Ul 5+3

Det var jeg som bestilte selv hos min private gynekolog fordi jeg har mistet 4 ganger og har en exu bak meg. Da det var gått en uke og jeg ikke hadde fått svar på hcg- prøven, ville jeg ha en ul for å se om alt var som det skulle. Første gang jeg var gravid, hadde jeg time til gu 5+2 i utgangspunktet, så da fikk jeg ul. Der så vi en lite bankende hjerte, så tenkte det skulle bli det samme nå....
Okei. Det er veldig tidlig å se bankende hjerte 5+2 eller 5+3, så da var du nok veldig heldig :)
Jeg hadde UL 5+6 og da sa gyn at hjertet trolig akkurat hadde begynt å slå. Jeg hadde UL pga blødninger da.

Okei. Det er veldig tidlig å se bankende hjerte 5+2 eller 5+3, så da var du nok veldig heldig :)
Jeg hadde UL 5+6 og da sa gyn at hjertet trolig akkurat hadde begynt å slå. Jeg hadde UL pga blødninger da.

Ja det vet jeg jo, men trodde hvertfall man skulle se en eventuell plommesekk. Og gynekologen mente jo at man burde sett noe, skulle tro dem vet det. Men har vært iherdig på googlingen de siste dagene, så det er jo delte meninger om hva man bør se så tidlig. Men det er vel lite vits å skru opp forventningene

Ja det vet jeg jo, men trodde hvertfall man skulle se en eventuell plommesekk. Og gynekologen mente jo at man burde sett noe, skulle tro dem vet det. Men har vært iherdig på googlingen de siste dagene, så det er jo delte meninger om hva man bør se så tidlig. Men det er vel lite vits å skru opp forventningene

Skjønner at du ikke vil skru opp forventningene.
Det svarte hullet vil jeg tro er plommesekken, og at det er for tidlig å se embryoet ennda :) Det var ivertfall det min gynekolog forklarte. Jeg mistet desverre min lille spire, og det var veldig tydelig på TUL/UL at den svarte rundingen/hullet og fosteret var borte fra livmoren. Så jeg har ivertfall troen på at det vil vise noe i plommesekken neste gang du tar UL, for det er veldig tidlig i uke 5.
Krysser fingrene for deg :)

Det svarte hullet er gestasjonssekken. Inni der finner man foster og plommesekk. Plommesekken ses som en hvit/grå ring og fosteret som en hvit/grå klump, inni gestasjonssekken,om du skjønner.Men min var helt tom...
Så trist at du mistet din lille spire[emoji173]️ håper du får en ny raskt.
Håper jo selvfølgelig veldig at det skulle være for tidlig, men jeg har mine tvil[emoji22]

Da har jeg fått svar på blodprøvene og de stiger som normalt!! Så da er det bare å vente en uke på ny ul!! Legen var heldigvis litt mer positiv i dag. Men det kan altså gå begge veier[emoji33]

Så bra!! Da var det nok bare for tidlig[emoji8][emoji8]

Da har jeg fått svar på blodprøvene og de stiger som normalt!! Så da er det bare å vente en uke på ny ul!! Legen var heldigvis litt mer positiv i dag. Men det kan altså gå begge veier[emoji33]

Høres ut som det bare var for tidlig ja. Godt du fikk ny UL avtale raskt. :)

Så utrolig bra! Da håper vi alt er i orden på neste ul!

Da var ul unnagjort! Og alt var nå i skjønneste orden. Der var en bitteliten «baby» med bankende hjerte[emoji173]️

Rart de i det hele tatt gjorde UL så tidlig som de gjorde hos deg. Unødvendig å skremme deg sånn når et svart hull er eneste du vil se uansett om det går bra eller ei..

Og gratulerer så mye :)

Såå bra[emoji173]️ gratulerer[emoji173]️

Da var ul unnagjort! Og alt var nå i skjønneste orden. Der var en bitteliten «baby» med bankende hjerte[emoji173]️

Gratulerer! :D

(Jeg ville klaget på måten de møtte deg første UL. Både at de tok UL så tidlig og at når de først tar UL for tidlig ikke er helt ærlige på at resultatene egentlig ikke er til å stole på dersom man ikke finner embryoet.)

Back
Topp