UL, hvor tidlig?

Sanndrom

Blir kjent med forumet
Sitter her og tenker at om alt går vår vei, og blodprøvene viser at hcg stiger, så vil jeg på tidlig ul for å få bekreftet at alt er ok. Vil da gjerne se et hjerte som slår. Hvor tidlig kan man ta ul, for å se om det er liv? Er uke 6 for tidlig, bør vi vente til uke 7?

Ville ventet til tidligst uke 7 ja. Er ikke kjekt å komme for tidlig og så vet du ikke om du er kortere på vei eller om det er noe gale. jeg skal først 15 juni, da er jeg 9+4. Da kan man se mye mer og da får man klart svar. Gruegleder meg.... Synes mange kommer med dårlige nyheter for tiden, liker det ikke!

enig med mammamoren, det er bedre jo lenger du klarer å vente! Rundt uke 8-10 er f.eks. fine uker.

Var til legen i dag og han skulle ordne slik at jeg fikk UL når jeg er 7-8 uker,men det er pga jeg har vært gravid utenfor livmoren og må få sjekket det opp så fort som mulig,så håper jeg ser et bankende hjerte :)

Tweak skrev:
enig med mammamoren, det er bedre jo lenger du klarer å vente! Rundt uke 8-10 er f.eks. fine uker.

Sign. Vi venter til da:) Sist var jeg tidligere, men ble satt tilbake tre uker da..Da ble det uke 7 og vi så kun en klump.Og bankende hjerte da tydeligvis. Jeg forstod pent lite, men det var detJM sa:P

jeg var på ul i uke 5 med det første barne.
Nå med andre var jeg i går på UL nr 2. Har hatt blødninge.
Skal på nokk en UL neste uke også.

Er ikke nye en en liten prikk man ser i uke 5.

Viste noe i uke 7? at hjerte slo ?
Skal på UL neste uke, da er jeg uke 7.

Sign. Vi venter til da:) Sist var jeg tidligere, men ble satt tilbake tre uker da..Da ble det uke 7 og vi så kun en klump.Og bankende hjerte da tydeligvis. Jeg forstod pent lite, men det var detJM sa:P

Jeg skal på tidlig ul når jeg er 7+3. De sa at det var vanlig rundt 7 og 8 uker. Men hvis det er nakkefolden man vil sjekke så er det bedre rundt 11 uker. Men jeg må bare vite om hjertet slår. Slik at jeg kan glede meg mer over graviditeten :)

Jeg spurte jordmor her i stavanger og hun sa det at vi skal kunne klare å høre hjertelyden i uke 6. så jeg skal til ul på onsdag =) for å høre etter hjertaktivitet og få bekreftet at jeg faktisk er gravid.

Så uke 6 skal gå an, men man ser jo ikke så mye har jeg hørt da menh. det viktigste for meg er å vite at jeg faktisk er gravid.

Skal på UL i uke 7-8 nå :)

Back
Topp