Ul for sjekk av morkake.

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
I morgen skal jeg på sykehuset og sjekke at morkaka har flyttet seg og jeg kan føde på normalt vis. ( noe den sikkert har) men det jeg lurer på er om man får se lille i magen også?? Håper det, kjedelig med en 4 timers biltur ( tur-retur ) kun for å se morkaka ( selv om det er viktig å få sjekket) :) noen som har vært og vet noe om dette?? :)
 
I morgen skal jeg på sykehuset og sjekke at morkaka har flyttet seg og jeg kan føde på normalt vis. ( noe den sikkert har) men det jeg lurer på er om man får se lille i magen også?? Håper det, kjedelig med en 4 timers biltur ( tur-retur ) kun for å se morkaka ( selv om det er viktig å få sjekket) :) noen som har vært og vet noe om dette?? :)
Har ikke noe erfaring med det, men ville jo trodd at de tok en liten sjekk på baby også mens dere er der :)

Lykke til!
 
Enig med over, de pleier å ta en titt for å se at alt er bra med ungen, sjekker navlestreng og fostervann også. Så sjansen for at dere kun skal se på morkaka er heller liten, vil jeg tro :)
 
Forrige gang jeg var inne for å sjekke en muskelkul så så de bare på kulen. Jeg fikk knapt sett barnet. Undersøkelsen var over på 1 minutt

Men dette var min ul nr 12 og alle de andre gangene så de nøye på fosteret. Så høyst sannsynlig så gjør de nok det på deg og :)
 
Takk for svar! Aldri vært på sånn kontroll før, så er jo veldig spent :) satser på at jeg er like heldig, og får se lille litt. :)
 
Aldri vært på sånn kontroll tidligere, men håper for din del at du får kikke på babyen også. Det er alltid så hyggelig [emoji4]

Her får vi alltid en liten sniktitt i 3D også når vi er på kontroll hver 14.dag. Og det er alltid kjekt [emoji4]
 
Skal også på samme sjekk neste uke, har også 4t tur/retur så du må gjerne oppdatere på hva du fikk se [emoji1]
 
Jeg går på sjekk for å se på morkaken, og en cyste. På meg har de sjekket baby grundig begge gangene. Forventer nesten det nå den tredje gangen også. De sjekker nok babyen din og når du først er der:happy:
 
Følges også nøye opp med ul og de sjekker babyen nøye hver gang jeg er inne:)
 
Med nummer to var jeg på slik sjekk. Fikk sett både baby og morkake, og fikk til og med 3D-UL:happy:
 
Hvordan gikk det? [emoji4]
 
Skal også på samme sjekk neste uke, har også 4t tur/retur så du må gjerne oppdatere på hva du fikk se [emoji1]

Samme her, skal også på 'morkakekontroll' om noen uker. Har du vært? Spent å høre hvordan det var! (og håper så klart at den har flyttet seg)
 
Skal også på sånn kontroll om noen uker, men regner med den har flyttet seg, for hadde en kontroll av muskelknute for ca en mnd siden og da kunne det virke sånn heldigvis
 
Jeg var på samme kontroll på mandag. Sjekk av morkake og vekstestimering tok sånn 5 min, også brukte jm litt tid på å få et par fine 3D bilder etterpå.

Hadde morkaken flyttet seg hos deg? Min hadde ikke :(
 
Hvordan gikk det? [emoji4]


Gikk greit, var mye forsinkelser, satt 2 timer og ventet. Slapp inn og tok en vanlig UL først, fikk følge med på stor skjerm, men var ikke mye jeg fikk sett, magen, hjernen og lårbein, så veldig skuffende. Fikk estimert vekt til 1666 gram i uke 31, 4 % over snittet, noe som var normalt. Fikk også innvendig ul og Morkaka har heldigvis flyttet seg :) Men hun hadde det tydeligvis travelt, så var inn og ut på rekord tid..
 
Gikk greit, var mye forsinkelser, satt 2 timer og ventet. Slapp inn og tok en vanlig UL først, fikk følge med på stor skjerm, men var ikke mye jeg fikk sett, magen, hjernen og lårbein, så veldig skuffende. Fikk estimert vekt til 1666 gram i uke 31, 4 % over snittet, noe som var normalt. Fikk også innvendig ul og Morkaka har heldigvis flyttet seg :) Men hun hadde det tydeligvis travelt, så var inn og ut på rekord tid..
Så bra da [emoji4] Ja, av og til har de legene det litt vell travelt [emoji28]
 
Gikk greit, var mye forsinkelser, satt 2 timer og ventet. Slapp inn og tok en vanlig UL først, fikk følge med på stor skjerm, men var ikke mye jeg fikk sett, magen, hjernen og lårbein, så veldig skuffende. Fikk estimert vekt til 1666 gram i uke 31, 4 % over snittet, noe som var normalt. Fikk også innvendig ul og Morkaka har heldigvis flyttet seg :) Men hun hadde det tydeligvis travelt, så var inn og ut på rekord tid..
Så bra alt vår fint :)

Dumt det ble en rask sjekk, men var nok travelt siden dere måtte vente så lenge og undersøkelsen var så rask.

Nærmer jo seg nå, så er ikke lenge igjen til vi får se de små :happy:
 
Gikk greit, var mye forsinkelser, satt 2 timer og ventet. Slapp inn og tok en vanlig UL først, fikk følge med på stor skjerm, men var ikke mye jeg fikk sett, magen, hjernen og lårbein, så veldig skuffende. Fikk estimert vekt til 1666 gram i uke 31, 4 % over snittet, noe som var normalt. Fikk også innvendig ul og Morkaka har heldigvis flyttet seg :) Men hun hadde det tydeligvis travelt, så var inn og ut på rekord tid..

Synd at de ikke hadde bedre tid. Men det er vel det viktigste at den har flyttet seg [emoji5] Jeg gruer meg litt, redd for KS [emoji53]
 
Back
Topp