Ukeidikatoren viser ikke stigning på en uke

skogtroll

Betatt av forumet
Jeg testet med Clearblue ukeindikator og fikk 2-3 da jeg var 4+4. I dag er jeg 5+4 og hadde forventet å få 3+. Men jeg fikk bare 2-3. Er det grunn til bekymring?

I går kveld hadde jeg en sterk følelse av at noe var galt. Derfor kjøpte jeg i dag nye tester med ukeindikator for å berolige meg selv. Jeg hadde forventet å få 3+.. Nå som jeg bare fikk 2-3 så er jeg enda mer bekymret :(
 
Ikke bruk graviditetstest for å sjekke stigning. Er du bekymret ta en tur til legen :)
 
Jeg ville ikke satset på at det er riktig, det er jo store variasjoner på hvor høyt HCG nivå man har, å kanskje du ikke har høyt nok til at du faller innenfor "3+" på de testene. Vet ikke hvor høye nivåer man må ha for å få det resultatet jeg.
e7bf186c4a1063c3e22972598b836a04.jpg
 
Jeg fikk ikke 3+ før jeg var 6 uker på vei. Så som andre sier, så ikke sjekk hcg stigning med urin prøvene...
 
Tusen takk. Jeg skal prøve å ikke være så bekymret. Jeg gråt av engstelse i går kveld fordi jeg følte at noe var galt. Minstemann merket det og lurte på hva som var galt.

Jeg ringte legen og fikk vite at HCG målt på torsdag 5+0 var ca. 3600. Jeg skal innom og ta ny blodprøve i dag slik at jeg kan måle stigning.
 
Æ hadd 4000 i hcg å fikk fortsatt 2-3. Å den ska egentlig ikke slå ut på 3+ når det e hcg over 2000. Så æ slutta å test æ.
 
Jeg fikk 2-3 på digital når jeg hadde HCG-nivå i blod på minst 5000... ikke bruk de til å sjekke stigning..
 
Nå begynner jeg å bekymre meg igjen. Den skal vise 3+ ved HCG over 2000. Jeg ser noen av dere har opplevd å få 2-3 ved målt HCG på 4000 og 5000.

Jeg hadde HCG på ca. 3600 på torsdag (4 dager siden). Hvis alt er i orden, bør min HCG i dag ligge på 14000-15000. Jeg synes det er for dårlig av testen å vise 2-3 hvis jeg har 14000-15000 i dag. Derfor tror jeg det har gått galt. Det tar et par dager før jeg får vite svaret på blodprøven som er tatt i dag. Skulle ønske jeg ikke utsatte meg for disse testene. Men jeg gjorde det for å bli beroliget med 3+.
 
Jeg testet med Clearblue ukeindikator og fikk 2-3 da jeg var 4+4. I dag er jeg 5+4 og hadde forventet å få 3+. Men jeg fikk bare 2-3. Er det grunn til bekymring?

I går kveld hadde jeg en sterk følelse av at noe var galt. Derfor kjøpte jeg i dag nye tester med ukeindikator for å berolige meg selv. Jeg hadde forventet å få 3+.. Nå som jeg bare fikk 2-3 så er jeg enda mer bekymret :(
Jeg har ikke målt hcg men tok mer enn ti dager fra 2-3 før 3+ på ukeindikatoren. Så sikkert lurt det andre her sier om at den ikke bør brukes til å måle stigning
 
Har hørt at HCG kan være høyere i blodet en i urinen også? Fordi det går fra blod til urin..
 
Har hørt at HCG kan være høyere i blodet en i urinen også? Fordi det går fra blod til urin..

Det er det jeg håper på. Jeg tok cb digital EL- test den syklusen jeg ble gravid. Jeg testet fra 12-18 CD, men den ble aldri positiv. Testen fanget ikke opp eggløsningen, selv om jeg testet hver dag.

11 dpo (dpo regnet ut fra antatt eggløsning) fikk jeg negativ cb digital graviditetstest. I bruksanvisningen står det at 90% får riktig resultat 11 dpo. Først 12 dpo ble den digitale positiv.

