UL i dag,?? Hjelp

Uff, så utrolig kjipt :/
Må være helt nervepirrende å bare gå rundt å lure!
Håper virkelig at den lille spiren din bare gjemmer seg godt og at du får positivt svar neste uke!
Sender en stor trøste klem ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg så du stilte spørsmål om MA, jeg hadde en MA i februar, var 13+ uker på vei, men det lille hjertet sluttet å slå mellom uke 9-10. Jeg hadde en miniblødning, derfor fikk jeg en UL hvor man kunne se det. Hadde vært på UL i uke 9, noen dager før den lille døde, da var alt i orden...

Kan høres ut som en bo (blighted ovum). Hadde d i februar, og da er det bare en tom fostesekk, ikke noe foster. håper for din del at det bqre er dårlig apparat og en dårlig lege! Lykke til!!

Har jo lest om tilfeller der fosteret er godt gjemt bare :-/

Termin 27.02.14, første gang!

Han fant ikke noe foster i dag... :-(.. Var hos han for en uke siden og da tok han utvendig UL og så fostersekk... Og sa jeg mulig var 7 uker.. I dag en uke etter tok han utvendig og innvendig UL..Men så ikke noe foster...jeg er knust.. Hadde håpet på hjerteslag og bilde.. Kommer hjem tomhendt.. Han så en rund fostersekk da, og mente det ville vært en flat fostersekk om det ikke var foster der... Har dere noen tanker?? Kan jeg bare være kortere på vei?? Rart... Jeg er så lei meg, forvirret.. Frustrert... så han ville se igjen om en uke...

Jeg var på privat ul og fikk beskjed om at det bare var et hull der embryo skulle vært og at det ikke kom til å bli noe. Uken etter fikk jeg se hjertet slå, var da 5+6 uker. (Hadde vært 5+0 på privat ul så derfor hadde det vært for tidlig å se.)

Så det er håp. Blitt skrudd tilbake hele 14 dager ifht menstermin.

Jeg så du stilte spørsmål om MA, jeg hadde en MA i februar, var 13+ uker på vei, men det lille hjertet sluttet å slå mellom uke 9-10. Jeg hadde en miniblødning, derfor fikk jeg en UL hvor man kunne se det. Hadde vært på UL i uke 9, noen dager før den lille døde, da var alt i orden...

Høres HELT lik ut til min historie, i oktober.

Høres HELT lik ut til min historie, i oktober.

:-(
Det er så j... med MA, at man går så lenge og tror at alt er i skjønneste orden :-(
Hvordan har du det denne gangen? Eg er et nervevrak, spesielt siden eg ikke har så mange symptomer. Var på ul forrige uke og det lille hjertet slo men... Har jo sett et hjerte i uke 9 forrige gang og det var ikke noe garanti... Nesten sånn at jeg bare ikke vil gå til noen UL'er, ikke høre etter hjertelyd osv for å ikke bli så skuffet igjen... Prøver å være positiv men det er ikke lett.

:-(
Det er så j... med MA, at man går så lenge og tror at alt er i skjønneste orden :-(
Hvordan har du det denne gangen? Eg er et nervevrak, spesielt siden eg ikke har så mange symptomer. Var på ul forrige uke og det lille hjertet slo men... Har jo sett et hjerte i uke 9 forrige gang og det var ikke noe garanti... Nesten sånn at jeg bare ikke vil gå til noen UL'er, ikke høre etter hjertelyd osv for å ikke bli så skuffet igjen... Prøver å være positiv men det er ikke lett.

Har det veldig likt deg. Hatt to SA det siste året i tillegg, uke 5 o 6 men MA var definitivt verst. Som nevnt over er historien min skremmende lik din, ble oppdaget i uke 13 da hjertelyd uteble, da hadde fosteret dødd i uke 10, men jeg så hjertet slo i uke 9+4.

Var på ul i går, er 8+3, alt så bra ut men tør ikke glede meg for mye. Vet ikke når jeg skal tørre det. :( Går på blodfortynnende og progesteron denne gangen, så krysser alt. Får du ekstra oppfølging?

Har det veldig likt deg. Hatt to SA det siste året i tillegg, uke 5 o 6 men MA var definitivt verst. Som nevnt over er historien min skremmende lik din, ble oppdaget i uke 13 da hjertelyd uteble, da hadde fosteret dødd i uke 10, men jeg så hjertet slo i uke 9+4.

Var på ul i går, er 8+3, alt så bra ut men tør ikke glede meg for mye. Vet ikke når jeg skal tørre det. :( Går på blodfortynnende og progesteron denne gangen, så krysser alt. Får du ekstra oppfølging?

