Ukes menyer

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Jeg var flink til dette før, satt opp menyer og handleliste for gjerne 2 uker og sparte mye tid og penger på dette, men når jeg ble gravid var det vanskelig å vite hva jeg ville ha, for det endret seg veldig fort :-P

Skal byne å planlegge igjen nå og tenkte vi kunne dele litt erfaring og tips :)

Jeg har planlagt og kjøpt inn for uken i 4 år nå og får helt fnatt av å gå i butikken og kjøpe middag på impuls. Helt ødelagt av mitt fine system :p

Nå bruker jeg en app som heter Wunderlist til å organisere alt. Funker både på pc/mac, iPad og telefon. Ganske greit! Da har jeg en liste med middagsretter med link til oppskrift, en liste med nye oppskrifter jeg ikke har prøvd ennå, en liste hvor jeg skriver ukens middager, en til neste ukes middager dersom jeg vil planlegge lengre frem i tid og en liste til handleliste som jeg har delt med mannen så han kan gå i butikken alene (her gjelder det å være veldig spesifikk ellers får du hjem noe helt annet enn du skulle ha :rolleyes:)

Tipper vi sparer masse penger og kaster mye mindre mat på å gjøre det sånn :)

Vi holdt på sånn før, men så var mannen borte på jobb hver kveld i en lang periode og da ble det ikke noe gøy med lister. Og så ble jeg jo gravid og da er det håpløst :D men vil begynne på igjen etter fødsel. Er kjempe lurt, og man får brukt det man har :)

Wunderlist :p fantastisk navn :D den skL jeg laste ned!
Gjør det! Jeg digger den :) Bruker den også som påminner i forhold til hva jeg skal når. Kan sette dato på en todo og få påminnelse. Slår på gjentagende hendelse for ting som klesvask og annet husarbeid som gjøres ukentlig. Er nok litt mer slik den er ment å brukes, men jeg bruker den til alt! Samling av oppskrifer til middag og dessert, pakkelister (fint å gjenbruke da jeg bare ser over todoene som er gjort og markerer de som ikke gjort igjen) og fødebagen har selvsagt fått sin egen liste ;)

Vi holdt på sånn før, men så var mannen borte på jobb hver kveld i en lang periode og da ble det ikke noe gøy med lister. Og så ble jeg jo gravid og da er det håpløst :D men vil begynne på igjen etter fødsel. Er kjempe lurt, og man får brukt det man har :)

Prøver å samkjøre litt også, hvis jeg har potetmiddag den ene dagen, så har jeg en middag med poteter dagen etter, er alltid rester, og jeg vet hvilke retter en gjerne får rester av, så da blir det en to-dagers middag ut sv dem :) eller fryst :)

Hater å kaste mat, men har blitt litt mye av det under svangerskapet... Desverre :(

Den fant jeg, tror det var en matgruppe på FB, så bare kopierer jeg den :) syns den var så grei og oversiktlig ;)

Den fant jeg, tror det var en matgruppe på FB, så bare kopierer jeg den :) syns den var så grei og oversiktlig ;)
Den var lur hvertfall. Tar bilde av den, jeg :)

Back
Topp