Uke 37!!!

Hun har fullført 36 uker, og har starta på sin 37 uke.. mange så regner det sånn! :)
Jeg skjønner jo det, men jeg synes det blir misvisende at det er så mange "tellemåter".

Eks når du er 37+0 er du i uke 37 og blir barnet født nå er det ikke lenger prematur. Men sier du at du er i uke 37 og i realiteten bare er 36+noe når barnet fødes er det jo prematur og født i uke 36.
Det er slik jordmødrene regner og vil stå i journalen. :)

Jeg skjønner jo det, men jeg synes det blir misvisende at det er så mange "tellemåter".

Eks når du er 37+0 er du i uke 37 og blir barnet født nå er det ikke lenger prematur. Men sier du at du er i uke 37 og i realiteten bare er 36+noe når barnet fødes er det jo prematur og født i uke 36.

Er vandt med at de som sier 37 i uke 36 sier at di går inn i uke 37. Men jeg synes også det blir feil i forhold til hvordan jeg teller! Sigerinna mi hun sier hun er 37 uker feks når hun er 36 uker, vi har hatt mange diskusjoner på det! hehe.. jeg har i grunnen nettop forstått hvordan det fungerer :p men vet mange teller sånn! :p

Er vandt med at de som sier 37 i uke 36 sier at di går inn i uke 37. Men jeg synes også det blir feil i forhold til hvordan jeg teller! Sigerinna mi hun sier hun er 37 uker feks når hun er 36 uker, vi har hatt mange diskusjoner på det! hehe.. jeg har i grunnen nettop forstått hvordan det fungerer :p men vet mange teller sånn! :p
Jordmor rettet faktisk på meg når jeg sa jeg var 17 uker (var 16+6 fullgåtte uker).
:p

Når man er i 37.uke er man 36+ noe. Så ja, da er jo ungen prematur. Enig med du :)
Man er ikke 37 uker før man er i sin 38.uke :p

Altså, la oss se på det slik. Nå er det ingen som begynner tellingen såpass tidlig men når du er 0+5, så er du i din første uke av svangerspet.
Du er 5 dager på vei, men inne i første uke av svangerskapet. Fortsetter vi tellingen slik så er vi inne i de 37ende uke når vi er feks 36+1 uker på vei.

Jeg forøvrig sier jeg er 36 uker uansett hvordan jeg blir spurt. Mye lettere å forholde meg til det :P

Kjære vene, var jo ikke meningen at dette skulle bli en diskusjon ...... Jeg skrev bare det appen min sa , og da er det tydeligvis fler tellemåter.. Jaja, beklager om det ble feil for noen ImageUploadedByBV Forum1414877612.388051.jpg

Lykkelig gravid ❤️

Last edited:
Kjære vene, var jo ikke meningen at dette skulle bli en diskusjon ...... Jeg skrev bare det appen min sa , og da er det tydeligvis fler tellemåter.. Jaja, beklager om det ble feil for noen Vis vedlegget 86134

Lykkelig gravid ❤️
Ikke noe galt for all del, og hvertfall ikke noe personlig. :)
Jeg ville bare vite om jeg forstod deg rett i første innlegg eller om du hadde termin tidligere enn jeg trodde.
Appene teller forskjellig og det er ikke galt å si at du går inn i din 37. uke.
Men det er forvirrende at det ikke er én "rett" tellemåte. :confused:

Kjære vene, var jo ikke meningen at dette skulle bli en diskusjon ...... Jeg skrev bare det appen min sa , og da er det tydeligvis fler tellemåter.. Jaja, beklager om det ble feil for noen Vis vedlegget 86134

Lykkelig gravid ❤️
Jeg sier også at jeg er " I " min 37.ende uke, men jeg "ER" 36uker. Det er ikke akkurat rakettforskning, og alle skjønner vel det :)

Ikke noe galt for all del, og hvertfall ikke noe personlig. :)
Jeg ville bare vite om jeg forstod deg rett i første innlegg eller om du hadde termin tidligere enn jeg trodde.
Appene teller forskjellig og det er ikke galt å si at du går inn i din 37. uke.
Men det er forvirrende at det ikke er én "rett" tellemåte. :confused:
Det er jo samme tellemåte?? Er jo bare en annen måte å si det på! Man har gått gravid i 36 uker når man er 36+0, da er man i den 37.ende uken. Er jo ikke noe forskjell.

Det er jo samme tellemåte?? Er jo bare en annen måte å si det på! Man har gått gravid i 36 uker når man er 36+0, da er man i den 37.ende uken. Er jo ikke noe forskjell.
Som jeg sa tidligere jordmor rettet på meg når jeg sa det slik.
Både hun jeg ser fast og fødselslegen på sykehuset så jeg er av oppfatningen at det ikke brukes av helsepersonell. Og jeg synes det er forvirrende. Men det er min personlige mening. :)
:)

Som jeg sa tidligere jordmor rettet på meg når jeg sa det slik.
Både hun jeg ser fast og fødselslegen på sykehuset så jeg er av oppfatningen at det ikke brukes av helsepersonell. Og jeg synes det er forvirrende. Men det er min personlige mening. :)
:)
Nei helsepersonell forholder seg vel til uke+dag så det er nok derfor :) jeg liker vertfall tenke at jeg er i min 37ende uke, da føler jeg jo også automatisk at jeg er lenger ;)

jeg har 2 apper utenom babyverden appen, og begger teller på lik måte som den måten som den andre appen som blir vist her :p at det står uke 37 (36+0) feks! Så ser jo nesten ut som om det skal være den mest brukte måten! legene skal jo vite nøyaktig, ikke bare hvilken uke du er i, men nøyaktig antall dager! så derfor skal de ha 36+4 feks. Så egentlig blir det vel på samme måte ja som huldra skrev! :D

Back
Topp