ukehandel *mat*

Superteam

Forumet er livet
Da skal vi prøve oss på ukehandel!

Handlet i dag, middag osv for hele uken, men brød skal vi handle utenom og brus/digg til helga! kom på nesten 1400kr da.. syntes det var litt mye til å være ukehandel hehe:P forventet meg rundt 1000-lappen :P

Hehe vi også prøøøøver på det nå. Men det er ikke lett å planlegge middag hele uken syns jeg når man er matlei til tusen[8D] 

Men blir jo liksom alltid litt ekstra når man skal ha hipp og bleier også men[8D]

Så flink du er da!! Imponert! [:D] Delilig å slippe å ta tur på butikken hver dag liksom..

ORIGINAL: nurkis og Sander

Hehe vi også prøøøøver på det nå. Men det er ikke lett å planlegge middag hele uken syns jeg når man er matlei til tusen[8D] 

Men blir jo liksom alltid litt ekstra når man skal ha hipp og bleier også men[8D]

hamstret jo bleier da de var på tilbud, og handlet ikke hipp i dag! Kjøper sånn 4-6 pakker av gangen :) har 2,5 pakker igjen så venter litt til, må se hvordan hun reagerer på hipp2 før jeg gidder å hamstre den :P fortsatt en halv pakke 1 igjen!
men kjøpte 2 pakker med sånn fruktgreie og 3 glass sviskesaft! men likevel.. :P

Vi handler også stort når vi handler..

typisk 10 pakker kjøttdeig
4 kg kylling
masse grønnsaker
kjøtt av diverse
fisk osv...
og brød kjøper vi en del av, deler de i to og fryser...

eneste vi handler utenom er melk og snop til helga...

skikkelig greit.. for har alltid mye å velge i til middag!

ORIGINAL: HappyogOlagutten

Så flink du er da!! Imponert! [:D] Delilig å slippe å ta tur på butikken hver dag liksom..

ja det var godt å få fylt opp kjøleskapet litt! Har sånn 180 kjøleskap.. pleier å se relativt tomt ut pga det er så stort hehe :P
Men nå er det fult :D

ja det er deilig å slippe å gå p åbutikken hver dag da :) Så blir det litt greit å få litt ca oversikt over hvor mye vi faktisk bruker på mat! Tror det er myyye jeg:P Vi liker å kose oss hehe:P

ORIGINAL: Superteam

hamstret jo bleier da de var på tilbud, og handlet ikke hipp i dag! Kjøper sånn 4-6 pakker av gangen :) har 2,5 pakker igjen så venter litt til, må se hvordan hun reagerer på hipp2 før jeg gidder å hamstre den :P fortsatt en halv pakke 1 igjen!

Hehehe[;)] 
Det er jo egentlig smart, å kjøpe fler i slengen.. Vi kjøper to som regel, men det går jo sååå fort[8D]

ORIGINAL: SMT

4 kg kylling
masse grønnsaker
kjøtt av diverse
fisk osv...

så mye handlet ikke jeg nå, men må nok passe litt på tilbud på ting og tang! Dyrt med 40kr for en pakke kjøttdeig hele tiden når jeg VET at det alltid er tilbud et eller annet sted:P
handlet 2kg kylling da :) holder en stund!

Ja er så dritt lei av at vi alltid spør hverandre omtrent "hva skal vi ha til middag i dag da?" Så nå har jeg skrevet ned hva vi skal ha til middag hver dag, vi gjorde det sammen i går, så da kan jeg begynne å lage tidligere :)

Hehehe[;)] 
Det er jo egentlig smart, å kjøpe fler i slengen.. Vi kjøper to som regel, men det går jo sååå fort[8D]

ja ener pakka forsvinner på ca 2,5 dager! aner ikke hvordan det blir med nr 2, nå får hun jo grøt, sviskesaft og fruktmos (av og til) utenom :)

Det er så utrolig genialt å ukeshandle[:)] Etter at vi starta med det har vi spart utrolig mye. Men vi har kjøpt for det meste for ei uke av gangen. Skriver meny typisk tors eller fre og handler matvarer ut i fra den.. Da blir som regel det vi har i kjøleskap/fryser og skap brukt også. Tror vi ligger på under 1000-lappen i uka og det er ikke ille synes jeg.. 

