UL 6+2 - usikker

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Var hos legen idag og fikk lurt meg til en UL, men legen kunne bare finne ett sort hull, han målte hvor stort hullet var og det skulle stemme med livmoren og at jeg er 6 uker på vei, størrelsen var som en plomme sa han. Han mumlet om at det var noe der, men jeg kunne ikke se ett hjerte eller en liten rekekropp. Betyr det at noe er galt? Når det bare vises ett sort hull som var livmoren? :(

I mitt første svangerskap fikk jeg tidlig UL på 10 ukers dagen, da kunne jeg se en kropp og hjerte banket fint. Så hva skjer? :(

Tok du innvendig eller utvendig? Jeg har hørt at selv om legekontor kan ha bra ul- utstyr og legene kan ta ul, så er det ikke sikkert de er så gode på å ta tidlig ul... Det er visst ikke like greit å hverken få til eller tolke resultatene korrekt.

Sent from my iPhone using BV Forum

... Og jeg tror det skal godt gjøres å se noe særlig fra utsiden i uke 6...?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er alt for tidlig til å ta ytre i uke 6 + ? Jeg var i uke 7 + 3, og fosteret var rett over 1 cm. Så jeg tror ikke jeg ville ha bekymra meg så mye enda, men bestilt en innvendig ultralyd når du er rundt 7 uker?

Tror det er nærmest bortkasta å ta utvendig ul så tidlig. Eneste det medfører er bekymring :( er andre på forumet som har tatt utvendig tidlig og sjelden har legen funnet noe, men alt har stått bra til likevel :) blir spennende med ultralyd i uke 10, da har du jo litt finere bilder også :)

❤️Venter et nissetroll i slutten av desember ❤️

Tror det er nærmest bortkasta å ta utvendig ul så tidlig. Eneste det medfører er bekymring :( er andre på forumet som har tatt utvendig tidlig og sjelden har legen funnet noe, men alt har stått bra til likevel :) blir spennende med ultralyd i uke 10, da har du jo litt finere bilder også :)

❤️Venter et nissetroll i slutten av desember ❤️
Ja det er nok sant! :) følte ikke på meg at noe var galt etter UL heller, men jeg tenkte at jeg kanskje måtte være det! Men da trenger jeg altså ikke å bli bekymret :D

Trenger ikke bekymre deg i det hele tatt. Alt for tidlig med utvendig ul i uke 6-7. Blir sikkert veldig bra i slutten av juni og da får du jo også se så mye mer :) Du kan absolutt glede deg til den :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Back
Topp