Sniker
Fikk bare lyst til å svare siden du lurer på det samme jeg lurte på sist. Hva er fordelen med å vente til uke 38? Legen sa at fødsler som settes igang i uke 37 mye oftere ender med at babyen ikke er helt klar og må ha pustehjelp i starten. Det er ikke farlig for de har jo kontroll, men det er jo bedre om babyen er mer klar. Kjenner 2 som har blitt satt igang på 37+0, et KS og en vaginal og begge babyene måtte på c-pap første 1-2 døgn etterpå. Men ellers friske og raske såklart og har ingen plager av dette i ettertid

Kroppen er også oftere mer klar for å føde om man er et par dager ut i uke 38, altså etter 38+0. Men de veier jo hele tiden for og imot, når det vil være best å sette igang fødselen og med diabetes kan det godt være de tenker at uke 37 er best for dere begge. Du skal altså ikke bli skremt av at babyen kanskje må ha bittelitt starthjelp

men en sier jo at babyen er "ferdig" og ikke prematur fra uke 37+0, så derfor lurte jeg veldig på selv hva argumentet for å vente en uke til var. Dette gjelder altså igangsetting, det er jo noen som føder sponant i uke 37, og da har vel kroppen oftere funnet ut at tiden er inne

så det er ikke helt det samme vil jeg tro.
Masse lykke til - jeg har blitt satt igang 2 ganger og det har gått fint