Uke 21+3..

~lilleL~

Flørter med forumet
ja, nå har jeg kommet meg til uke 21+3 og det føles godt å være over halvveis. Men nå begynner jeg virkelig å kjenne på kroppen at jeg er gravid. Sover dårlig om nettene, pga svært aktiv guttebaby og mange dobesøk, syns det gjør vondt generelt når babyen ligger så langt nede mot blæra at jeg må på do hele tiden. Magen tar sin plass, og ting som var enkle før krever litt ekstra jobb med en kul på magen :p er det andre som føler det samme?

men når det er sagt så har jeg et veldig bra svangerskap med en frisk og rask gutt i magen :Heartblue
Ha en fin onsdag alle sammen :)

Er i bedre form enn tidligere i svangerskapet, men kjenner godt på at kroppen blir belastet annerledes nå :)

Bare vent... :P
hehe.. det er koselig å være gravid - og liker det godt mellom ca uke 18-28, men etter det begynner det å bli litt "tungt" ;)
Jeg husker med "gru" siste trimester sist gang. Midt i konfirmasjonstiden og jeg måtte flere helger på rad på med tynnstrømpebukse. Sånn skikkelig hat-prosjekt etter hvert. :P Snakk om å føle at man mister evnen til å klare seg selv. Haha! Prøvde å få samboeren til å hjelpe meg, men det var visst ikke helt enkelt for han å skjønne hvor skjøre disse strømpebuksene var :P

Oj.. kom brått til å tenke på jula :help Det er jo sånn tynnstrømpebukse-tid :eek:

ja, nå har jeg kommet meg til uke 21+3 og det føles godt å være over halvveis. Men nå begynner jeg virkelig å kjenne på kroppen at jeg er gravid. Sover dårlig om nettene, pga svært aktiv guttebaby og mange dobesøk, syns det gjør vondt generelt når babyen ligger så langt nede mot blæra at jeg må på do hele tiden. Magen tar sin plass, og ting som var enkle før krever litt ekstra jobb med en kul på magen :p er det andre som føler det samme?

men når det er sagt så har jeg et veldig bra svangerskap med en frisk og rask gutt i magen :Heartblue
Ha en fin onsdag alle sammen :)

Gratulerer!

J er snart halvveis selv:) Teller ned til uke 23-24 j og overlevelses ukene.., selv om d ikke er noe grunn til å tro at ungen blir prematur. Er en trygghet bare.

Merker strl ja, men nå har j vært ganske stor en stund. J får hele tiden høre at j ser større ut enn folk i 7-8 mnd. J får store barn (over 5kg) da, så d er mest derfor. Langt over snittet denne gangen og, men d går på arv (sjekket d meste).
Uansett - d å ta på sko kan være litt slitsomt faktisk.. Bevegelser der en må bøye seg over magen, eller mose den på en måte.., sliter med p puste j da.. Også puster j som en hval opp trapper og små bakker.
Når 2-åringen snur seg og spør om d går bra, veit du med ganske stor sikkerhet at d ikke høres sånn ut;)

Også blir j raskere sliten, trenger å hvile. Søvnen er heldigvis bra enda, men minimini våkner når j snur meg i senga, så når d blir litt mer størrelse på krabaten er d mulig j blir holdt våken litt lengere. J har heldigvis fått en pause i natt-tissinga, d er j glad for. Den kommer nok igjen på slutten – når en trenger søvnen som mest;)

Godt og da, og kjenne liv og røre inni der:) D blir spennende å se hvem det er om noen mnd;)

Tusen takk for svar alle sammen! Er ganske godt å lese at det ikke bare er meg som føler det sånn, hehexsmile5
Kan vel si at siden jeg er førstegangsfødende, så bekymrer jeg meg en del - ikke vandt til de forskjellige følelsene i kroppen og lurer fort på om det er normalt eller ikke. Så er godt å ha et slikt forum for det :)

Back
Topp