Uke 9 anyone?

Hope2016

Andre møte med forumet
Hei alle sammen ♡
Vil bare først ønske alle en vel graviditet og super fin fødsel.

Er i 9+1 I dag og sliter skikkelig med kvalme og fordøyelsen.
Er en stund siden forrige graviditet så mulig jeg trenger alle tips.Skal førstore til legen i morgen og bli henvist til jordmor.

I går var pølser cravings og du kan tro jeg aldri mer skal ha det.Hadde på sprøstekt løk :yuck: og dumpa ned i sofaen i timer etter det.Ble så kvalm at jeg bare lå der.
Tror dette hjalp lite til fordøyelsen for jeg bare rapte kvalm løk.Så begynte smerter i øverste del av mage og sånn midt på.
Fikk godt litt på do og det hjalp litt.

Flere som sliter med fordøyelsen?
Har også litt vondt i magen på morgenen spesielt,litt murring og sånt.Tror det er normalt :shy:..

9+4 her ;) All mat med sterk smak (pølser, gryterett, omelett osv) blir hikket resten av dagen.. Så det er bannlyst. Haha. Murringer er veldig vanlig og det er jo nå at den høyeste hormontoppen er. Så det gjør jo sitt..
Tarmene jobber mye senere nå noe som kan føre til mye luftsmerter og problemer. Så alt høres veldig normalt ut ;) Lykke til hos legen. Og gratulerer med spire

9+4 her ;) All mat med sterk smak (pølser, gryterett, omelett osv) blir hikket resten av dagen.. Så det er bannlyst. Haha. Murringer er veldig vanlig og det er jo nå at den høyeste hormontoppen er. Så det gjør jo sitt..
Tarmene jobber mye senere nå noe som kan føre til mye luftsmerter og problemer. Så alt høres veldig normalt ut ;) Lykke til hos legen. Og gratulerer med spire

En må bare høre det fra andre tror jeg.
Ble nettopp ringt opp av gynekolog om at de hadde fått en ledig time i morgen.Det koliderer selvsagt med lege time.Får se om hun kan finne noe hjertelyd i morgen..
En SA i sommer har satt frykten i gang og kjenner jeg sitter og holder pusten nå til uke 12.

Hei alle sammen ♡
Vil bare først ønske alle en vel graviditet og super fin fødsel.

Er i 9+1 I dag og sliter skikkelig med kvalme og fordøyelsen.
Er en stund siden forrige graviditet så mulig jeg trenger alle tips.Skal førstore til legen i morgen og bli henvist til jordmor.

I går var pølser cravings og du kan tro jeg aldri mer skal ha det.Hadde på sprøstekt løk :yuck: og dumpa ned i sofaen i timer etter det.Ble så kvalm at jeg bare lå der.
Tror dette hjalp lite til fordøyelsen for jeg bare rapte kvalm løk.Så begynte smerter i øverste del av mage og sånn midt på.
Fikk godt litt på do og det hjalp litt.

Flere som sliter med fordøyelsen?
Har også litt vondt i magen på morgenen spesielt,litt murring og sånt.Tror det er normalt :shy:..

Jeg er også 9+1 idag og sliter veldig med fordøyelsen, og kvalmen har avtatt litt denne uken, var verst sist uke, men nå er jeg bare litt små kvalm av og på hele dagen

Jeg er også 9+1 idag og sliter veldig med fordøyelsen, og kvalmen har avtatt litt denne uken, var verst sist uke, men nå er jeg bare litt små kvalm av og på hele dagen
Jeg har det helt likt.. Føler meg som en ballong når fordøyelsen er så treg. Er og 9+1 i dag

Jeg har det helt likt.. Føler meg som en ballong når fordøyelsen er så treg. Er og 9+1 i dag

Hehe jeg er også fryktelig oppblåst, føler at jeg ser høygravid ut på kveldene :-P
Håper at det går over snart :-)

Hehe jeg er også fryktelig oppblåst, føler at jeg ser høygravid ut på kveldene :p
Håper at det går over snart :)

Ja jeg fikk litt noia når jeg så magen på kveldene og trodde jeg skulle få hemroider som jeg slet på do siden uke 6.
Men må nok bare ta noe forebyggende ☺
Bare spiren holder seg så skal alt tåles ♡

Jeg er også i uke 9. Og har problemer med de samme tingene. Men jeg har blitt drita dårlig av appelsin og druer ???? Kasta tom opp appelsinen. Og spiser så lite. Er nesten aldri sulten. Klarer ikke spise opp alt som regel. Jeg har ogdå vondt i magen, varierer fra vonde til ok og murring.. tror alt det her vi har er vanlig :)

Jeg sliter litt med rastløse ben og har da spist magnesium - det hjelper også på fordøyelsen ☺️

9+6 og sliter med oppblåsthet, fordøyelsen generelt er litt merkelig til tider.. Av mat må jeg ha noe som smaker, siden smakssansen min virkelig har blitt tullete..

9+5. Treg fordøyelse og svært selektiv i matveien for tiden.
Kvalm, sliten og trøtt. Tåler ikke press på magen og går allerede i gravidebukser.
Jeg er også hormonell og vanskelig å ha i hus.
Bekkenløsningen begynner også å gjøre seg gjeldene.
Men det er verdt det!

9 + 6, og sliter med at jeg er veldig oppblåst og har en rar mage. Det er enten tregt, eller veldig raskt.
Strever med å få på meg stramme bukser her og..

Har vært en del kvalm, men har begynt å roe seg litt ned.

9+4, fordøyelsen er helt fin her, men fytti katta for en kvalme! Prøver å spise regelmessig for og unngå den værste kvalmen, men 2 minutter over tiden så er det gjort!

10+0 og fordøyelsen har vært på bærtur siden før jeg fikk positiv test! Kvalmen har vært borte noen dager nå, bare vært litt uggen idag!
Magen er treg og lufta tar heisen både opp og ned :p
Det murrer her også!

9+4, fordøyelsen er helt fin her, men fytti katta for en kvalme! Prøver å spise regelmessig for og unngå den værste kvalmen, men 2 minutter over tiden så er det gjort!

Samme her,føler meg som en ku,må tygge noe hele tiden for å ikke bli kvalm.

Jeg har forstoppelse til vanlig, men nå når jeg er gravid går det faktisk mye bedre! Merker også at jeg blir dårlig etter jeg har spist visse ting! Og promper hele tiden!!! Og det et neimen ikke normal lukt på prompene heller :D Stakkar kjæresten og sønnen min :)

Back
Topp