Uke 21 og nesten ikke kjent liv:-0

Cilen

Flørter med forumet
Jeg er som skrevet over, mer enn halvveis i svangerskapet men merker nesten ikke liv.. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg tror jeg har merket noe til mini i magen.. Jeg begynner å bli nervøs når jeg leser om de som har kjent liv i månedsvis allerede, de som har vært så heldige at pappen har kjent spark og de som daglig får bekreftet at det e liv inni der.. Samtidig leser jeg jo at det ikke er uvanlig å ikke merke noe før i uke 23-24.. Men det virker som at alle her inne merker liv? Jeg er redd det er noe gææærnt med den lille, at han er lam, bevegelseshemmet eller verst tenkelig ikke i live der inne.. Er det hysterisk av meg å ønske en ul igjen før ferien for å se at det er bevegelse der inne?? (Tar den selvfølgelig privat, siden jeg ikke har vondt, eller blør...) Jeg har noen ekstra kilo (ca 10+) og vet morkaka ligger foran, men klarer likevel ikke slappe helt av:-0 Er det noen andre som kjenner lite /ingenting liv?
 
er 19 + 3 i dag. å kjenne heller ikke mye liv. Er ennå usikker på om d faktisk va babyen dei gongene. Kjenne et lite donk og av og t donkdonk, vis du fatte :P begynt å bli litt oftere så håper d er babyen =D
 
Jordmødrene sier vel at etter uke 23 skal man kunne kjenne liv hver dag.. Det er helt vanlig at det tar noe lengre tid før du kjenner noe med foranliggende morkake
 
Er det lenge siden du var på ul sist da? Er veldig vanlig å ikke kjenne noe med morkaken forran, men forstår likevel at du er bekymret. Om du tenker så mye på det at du ikke kommer til å kose deg på ferie ville jeg nok tatt ny ul, selv om jeg ikke tror du trenger det :) :) Du kan evt ta en tlf til sykehuset og fortelle hvor bekymret du er, kanskje får du komme inn for en titt?! Eller at de kan berolige deg. Man må ikke blø for å få ekstra ul, men det kommer jo veldig an på hvem du møter på tlf! Om de har det travelt ol. Lykke til!
 


Skruf skrev:
Er det lenge siden du var på ul sist da? Er veldig vanlig å ikke kjenne noe med morkaken forran, men forstår likevel at du er bekymret. Om du tenker så mye på det at du ikke kommer til å kose deg på ferie ville jeg nok tatt ny ul, selv om jeg ikke tror du trenger det :) :) Du kan evt ta en tlf til sykehuset og fortelle hvor bekymret du er, kanskje får du komme inn for en titt?! Eller at de kan berolige deg. Man må ikke blø for å få ekstra ul, men det kommer jo veldig an på hvem du møter på tlf! Om de har det travelt ol. Lykke til!



------signerer denne. Ringt direkte å prat me vakthavene på gyn så får du nok komme:)
 
Tar en telefon jeg=)

Takk for svar!

Jeg var på UL i uke 17 sist, så det er jo en måned siden.. da var det liv, men nå har jeg klart å lage meg egne ideer om at ting ikke er som de skal :-S

 
Jeg er 20+3 i dag, kjente svaaaake tegn til liv allerede i uke 16 - men etter uke 16 ble det heeeelt stille. Og nå de siste to ukene kjenner jeg liv av og til, men ikke nødvendigvis daglig. Min morkake ligger også foran, derfor slapper jeg mer av. Den lager en slags buffer og gjør at det tar lengre tid enn normalt før man kjenner liv hele tiden. 
Det avhenger jo også litt av hvordan babyen ligger i magen din. 
Jeg ville tatt det helt med ro, selv om det er lettere sagt enn gjort 

 
Jeg er 24 uker i dag og kjente ikke noen bevegelser jeg kunne være sikker på at var babyen før i uke 22 ca.. Nå kjenner jeg bevegelser hver dag, men pappaen og storesøster har bare kjent spark noen få ganger fordi det kjennes sjeldent godt på utsiden ennå. Var også veldig bekymret frem til uke 22, men nå har jeg på en måte blitt vant til det. Al var bra på UL og på kontroll i uke 22 der jeg fikk høre en veldig fin hjertelyd og jordmor sa at det ikke var noen grunn til bekymring :) Jeg hadde også morkaka på forsiden på ULen, kjente ingenting selv om jeg så at lille baby var helt vill inne i magen :)
 
Jeg er 24 uker i dag og kjente ikke noen bevegelser jeg kunne være sikker på at var babyen før i uke 22 ca.. Nå kjenner jeg bevegelser hver dag, men pappaen og storesøster har bare kjent spark noen få ganger fordi det kjennes sjeldent godt på utsiden ennå. Var også veldig bekymret frem til uke 22, men nå har jeg på en måte blitt vant til det. Alt var bra på UL og på kontroll i uke 22 der jeg fikk høre en veldig fin hjertelyd og jordmor sa at det ikke var noen grunn til bekymring :) Jeg hadde også morkaka på forsiden på ULen, kjente ingenting selv om jeg så at lille baby var helt vill inne i magen :)
 
Godt å høre jeg ikkr er alene om å kjenne lite liv:)

fikk beskjed om å slappe av og snakke med legen på neste kontroll som er 12.7 så prøver på det=)
 
Jeg kjenner også veldig lite, og jeg har 2 i magen. Jeg ringte føden, og da sa en hyggelig dame at ofte så kan babyen ligge å sparte deg "i ryggen", og da vil du ikke kjenne det. Og at veldig mange ikke kjenner noe ordentlig før uke 22-23.
Jeg fikk ekstra UL siden jeg har 2 i magen, og alt var bare fint. Jeg er førstegangsfødende, så er nok bare veldig urolig, leser for mye på nettet og tenker for mye generelt ;-)
Prøv å ta det med ro og nyyyyt at magen begynner å bli godt synlig =)
 
Back
Topp