Ukelønn

  • Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Får barnet ditt Ukelønn? Evnt hvor gammelt er barnet, hva gjør det og hvor mye får de?
 
Ukelønn og ukelønn.... 5 åringen får 10 kr for syns skyld for å henge opp klærne ordentlig, rydde rommet hver onsdag, dekke på bordet og sette sitt eget i oppvaskmaskin. Dette er jo ting jeg forventer at han skal gjøre, så derfor bare litt penger for syns skyld:)
 
Nei gjør ikke det:)
Eldste er 7 år så tenker litt på det... Desverre vet han ikke verdien av penger ennå, så vi må øve litt;)
 
De får litt penger når de gjør ting jeg ikke forventer av dem :)
Forventer at de rydder rommet sitt og andre ting de har rotet.
Men om de gjør ting for meg får de litt for det :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Her må hun gi pus mat og vann hver dag, gå ut med søppel ved behov, tørke støv en gang i uken, og på lørdag må lekerommet være ryddig. Da får hun 35 kr på lørdag, som hun kan kjøpe lørdagsgodt for eller spare. Blir fratrekk hvis ikke alt er gjort i løpet av uken. Hun er 7,5 år.
 
Her har vi en liste og de får betalt etter vanskelighetsgrad
Feks så betaler vi de pr 30min for å gå tur med hunden eller å passe jr (de eldste er 16 og 20 så ikke snåttiser akkurat)
Stor rydding gjør vi annenhver lørdag (da skal hele huset taes, og all klesvasken skal være unnagjort)
De får ikke betalt for å holde rommet ryddig eller å sette inn/ta ut av oppvaskemaskinen men de får for å lage skikkelig middag (dvs ikke bokse/posemat)
Men de får betalt for å gå på butikken (20kr pga at det er 20-30 min hver vei og de ofte kombinerer det med å gå sammen med hunden når de kan gå begge to sammen)
 
Eldste på 13 får det. Får fast 200 kr i mnd og da må hun gå ut med søpla og hjelpe til med husarbeid. Om hun ser etter småsøsknene sine får hun litt ekstra .
 
Frøkna på 7 får 50kr hver søndag for å holde rommet ryddig... Om hun ønsker å spare til noe pleier vi å sette opp en arbeidsliste til henne :)
 
Back
Topp