Uke 28, svangerskap kontroll

førstebaby 24.8.14

Betatt av forumet
Er det vanlig at jordmor ga meg et skjema som eg måtte svare. 10 sporsmåler for å se om jeg har depression. Eg vet ikkom det MÅ gjøres ved kontroll eller ser jeg deprimert ut??? (FYI jeg er ikke deprimert og eg har det bra) lurer bare kofor eg måtte fyll opp sånn skjema.

24 aug 2014

Jordmora mi sa de brukte det skjemaet på alle gravide. Og at man fyller ut nytt når man er på 6-ukers etter fødsel. Det er rett og slett for å fange opp fødselsdepresjon tidlig! :)

Oi. Da vet jeg hva jeg har i vente på fredag. Jeg skal til kontroll hos jordmor da.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er i uke 31 og har ikke fått noe sånt skjema..

Sent from my iPhone using BV Forum

Kalles epds (Edinburgh postnatal depression scale) skjema. Jeg fylte ut ved forrige kontroll, i uke 24. Nå var det frivillig, men de har gjort det på alle en periode. Er, som det sies her, for å fange opp fødselsdepresjon. Bra redskap.

Jeg er utdannet helsesøster og det brukes også etter fødsel.

Jeg har også fylt inn det, ble spurt om jeg ville og så ingen grunn til å ikke gjøre det :)

Jeg fikk ikke noe sånn skjema av jordmor på 28 ukers kontrollen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fikk ikke det på kontroll. Mulig jeg får neste gang..

Er nok noe de gjør med alle, er veldig fokus på det nå, for å fange det opp tidlig:)

Fikk det nå på 28-ukerskontrollen og fikk det i forrige svangerskap også. I forrige svangerskap var jeg deprimert så med det skjemaet åpnet bare alle sluser seg. Fikk hjelp og det var veldig bra. Fylte det ut denne gangen også men har det så mye bedre nå :) det er frivillig sa JM til meg iallefall.

Jeg har ikke fått spørsmål om det og var på kontroll nå i uke 30.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har ikke fått det skjema når jeg var på kontroll... Får se om jeg får det når jeg skal på 32ukers kontrollen

Æ fekk ikke et sånt skjema i uke 29, men har fått rett etter fødsel med dæm 3 første :)

Jeg ble forberedt på forrige kontroll i uke 24, at ved neste kontroll ville jeg få et slikt skjema.
Fikk også det skjemaet ved 6 ukerskontrollen etter siste fødsel.

Fikk det av jordmor både i svangerskapet og etter fødselen forrige gang. Hun sa det var noe de ønsket at flest mulig skulle fylle ut, altså ikke grunnet indikasjon. Så tror det er vanlig.

Denne gangen har jeg ikke fått noe sånn, men jeg går ikke til jordmorkontroller, går bare til gynekologen min for svangerskapskontroller denne gangen, og tror ikke de er en del av denne kartleggingen.

Det er nok vanlig. Fikk også det på siste kontroll. Jeg måtte ikke fylle ut skjemaet om jeg ikke ville :)

Back
Topp