Hehehe[;)] 

ja ener pakka forsvinner på ca 2,5 dager! aner ikke hvordan det blir med nr 2, nå får hun jo grøt, sviskesaft og fruktmos (av og til) utenom :)

Vi merker godt at det blir mindre Hipp nå som han får grøt til frokost og kvelds. SÅ varer vel pakka fra mandag til fredag kanskje?! Før var den jo tom på to dager[8D]

4 kg kylling
masse grønnsaker
kjøtt av diverse
fisk osv...

så mye handlet ikke jeg nå, men må nok passe litt på tilbud på ting og tang! Dyrt med 40kr for en pakke kjøttdeig hele tiden når jeg VET at det alltid er tilbud et eller annet sted:P

Ja er så dritt lei av at vi alltid spør hverandre omtrent "hva skal vi ha til middag i dag da?" Så nå har jeg skrevet ned a tihva vi skal hl middag hver dag, vi gjorde det sammen i går, så da kan jeg begynne å lage tidligere :)

Det har også vært det evige problemet her i lang tid. Og det er så deilig når man vet på forhånd hva vi skal ha. Og helt utrolig hvor mye man sparer på å bare handle en gang i uka. Er all den småhandlinga som gjør at man bruker mye penger på butikken.

Dessuten er det lettere å variere hvis man har planlagt på forhånd.
Her har vi en full fryser så nok mat å velge i så velger ut i fra det. Bruker derfor under 1000 lappen i uka, mest på brød, pålegg, melk, yoghurt og frukt og grønnsaker. Hvis dere handla for hele uka med kjøtt og alt så er ikke 1400 så ille.

dette er uten dasspapir, bleier, mme, vaskepulver o.l handler alltid drøssevis med dopapir/vaskepulver/rengjøringspulver osv når vi er så ofte i dk! har faktisk kun kjøpt 1 pakke dasspapir i norge siden jeg flyttet ut:)

så må vi jo handle brød resten av uken, + digg til helga, så blir nok rundt 2-300kr til!

ORIGINAL: camlilla

4 kg kylling
masse grønnsaker
kjøtt av diverse
fisk osv...

Ja er så dritt lei av at vi alltid spør hverandre omtrent "hva skal vi ha til middag i dag da?" Så nå har jeg skrevet ned a tihva vi skal hl middag hver dag, vi gjorde det sammen i går, så da kan jeg begynne å lage tidligere :)

Det har også vært det evige problemet her i lang tid. Og det er så deilig når man vet på forhånd hva vi skal ha. Og helt utrolig hvor mye man sparer på å bare handle en gang i uka. Er all den småhandlinga som gjør at man bruker mye penger på butikken.

Dessuten er det lettere å variere hvis man har planlagt på forhånd.
Her har vi en full fryser så nok mat å velge i så velger ut i fra det. Bruker derfor under 1000 lappen i uka, mest på brød, pålegg, melk, yoghurt og frukt og grønnsaker. Hvis dere handla for hele uka med kjøtt og alt så er ikke 1400 så ille.

vi har og mye kjøtt i fryseren fra vi var i sverige:)

skalbli flinkere til å handle der det er tilbud da:) i nærheten:P

Har også handlet for en uke idag og litt til. Ble 1400,- her også og da glemte jeg faktisk NAN og handlet ikke brød [:)
Men tror vi bruker enda mer enn det hvis vi ikke planlegger handlingen. Går fort 500,- pr gang vi handler så regner med vi sparte på det [8D]

det der får ikke jeg til..eller aldri prøvd aktivt heller da..
naboen som er 4 personer regner med 6500 per mnd.

kan jo fort være du bruker mindre enn 1400 neste uke=)

vi har også begynt med det der nå. Kom på 730 kr , men da var vi på rema 1000 og der er det så mye billig kjøtt. 

Vi pleier også å ha storhandling en gang i uka[:D] pleier å komme på 1000,- pluss/minus noen hundre[:)] Vi kjøper det vi vil, men jeg er veldig glad i å finne billige alternativer, og å hamstre når det er tilbud[:)]

d var d vi skulle begynne med ja!

blir somregel alltid "storhandel" når vi er på butikken, siden vi bor litt unna butikk,
men d blir ikke sånn ukeshandling som vi egentlig skulle begynne med...

er himla smart da, slipper å inpulskjøpe så masse unødvendige ting...

ORIGINAL: *sue

-
ORIGINAL: Rosa Mirabella

Vi pleier også å ha storhandling en gang i uka[:D] pleier å komme på 1000,- pluss/minus noen hundre[:)] Vi kjøper det vi vil, men jeg er veldig glad i å finne billige alternativer, og å hamstre når det er tilbud[:)]

pleier og være 19.90 for kjøttdeig på spar...da kjøper jeg lett 20[8D]
kjøttdeig kan brukeså mye[:)]

nice[:)] her finnes det ikke spar-butikker[>:]

Back
Topp