uke 25 og lite liv

Savira

Elsker forumet
De siste ukene har lillegutt tatt helt av i magen. Nesten så han har drevet meg til vanvidd..
De to-tre siste dagene har det vært så lite at jeg blir litt smånervøs..
Er det sånn at man skal/bør følge rådet om å kjenne etter de 10 sparkene eller omgangene, hvis ikke ringe føden? Eller hvordan er det?
Rett før disse rolige dagene, har han vært så aktiv at jeg har sett sparkene og magen hoppe når han sparker... så syns dette er så rart......
 
Hadde ringt for  sikkerhetsskyld. DU skal ikke være bekymret uten grunn.

BEdre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite som mange her har sagt til meg. :)

Sist jeg gikk gravid så var jeg på føden ca 7 ganger i løpet av de siste 15 ukene, og det angrer jeg ikke på. De er der for å hjelpe og roe deg. :)

RIng å hør hva di sier iallefall
 
Akkurat sånn har jeg det også Kjent masse liv hele tide, men plutselig etter en stressende dag på jobben kjente jeg nesten ingen ting. Dro til jordmor, der fikk jeg høre hjerteslagen og alt var i skjønneste orden. Hun sa at sånn var det bare i blandt. Men etter uke 27 eller 28 (husker ikke helt) skal man begynne å se et mønster når babyen er aktiv. jeg spurte om det "sparke skjemaet " som jeg har lest om på BB, dette sa hun var unødvendig, da dette er utviklet for de som kjenner lite liv sent i svangerskapet.
 
tenkte jeg skulle prøve å vekke han med noe saft eller no..
Kjenner små spark innimellom, men det er akkurat som om jeg er trekt 4-5 uker tilbake i tid på en måte mtp kraftheten i sparkene...
Var hos jordmor på tirsdag og da var hjerterytmen hans kjempe fin på 149 i min..
Men prøver med saft nå, så får vi se...
 
Sånn har det vært for meg de siste dagene også, men det er fordi hun plutselig snudde seg med rumpa ned, og sparket nedover mot rompa og blæra mi istede. Kjente da svært lite i et par dager, noe som var kjempe uvant for hun er veldig aktiv ellers. Men hun har tydeligvis snudd seg tilbake igjen nå, for på kurs istad så ble magen steinhard øverst og plutselig fikk jeg masse spark i toppen av magen igjen [:D]
 
Tror du kan ta det helt med ro, men bedre å ringe om du uroer deg.

Er med på tell med meg også, og henger meg veldig opp i de der 10 sparka. Gutten min har alltid tatt de mellom 1-5 min men fredag var det helt stilt, ikke et eneste spark, i den tiden han er veldig aktiv siden uke 20 var det ikke en eneste bevegelse. Mat hjalp ikke, ikke drikke juice eller brus,ikke pepperkaker, ikke dult til magen.Jeg fikk utover dagen full panikk og ringte føden, fikk komme med engang, gråt når jeg kom inn til lege.

Var sikker på at nå var alt over, turte ikke se på ul da ho slo på. Men der lå han og sparka og vifta med armene, vokst seg stor og fin. Han var ikke stille et øyeblikk under hele 15 min undersøkelsen, lege tok veldig nøye mål av alting.
Han lå sånn til at jeg skulle ha kjent noe, men lege sa han bare hadde litt slappe av dag, helt normalt i uke 24-27 sa ho.
Dro hjem lykkelig og letta, men resten av dagen kjente jeg kanskje rundt 12-14 spark, og de var "svake". Lørdag var det mer spark men ikke så harde, siste 2 dagene er det full action hele dagen igjen, magen hopper og ruller.

Du kan nok egentlig ta det helt med ro,alt er nok i orden, men skjønner deg veldig godt, og føden selv sier det er bedre å ringe dem engang for mye.
 
tror ikke jeg trenger å ringe føden..
Fått i meg snart en liten med saft, og virker som om der hjalp littegrann i allefall. Ikke så mye, men litt. Kjenner litt småspark innimellom, men ikke nok til at mammahjertet er 100% fornøyd...
 
ORIGINAL: Savira

tror ikke jeg trenger å ringe føden..
Fått i meg snart en liten med saft, og virker som om der hjalp littegrann i allefall. Ikke så mye, men litt. Kjenner litt småspark innimellom, men ikke nok til at mammahjertet er 100% fornøyd...

 
om du kjenner liv så tror jeg ikke det er noe å uroe seg over. De små har sine opp og ned perioder, og hvordan de ligger kan også ha mye å si.
 
Kald eplejuice funker på den lille spiren her;) sparker som bare det etter jeg har drikki 2 glass;) så det gjør jeg om jeg kjenner lite liv en dag:)
 
han romsterte voldsomt inatt da jeg gikk å la meg i allefall... samme litt til morran idag, så jeg håper det tar seg opp etterhvert...
Kjente han drev å flyttet og snudde på seg inatt, så jeg håper, håper jeg kjenner masse kraftige spark idag!
 
Back
Topp