Ukepenger

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Får barnet/ barna det? Når begynte dere i såfall og hvor mye gis for hva?:)

Hun får ikke ukepenger.
Men hun har en liten boks på kjøkkenet. Så hvis hun hjelper til med å ta ut av oppvaskmaskinen,
lage mat, gå med søppel osv. så får hun en 5-20 kr til å putte i boksen sin. Så når vi skal noe så kan hun ta det med seg å kjøpe noe selv.

Hun er 8 og har i en lang periode fått 50kr for å holde rommet ryddig :p det sklei ut så vi deiver å "forhandler" om en ny løsning nå :p

Nei, får ikke det. Dvs hun får lønn når hun hjelper til med litt mer enn hva som blir forventet. Rommet skal hun holde ryddig uansett, det ser jeg på som en selvfølge (selv om det ofte er bomba). Og hjelpe til med å dekke på og av bord, lage middag, etc. Men klipper hun plenen, støvsuger, tørker støv, bretter klær etc, så får hun litt lønn. :) 9 år.

Hun får ikke ukepenger.
Men hun har en liten boks på kjøkkenet. Så hvis hun hjelper til med å ta ut av oppvaskmaskinen,
lage mat, gå med søppel osv. så får hun en 5-20 kr til å putte i boksen sin. Så når vi skal noe så kan hun ta det med seg å kjøpe noe selv.
Det var en god idé. Men da må man alltid ha litt penger liggende da? Det har nesten aldri jeg da jeg bruker mest kort..

Det var en god idé. Men da må man alltid ha litt penger liggende da? Det har nesten aldri jeg da jeg bruker mest kort..
Hvis vi har litt mynt i lommeboka legger vi de i en bolle i kjøkkenskapet.
Da har vi alltid en liten "pott" å ta fra.

De får en gang i mnd. Har skjema basert på hva de gjør av faste oppgaver og ekstraoppgaver. Så summerer jeg sammen på slutten av mnd. Blir alt mellom 0-200 kr

Back
Topp