Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har opplevd å bli målt 1-3 dager kortere mellom uke 8-12, men fortsatt «beholdt» menstermin, og blitt satt frem 5-6 dager ved oul. Så virker som mine vokser litt mer etterhvert, men det er sikkert veldig individueltAv nysgjerrighet, har noen erfaringer med hvor riktige målinger nå er? Rundt uke 8-10? På ultralyd i går målte lille 5 dager mer enn menstermin. Kan jeg regne med å bli flyttet omtrent like mye på ordinær?

Personlig for meg så hadde jeg vært 6+2 ifølge menstermin. Mens el termin var 7+0. Ved ul ble den målt til 7+1. Føler menstermin er ofte litt misvisende, men det er den som er standard å følge i helsevesenet?Av nysgjerrighet, har noen erfaringer med hvor riktige målinger nå er? Rundt uke 8-10? På ultralyd i går målte lille 5 dager mer enn menstermin. Kan jeg regne med å bli flyttet omtrent like mye på ordinær?
Når jeg var på tidlig ultralyd sist svangerskap sa hun at den mest riktige termindatoen ble satt på tidlig ordinær ultralyd. At etter dette vokser fosteret i ulik takt. Men jeg vet ikke haha. Utfra el var termin 30.01.24, menstermin 26.1.24. Men på toul ble terminen endret til 30.1.24.Av nysgjerrighet, har noen erfaringer med hvor riktige målinger nå er? Rundt uke 8-10? På ultralyd i går målte lille 5 dager mer enn menstermin. Kan jeg regne med å bli flyttet omtrent like mye på ordinær?
Jordmor i går var så på at termindato ble flyttet frem osv, så følte hun var veldig sikker, haha. Fristet til å endre i apper for å få tiden til å gå fortere, men får holde ut til ordinær tidlig om en måned.. Rundt uke 7-9 er min erfaring som nevnt lenger oppe her at de i kan måle kraftig feil, opp mot ei uke. Ville aldri stolt på ein termindato før uke 12, funnet på UL. Dei vokser veldig i rykk og napp då, men rundt uke 12-13 er det ganske stabilt og rundt uke 18-20. Nokre fastslår termin på TOUL, andre på OUL, begge deler har uansett litt feilmargin, men det er sjeldent snakk om meir enn 1-3 dagar uansett, i motsetning til opp mot 7 på TUL.Av nysgjerrighet, har noen erfaringer med hvor riktige målinger nå er? Rundt uke 8-10? På ultralyd i går målte lille 5 dager mer enn menstermin. Kan jeg regne med å bli flyttet omtrent like mye på ordinær?
Å så fantastisk! Også står det 2. Trimester allerede?Aktiv og frisk bebis![]()

Det var virkelig fantastisk jaÅ så fantastisk! Også står det 2. Trimester allerede?![]()
Så bra, og håper det har gitt deg ro å se miniDet var virkelig fantastisk jadet står 2 trim, men ble målt til 11+2
men ut ifra mine beregninger så er jeg 10+6
Så ikke heeelt 2 trimister enda, men snart![]()