Det står at ukeindikatoren også skal være rundt 90% sikker. Men nå begynner jeg å tvile på disse dyre digitale møkkatestene!

Det verste er at symptomene har forandret seg veldig det siste døgnet, og det tar jeg også som et tegn på at jeg snart mister. Men ved å google ser jeg at symptomer kan komme og gå.
 
Last edited:
Hopper inn her for å si at jeg fikk ikke 3+ før over ei uke etter at jeg sikkert egentlig skulla hatt det :)
 
Det er det jeg håper på. Jeg tok cb digital EL- test den syklusen jeg ble gravid. Jeg testet fra 12-18 CD, men den ble aldri positiv. Testen fanget ikke opp eggløsningen, selv om jeg testet hver dag.

12 dpo (dpo regnet ut fra antatt eggløsning) fikk jeg negativ cb digital graviditetstest. I bruksanvisningen står det at 90% får riktig resultat 12 dpo. Først 13 dpo ble den digitale positiv.

Det står at ukeindikatoren også skal være rundt 90% sikker. Men nå begynner jeg å tvile på disse dyre digitale møkkatestene!

Det verste er at symptomene har forandret seg veldig det siste døgnet, og det tar jeg også som et tegn på at jeg snart mister. Men ved å google ser jeg at symptomer kan komme og gå.

Ja jeg har ikke giddet å kjøpe de dyre testene [emoji85] Tok forresten urinprøve hos legen også, 24 dpo eller noe som var negativ. Føler de burde være ganske sikre, men tydeligvis veldig lite sensitiv den og.
 
Fikk 3+ først i dag 6+0, enig med de andre, bør taes med en klype salt [emoji5][emoji1303]
 
Tusen takk for alle svar!

I dag 5+5 fikk jeg endelig 3+ . Det blir interessant å få resultatet av blodprøven som ble tatt i går, 5+4, da testen viste 2-3. Jeg hadde HCG nivå på ca. 3600 da jeg var 5+0, så sannsynligvis hadde jeg et HCG nivå på mange tusen i går da den viste 2-3.
Nå har jeg sponset Clearblue nok i denne omgang. Jeg skal ikke kaste bort ei krone til på de møkkatestene. De skaper bare forvirring og engstelse.
 
Tusen takk for alle svar!

I dag 5+5 fikk jeg endelig 3+ . Det blir interessant å få resultatet av blodprøven som ble tatt i går, 5+4, da testen viste 2-3. Jeg hadde HCG nivå på ca. 3600 da jeg var 5+0, så sannsynligvis hadde jeg et HCG nivå på mange tusen i går da den viste 2-3.
Nå har jeg sponset Clearblue nok i denne omgang. Jeg skal ikke kaste bort ei krone til på de møkkatestene. De skaper bare forvirring og engstelse.

Så bra [emoji5]

Enig med deg - møkkatester!!
 
Nå fikk jeg svar på blodprøven. I går 5+4 hadde jeg et HCG nivå på 10928. Legen sier at det er fin stigning :happy093

Konklusjon: 5+4 - HCG 10928 - CB digital 2-3.

Hvis den skal slå ut med 3+ på HCG nivå på 2000, så konkluderer jeg med at det er en elendig test som skaper mye engstelse hos nygravide. Det at den ikke slo ut på 3+ da den skulle, gjorde at jeg kjøpte flere tester enn jeg hadde tenkt. Clearblue tjener mye penger på sånne som meg :mad:
 
Jeg fikk 3+ med under 10000 i hcg, så det er tydelig at de ikke er til å stole på. Skal tru om hcg i blod og urin er veldig forskjellig?!
 
Jeg fikk 3+ med under 10000 i hcg, så det er tydelig at de ikke er til å stole på. Skal tru om hcg i blod og urin er veldig forskjellig?!

Det ser ut til at mengden HCG vi skiller ut i urinen i forhold til hva vi har i blodet, varierer mye fra person til person. Dette burde blitt oppgitt på pakken. Man blir jo så bekymret når det står på pakken at indikatoren skal være nesten helt sikker.
 
Back
Topp