UL i dag!

Kriistin

Betatt av forumet
Idag har jeg vært på ultralyd hos gynekologen min. Hun følgte meg hele forrige svangerskap med tvillingene. Fikk vite at jeg er 8 uker på vei idag:) Så en liten "reke" (Hehe) med et bankende hjerte:) Var godt i mamma hjerte:) Jeg har apc resistens, som gjør at jeg må gå på fragmin igjennom svangerskapet. Sist svangerskap var det så mye tull med dosene legen skreiv ut til meg, gikk på alt for mye gjennom hele svangerskapet. Så gynekologen min spurte meg om jeg ville ha oppfølgning hos henne hele svangerskapet,noe jeg takket overlykkelig ja til:) Hun er bare så dyktig, og føler meg trygg hos henne!  Skulle tilbake om  2 uker for ny kontroll, begynne på fragmin og skrive helsekort! Har dere andre fått helsekort allerede? Og er det noen andre som får oppfølgning av gynekolog gjennom svangerskapet? langt innlegg, men masse på hjerte :p heh

Jeg veit ikke helt hva det du skriver om er, men godt at du får oppfølging :) hehe. Og så bra at alt gikk bra på UL! jeg skrev helsekort hos legen forrige uke, var til gyn 8+5 for å sjekke hvor blødningene kommer fra, men nå som de veit det så får ikke jeg noe mer oppfølging, men jeg trenger vel ikke det heller :)

Så godt å høre alt stod bra til med lille i magen!!!

Hva er det du går på medisiner for...? Har ikke hørt de navnene før og ble litt nysgjerrig...

Her skal jeg til gynekolog igjen på onsdag(har vært to ganger privat, og skulle gjerne blitt fulgt av han, men det blir for dyrt i lengden..)... I henvisningen står det at jeg kanskje bør følges av gynekolog gjennom svangerskapet grunnet en heller vanskelig føldsel sist, men jeg har egentlig mest lyst til å bare få ting på plass ang fødsel og så bare gå til jordmor, men vet ikke helt...

Har ikke enda skrevet helsekort enda, regner ikke med at det skrives før i uke 12 da det er da de tar blodprøver og slikt, og har ikke lyst til å ha helsekortet liggende om det mot formodning ikke skulle gå bra...

Går på fragminen for at jeg har større sjangse for å få blodpropp.. Det er større sjangse for at blode "klomper" seg.. Så framinen gjør sånn at blodet blir tynnere.... Men gikk no fint forrige gang da, tross alle feilene de gjorde :s Så føler meg litt tryggere nå.. Må ha tettere oppfølging gjennom hele svangerskapet.. Jeg betaler ingenting for å gå der, og gjorde det ikke forrie gang heller.. Okei, husker ikke det med helsekort jeg, selv om guttene bare er 2 år :p hehe, man glemmer enkelte ting fort :P Nei, er kanskje best å vente til man er kommet over 12 uker, da kan man slappe litt mer av:)

Så fint at alt gikk bra på ul i dag. Det er alltid så betryggende å se den lille der inne. Jeg skal til gyn spesialist til tirsdag, gleder meg masse til å se "reka" igjen emoticon

Så godt at mikrobabyen har det bra! :D

Jeg har vel fått den ekstra oppfølgingen jeg skulle få, tidlig UL i dag, i uke 7. Her får man ikke komme inn til legen før i uke 10, så her skjer det ikke noe mer på en stund. Tenkte jeg skulle betale meg til en ny UL i uke 11-12, bare for å være sikker på at alt går bra. =)

Velkommen til oss. :-D

Kriistin skrev:
Ja :-D Er jo bare helt herlig å se at det er liv :-) Lykke til på tirsdag!:) 

Fastlegen min vil ha meg inn en gang i mnd, han er utrolig flink til å følge opp, så har jeg fått henvisning til å gå til en spesialist flere ganger i løpet av svangerskapet, så blir jeg nok kalt inn på ekstra kontroller på KK, så jeg tror nok ikke jeg trenger å gå til jordmor, for her blir det heldigvis oppfølging :)

Back
Topp