Uke 12. vektøkning

Håperpå3♡

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Novemberlykke2024❤️
Hvor mye har/hadde dere lagt på dere i uke 12? Jeg har spist så mye junk, for kvalmen har vært over meg. Og lagt på meg 2,6kg allerede Ikke har jeg trent heller for har vært heeelt tom for energi. La på meg 18,2kg i forrige svangerskap og håpte jeg ville legge på meg mindre denne gangen. Slet såå med å gå ned. Og har konfirmant i august. Ville så gjerne fått på bunaden da Vet dette er små problemer, men noe jeg tenker litt på uansett
 
Jeg har allerede lagt på meg 4 kg 10+5. Sikkert fordi jeg ikke har vært i stand til å trene i det hele tatt.

Siste gang mistet jeg 10kg bare under selve fødselen. Så jeg tenker at det kan være greit å legge litt på seg likevel. Kroppen trenger mye energi!!
 
Er 15+0 idag og har lagt på meg 2 kg, dvs. nå er jeg tilbake på startvekt før graviditet. Gikk ned to kg helt i starten pga. kvalme, som jeg nå har gått opp igjen.

Har for øvrig ikke spist spesielt sunt, dessverre. Spiser 50/50 sunt/usunt føler jeg, men har så veldige cravings mot salt og søtt!
 
Er 11+3 og har lagt på meg 1,5 kg. Jeg sliter veldig med kvalme/oppkast og det eneste som holder det litt i sjakk er å spise annenhver time:wtf:
Så med tanke på alt maten jeg spiser burde jeg egentlig ha lagt på meg mer. Håper kvalmen gir seg snart for det er grusomt å spise så mye når ingenting frister!
 
Har vel lagt på meg rundt 2 kg (13+0). Gikk først ned noen kg, men har begynt å øke de to siste ukene. Sliter fortsatt med kvalme og må spise hele tiden :(
 
Er 11+3 og har lagt på meg 1,5 kg. Jeg sliter veldig med kvalme/oppkast og det eneste som holder det litt i sjakk er å spise annenhver time:wtf:
Så med tanke på alt maten jeg spiser burde jeg egentlig ha lagt på meg mer. Håper kvalmen gir seg snart for det er grusomt å spise så mye når ingenting frister!
Kvalmen er altoppslukende. Fy!!! Jeg er 12+1 i dag ( minst) og kvalmen er så mye mere overkommelig
 
Ligger 0,5-1 kg under startvekta her. 13+5. Men nå har matlysta begynt å komme tilbake, så regner med den skyter fart snart :hilarious:
Sist var jeg et kilo under startvekt etter fødsel, så la ikke på meg mer enn selve graviditeten. Har endel ekstra på kroppen så håper jeg ikke legger på meg mer enn nødvendig denne gangen heller:shy:
 
Ingen ting frem til uke 12, så gikk jeg opp en kg etterpå, på en uke.. men forje gang hadde jeg gått opp 3 kg i uke 12
 
Kvalmen er altoppslukende. Fy!!! Jeg er 12+1 i dag ( minst) og kvalmen er så mye mere overkommelig
Enig! Er så lei nå! Så bra at du er på bedringens vei! Sist jeg var gravid begynte kvalmen å gi seg rundt uke 13/14 så håper det samme sånn juletiden blir litt kjekkere og enda mer kilo kan komme! ;)
 
Vekt i svangerskapet går ofte i rykk og napp, det viktigste er å sørge for næring og når formen tillater det, være litt aktiv.

Selv har jeg gått opp 2,5 kg til uke 15 nå, og regner med at jeg går opp minst 25 kg
 
Ligger 0,5-1 kg under startvekta her. 13+5. Men nå har matlysta begynt å komme tilbake, så regner med den skyter fart snart :hilarious:
Sist var jeg et kilo under startvekt etter fødsel, så la ikke på meg mer enn selve graviditeten. Har endel ekstra på kroppen så håper jeg ikke legger på meg mer enn nødvendig denne gangen heller:shy:
Jeg er normal vektig men over 40 år! Slet så sist med å miste kiloene og tenker det blir enda værre denne gangen. Men får gjøre så godt en kan bare. Craver ikke sjokolade og søtt. Mest salt
 
Har gått opp rundt 3-4 kilo. Uke 15 nå. I første trimester spiste jeg whatever som hjalp på kvalmen, eller jeg hadde lyst på for å få i meg noe. Nå begynner kvalmen å roe seg, og det er enklere å spise «vanlig» mat igjen og ikke bare McDonald’s.
 
12+2 her. Jeg har vært sykt heldig som ikke har slitet mye med kvalme eller oppkast, kun en dag jeg var ordentlig kvalm. Men har likevel gått ned 4kg, men vil tro det snur ganske snart‍:)
 
Er 14+5 å lagt på meg 3-3,5 kg.. Eneste gangen jeg ikke er kvalm er når jeg spiser.. :wacky: Så spiser en del mellommåltider, gikk opp over 20kg totalt sist, hadde håpet jeg ikke gikk opp så mye denne gang,var såå vanskelig å bli kvitt den ekstra vekta etterpå o_O
 
Har alvorleg hyperemesis denne gangen også, og har gått ned 9 kg sia startvekt. 15+1 i dag. Ville mykje heller gått opp, for no spyr eg døgnet rundt, er bekymra for bebis, og må operera inn sentral veneport for å bli oppvæska og mata :arghh:
 
Gikk først ned 3 kg og så opp 1 kg igjen nå 13+0, så fortsatt litt i minus, men satser på at det kommer seg framover nå med mye mindre kvalme :)
 
Uke 11+2 og har gått opp 2,5 kg. En kombinasjon av lite aktivitet/trening, mye spising (mye karbohydrater og usunn mat :p). Håper ikke på like raskt økning videre i sv.skapet..
 
Har hyperemesis, gikk ned 1 kilo, så opp 1.9 foreløpig, altså 0.9 fra startvekt uke 11+5. Gikk opp 17 kilo sist, blir vel noe slik til slutt om kvalmen gir seg :p
 
Back
Topp