uke 32, svangerskaps kontroll

Milla1988- mittførstebarn<3

Spent på min første graviditet <3
Septembermødre <3
endelig fikk jeg en lege som bryr seg! syns han var kjempe flink i forhold til den legen jeg har vært hos tidligere. jeg ble sykemeldt pga at jeg har en fysisk tung jobb på en fabrikk, og varmen er absolutt ikke bra for babyen. jobbet i opptil 40 grader innendørs uten muligheter for pause, så syns det blir godt å kunne slappe av hjemme med masse åpne vinduer =)
jeg har i tillegg et åpent sår på hånda som ikke vil gro, som har vært sånn en mnd. å det tok han 2 sekunder å legge merke til det å forklarte at det ser ut som en infeksjon og kan være streptokokker, så fikk resept på en salve med antibiotika som må smøres på.
ellers var det en livlig baby med klare hjerteslag <3 mage tingen han måler, vokser fint sa han. så endelig føler jeg at jeg kan slappe av og vet at nå skal babyen bare slappe av og kose seg inni magen, mens mor slipper å gå rundt i 8 timer i varmen mer :D har vært helt grusomt de siste månedene, men har fått opparbeidet meg ganske bra grunnlag for foreldrepenger =)

så endelig kan jeg orke å få unna litt husarbeid og fikse litt hjemme her.

litt trist at voven min er blitt såpass gammel og har vondt for å reise og legge seg, så ser ut til at han må avlives i løpet av uka, noe jeg virkelig ikke ser fram til :(

ellers er alt greit, utenom at jeg ikke kan bøye meg å knyte skoa.. er litt lei at søstra mi sier jeg har pitteliten mage, så det nesten ikke ser ut som jeg er gravid.. jeg syns jeg er stor jeg! har jo gått opp over 20 cm rundt magen, så merker stor forskjell!

Så bra du ble sykemeldt! 40grader på jobb har ingen godt av i hvertfall ikke når man er gravid! Bra du fikk en normal lege :) syns å huske du jobber på lager? Men hvorfor har du ikke mulighet til pause? Når jeg jobba på senterbutikk alene så hadde ikke vi mulighet til pause heller, men tok oss etpar min mellom kunder innimellom..

nav er vist ikke enig om at jeg burde sykemelde meg, for de ringte å sa at jeg ikke har krav på sykepenger fordi jeg ikke har jobbet i 26 uker! står på nav sine sider at man må ha jobbet i 4 uker, og at man må være arbeidsfør i 26 uker etter sist gang man fikk sykepenger av nav, for å ha krav på det på nytt.. jeg har aldri mottat sykepenger fra de. ting skal aldri bare få være enkelt!

nav er vist ikke enig om at jeg burde sykemelde meg, for de ringte å sa at jeg ikke har krav på sykepenger fordi jeg ikke har jobbet i 26 uker! står på nav sine sider at man må ha jobbet i 4 uker, og at man må være arbeidsfør i 26 uker etter sist gang man fikk sykepenger av nav, for å ha krav på det på nytt.. jeg har aldri mottat sykepenger fra de. ting skal aldri bare få være enkelt!

huffda! Nav er ikke enkel å forstå seg på!

Godt du ble sykmeldt. Håper at det ordner seg med nav.
Du får stå på krava!!!
Trist med hunden din da.. :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvis du ikke har vært sykemeldt før, så trenger du ikke å ha jobbet 26 uker før du har rett. Dersom man har brukt ut maksimal sykemelding (1 år), så må man jobbe 26 uker før du får ny rett. Så om du ikke har vært sykemeldt før, så kan du anke saken :)

Back
Topp