MarsMamma2015
Betatt av forumet
Er 9 kalendermnd, men 40 uker![]()
Ja, 40 uker er jo ikke 10 mnd..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er 9 kalendermnd, men 40 uker![]()
Men så er det nokon som snakker om svangerskapsmånader og der er 1 mnd =28 dager =10 mnd. Trur det er mykje av der forvirringen ligger...Ja, 40 uker er jo ikke 10 mnd..
Fleste mnd er jo 30 eller 31 dagerMen så er det nokon som snakker om svangerskapsmånader og der er 1 mnd =28 dager =10 mnd. Trur det er mykje av der forvirringen ligger...
Eg veit, men det er forskjell på svangerskapsmånader og kalendermånaderFleste mnd er jo 30 eller 31 dager![]()
Men så er det nokon som snakker om svangerskapsmånader og der er 1 mnd =28 dager =10 mnd. Trur det er mykje av der forvirringen ligger...
Ja det er mykje lettere å ta utganspunktet i den datoen og ha den som eit fast holdepunkter for kor mange månader som har gått. Eg gjer det sjøl ogÅ! Det har jeg gått glipp av. Men man går uansett ikke gravid i 10 mnd, kanskje 10 svangerskapsmåneder da, men ikke i 10 mndDog jeg ser forvirringen rundt svaret på "hvor mange mnd er jeg på vei?" hvis man begynner å se på 4 uker som en mnd. Den kommer fort allerede rundt offentliggjøringen mange tar uke 12, egentlig. "Å, 3 mnd alt!" "Nei, altså..Ja, sånn nesten.." Hehe
Jeg velger å regne kalendermnd fra første mensdag (siden ukene også regnes derfra) og i noen tilfeller (av de som har termindatoen i hodet) tilføye at svangerskapet er jo akkurat litt over 9 mnd.. Resten som spør tenker ikke mer over det, men spør bare for å høre sånn ca. hvordan vi ligger an i løypa.