Uker

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Lurer på en ting. Var hos legen I dag og hun mente jeg var 16+1 i dag, får ikke dette helt til å stemme.
Jordmor 4/5 mandag 12 uker
Lege 21/5 torsdag 14 +2 uker
Lege 5/6 fredag 16+1

Min kalender 16+4 I dag 5/6
Skal til gynekolog på mandag skal bli morro å se hva han sier om hvor langt jeg er på vei.

Er ikke alltid de bruker samme terminkalkulator når de regner frem. På tidig ul satte jm termin til 07.11, mens legen regnet seg frem til 11.11 - så de hadde forskjellige ideer om hvor langt jeg var.

Men skal sies at legen heller bruker ukeregningen til jm enn sin egen ^-^
Blir som du sier spennende å se hva gyn mener :)

Når var 1. dag av siste mens? Man regner jo ukene ut fra den.:)

Jeg hadde første dag 3.februar og er 17+ 3 idag.:)

Antageligvis blir det en annen termin etter ultralyden, den som regner mest nøyaktig, og den som gjelder på papiret. Legen og jordmor hos meg regner med 1 dag i forskjell (lege: 40+2, jm: 40+3), men tidlig ul termin er 18.11 foreløpig (kan fortsatt bli forandret etter oul), så den går de begge utfra :)

Det pågår visst en rivalisering mellom to ulike regnemetoder, selv ved ul. En som er best til å beregne termin, og en som er best til å beregne alder. Jeg opplever at her er "alle" vant til å bruke den siste måten, og det er den terminen som står på ul-skjermen. På slutten av hver time bruker de likevel den første til journalen og til nav...

Man skal regne termin sånn her: 1 dag i siste mens + 7 dager og så minus 3 mnd. Jeg har f. Eks 8. Feb som første dag i siste mens, så blir det 15 når jeg plusser på 7. Så blir det jan-des-nov når jeg tar minus 3 mnd :) = 15. Nov

Back
Topp