Ukeregningen...

Ivrigpånr2

Glad i forumet
Hm.
Lenge siden jeg var gravid sist (føler jeg), meeen nå fant jeg altså ut at:
Om jeg hadde hatt en "normal" syklus på 28 dager, så hadde jeg (hvis jeg var gravid) nå hatt fullgåtte 2+5.
Men jeg har en syklus på 35 dager, og DA blir fullgåtte uker 3+4.
Litt forskjell d gitt. Ift symtomer, så blir det da misvisende og vise til disse utregningene om man har kommet fram til de ift første dag i siste mens.
Det er mer korrekt og regne dager etter EL/befruktning syns nå jeg da... ;);););)
 
Helt enig, jeg regner etter unnfangelsesdagen pga kort lutealfase
 
jeg regnet sist utifra mens og gullet kom på termin!!!!!!!!

Men det er jo opp til dere hva dere tenker at datoen skal bli, husk at det er bare 5 % av gravide som faktisk føder på termin!
 


HopsiDaisy skrev:
Helt enig, jeg regner etter unnfangelsesdagen pga kort lutealfase

Dette høres sikkert helt teit ut.. Men hvordan vet man akkurat hvilken dag unnfangelsen skjer på dersom man f.eks har sex hver dag gjennom eggløsningsperioden.. ?
 


Septembergut skrev:


HopsiDaisy skrev:
Helt enig, jeg regner etter unnfangelsesdagen pga kort lutealfase

Dette høres sikkert helt teit ut.. Men hvordan vet man akkurat hvilken dag unnfangelsen skjer på dersom man f.eks har sex hver dag gjennom eggløsningsperioden.. ?


Hehehe, heldig du da ;););)
For min egen del så vet jeg ganske nøyaktig når d evt har skjedd en befruktning ;P
Men om man har sex hver dag, så skjer jo uansett befruktningen enten samme dag eller dagen etter EL vil jeg tro..? Så hvis man kjenner kroppen sin (symptomer på EL) godt og vet når EL skjer, så er man jo ganske sikker. Evt. om man bruker EL-test, så vil jo eggløsning skje ila de neste 48 (?) timene.
 


Miss M28 skrev:
jeg regnet sist utifra mens og gullet kom på termin!!!!!!!!

Men det er jo opp til dere hva dere tenker at datoen skal bli, husk at det er bare 5 % av gravide som faktisk føder på termin!


Den er grei, ift termindato så "driter jeg i det", skulle jeg til å si ;P
Forrige gull kom 3 uker før DEN datoen så... ;)
Men jeg tenkte mer ift når man diskuterer og utveksler hvor tidlig man kjenner symptomer, hvor tidlig g-test slår ut etc, så er det jo en liten forskjell tenker jeg.
 
Du kan jo gå ut i fra 28 dagers syklus, og ta eggløsningsdagen, og renge to uker tilbake som første dag i mens;)
 
altså jeg tenker det blir litt feil å regne fra siste mens når man har så lang syklus... for som regel har man eggløsning mellom 10-15 dager før mensen skulle kommet - uansett om syklusen er på 28 dager eller 40. man får liksom ikke vite helt sikkert før man kommer på ul.
 
skjønner, jeg hadde lite symptomer egentlig sist.

Jeg reagerte på oppskjært brød, av alle ting... følte at jeg hadde feber over flere dager, men var i kjempeform, kastet opp hele 2 gang pga brødlukta.. og så hadde jeg lavt BT så da ble jeg litt svimmel av og til... og krampe i føttene da... irriterende, sykt vondt...



 
Back
Topp