Ukesmeny

jc

Gift med forumet
Er dere flinke til å lage ukesmeny?

Vi har lenge tenkt på at det må vi gjøre!! Så i forrige uke (1.10) starte vi med det:-) Har gått veldig fint så langt, har holdt oss til menyene. Jeg har ikke skrevet hvilken dag vi skal ha de forskjellige middagene.
Så nå skal jeg bare handle en gang i uken! Første uken handlet jeg mandag, men ser det er en litt dum dag...klarer ikke å ha helgekosen liggende hele uken uten å røre...
I dag har jeg vært å handlet for en uke.

De neste 7 middagene våre er:

Lasagne med salat og hvitløksbaguetter
Fiskeboller i hvitsaus
Sei med løk og paprikasaus (fant i ei kokebok, veldig godt!)
Pølsegrateng
Svinekjøtt med sursøt saus og ris
Spagetti og kjøttdeig
Pizza

Ingen som lager ukesmenyer?

Nei det har vi ikke dessvere. Men vi pleide og ha Lasange på fredager. Sklid litt ut med det, men på fredag og lørdag er det enten Lasange, taco eller Pizza (som regel). Søndager har vi som regel fiskeboller i hvit saus eller Kjøttkaker i brun saus. De andre dagene mikser jeg litt. Går mye i gryter da lille gutt er glad i det pluss at det er enkelt, greit og ikke så usunt ;) Har alltid kjøttdeig i fryseren som jeg bruker. Ellers stors sett dårlig fantasi!

Lager ikke ukesmeny nei, men lagde en gang en som vi en periode var vi flinke til å bruke. da var det fisk på mandager, kylling på tirsdager, valgfritt på onsdager, fisk på torsdager, svin/ lyst kjøtt på fredager, mørkt kjøtt eller noe med kjøttdeig på lørdager og "husmannskost" på søndager.. (kjøttkaker, lapskaus, komper osv..)
Men den har vi sklidd litt bort ifra nå.. ;p

Back
Topp