerer!

Hva ville legen gi deg aspirin for?
 
Gratulerer så mye med fantastisk UL :)❤️ prøvde å søke opp virkestoffene du skrev opp men fant ikke noe, så kanskje høre med lege hjemme?
 
Godt at alt var i orden! Aner ikke hva medisinen skulle vært godt for? Aldri hørt om..
 
Hurra! Det var en liten klump med et bankende hjerte (jeg bor i utlandet/annen tidssone, derfor så tidlig...)!!!

Legen her ville gi meg cardiprin, noe som er aspirin, og duphaston (???). Er det noen som aaaaaner hva dette er? Burde jeg kanskje konsultere med en norsk lege?

Så bra alt stod fint til med spiren! :)

De gir ofte aspirin i utlandet hvis man har gjenntagende aborter. Dosen vil da være svært lav og fungerer som blodfortynnende. Det hindrer blodpropp i morkaka da dette kan være en av grunnene til at man mister. I norge gir man ofte albyl-e i lignende tilfeller da albyl-e har lignende virkning. Likevel så er dette noe som ofte blir gitt etter tre aborter. Hvis du bare har mistet en gang så ville du ikke fått noe behandling i Norge. Jeg går på Klexane (blodfortynnende sprøyter) i dette svangerskapet som jeg fikk av en norsk gynekolog, men det var først etter tredje gangen jeg mistet.
 
Back
Topp