Nei, altså dvs jeg får ekstra oppfølging etter ordinære ul, men det er oga historien med første. Hadde veldig god oppfølging med nr 2 og 3.
Men i forbindelse med MA'en tror jeg ikke jeg får oppfølging. Jeg husker at legen på sykehuset sa at je kan få ul i uke 8 og 12, men jeg vet ikke om jeg vil det.... Kanskje den i uke 12, men jeg har det så sterkt i minne når jeg var der og han sa at han dessverre ikke ser noe hjerteslag lenger, jeg vil ikke høre det en gang til. Ikke at det hjelper, det som skjer skjer uansett, men jeg vil
ikke tenke over det, samtidig som jeg er supernervøs... Jeg vet heller ikke når jeg klarer å slappe av, kanskje først når eg har født?! Jeg bare håper at ukene går fort, noe de ikke gjør, nå når det er sommerferie og alle er hjemme. Dagene er uendelig lange fortiden...
Krysser fingrene for deg!

Nei, altså dvs jeg får ekstra oppfølging etter ordinære ul, men det er oga historien med første. Hadde veldig god oppfølging med nr 2 og 3.
Men i forbindelse med MA'en tror jeg ikke jeg får oppfølging. Jeg husker at legen på sykehuset sa at je kan få ul i uke 8 og 12, men jeg vet ikke om jeg vil det.... Kanskje den i uke 12, men jeg har det så sterkt i minne når jeg var der og han sa at han dessverre ikke ser noe hjerteslag lenger, jeg vil ikke høre det en gang til. Ikke at det hjelper, det som skjer skjer uansett, men jeg vil
ikke tenke over det, samtidig som jeg er supernervøs... Jeg vet heller ikke når jeg klarer å slappe av, kanskje først når eg har født?! Jeg bare håper at ukene går fort, noe de ikke gjør, nå når det er sommerferie og alle er hjemme. Dagene er uendelig lange fortiden...
Krysser fingrene for deg!

Ja ville tatt i mot ul jeg da. Syns det var verst at den hadde vært død inni meg såpass lenge. Hadde en MA i 2006 også. Så jeg vil ta ul hver uke, slapper litt mer av da. Men som deg så syns jeg tiden går sakte. Blæh. Masse masse lykke til til deg også. :)

Ååhnei :( jeg har også en MA var på ul forrige torsdag skulle være 8+2 ingen foster bare sekken.. Kvalmen og murring. Ømme og voksende bryst heller ingen blødninger.. Fikk ny ul nå til torsdag for dobbelsjekke dette fikk både innvendig og utvendig ul. Å dette er andre gang på rad!! Føler så med deg , ikke no morro dette her !

Takk for støtte!!! Er det noen av dere med lignende erfaring?

hei!
Jeg var på ultralyd for en ukes tid siden , 8+3..Gynekologen min fant ingenting... Spurte om jeg hadde blødd, hatt symptomer osv.. Ble veldig skuffet. Men han sendte meg inn til en annen gynekolog som haDDE nyere utstyr..

Og der var fosteret... Bankende hjerte og alt.. akkurat som det skulle være.
Krysser fingrene for deg :)

hei!
Jeg var på ultralyd for en ukes tid siden , 8+3..Gynekologen min fant ingenting... Spurte om jeg hadde blødd, hatt symptomer osv.. Ble veldig skuffet. Men han sendte meg inn til en annen gynekolog som haDDE nyere utstyr..

Og der var fosteret... Bankende hjerte og alt.. akkurat som det skulle være.
Krysser fingrene for deg :)
ER DET SANT??? Åhhh så fantastisk........

ER DET SANT??? Åhhh så fantastisk........

ja heldigvis så var kollegaen hans ledig så jeg slapp å vente mer enn 10 min.. Hun fant det med en gang. Jeg ble til og med satt nesten en hel uke frem.

kjedelig at du må vente en hel uke.. Jeg tror kanskje jeg hadde bestillt ultralyd et annet sted.. hvis du er veldig urolig.
Men nå er jeg super utålmodig av med da.. :)

ja heldigvis så var kollegaen hans ledig så jeg slapp å vente mer enn 10 min.. Hun fant det med en gang. Jeg ble til og med satt nesten en hel uke frem.

kjedelig at du må vente en hel uke.. Jeg tror kanskje jeg hadde bestillt ultralyd et annet sted.. hvis du er veldig urolig.
Men nå er jeg super utålmodig av med da.. :)
Har fått UL hos en annen mer anerkjent gynekolog nå på torsdag!! Herregud jeg kan ikke vente!!!!!:-) et snev av håp nå!

Var mange hjerteskjærende historier. Denne tøtta felte noen tårer nå under lesingen.. Tenkte det kan være meg om kun noen uker liksom. LITT hormonell kanskje, men likevel - trist når det ikke blir som en hadde tenkt <3

Var mange hjerteskjærende historier. Denne tøtta felte noen tårer nå under lesingen.. Tenkte det kan være meg om kun noen uker liksom. LITT hormonell kanskje, men likevel - trist når det ikke blir som en hadde tenkt <3

Man har ingen garantier uansett<3

Back
Topp