Uke 12 idag, frustrert.. *UKE 13 UPDATE*

Tusen takk for forståelse og støtte <3 gruer meg fryktelig til neste legetime i neste uke... jeg må jo spørre om de virkelig ikke tar meg alvorlig når jeg har vondt? om de får ekstra i lønn for å presse syke folk ut i jobb? :P *hormonell*

Terskelen for sm varierer veldig virker det som!

NAV har jo fra i fjor sommer komt med en del nye regler, som skal gjør det vanskelig for "snylltere"å slippe unna, men det virker som om dette går utover de som virkelig er syke..

Min lege hører på meg, og kommer med råd og meninger om det meste - men når det gjelder graviditeten passer han veldig på, og det er en utrolig god følelse å bli såpass ivaretatt!

Har du et privat legesenter du kan benytte deg av? Enkelte manuellterapauter o.l. kan vel også sykemelde (kom på det siden du skrev du slite med ryggplager)?

Takk for svar  =)
Ja, jeg syntes dette er et mareritt, det skal jo ikke være slik at legene ikke gidder å titte i journalen min før dem åpner kjeften :( Det er det som plager meg mest her...

I journalen står det svart på hvitt om 5 forskjellige skader i korsrygg, bilder fra MR ligger vedlagt også. Jeg har måttet spurt begge legene om de har sett i journalen og begge har sakt 'nei'.. Jeg er ny pasient,ja, men det er jo ingen unskyldning for ikke å bla opp på side 1 i journalen :P Jeg forstår heller ikke at de sender meg hjem uten å ha undersøkt de andre smertene jeg var bekymret over...

Skal se meg litt rundt etter private legesentere, hørtes ut som en god ide' :)
Drømmer nå om å komme til en lege som tar meg seriøst, lytter til hva jeg har å si og hjelper meg videre med plagene. Sende meg til opptreningssenter for ryggen istedenfor tilbake på jobb, ja takk =)

Jah, det hadde vært fint :P for hormonelle meg kommer bare til å gråte ved neste time :P

Stakkars deg! Det er en vanskelig situasjon du er i. Hva sier arbeidsgiver, får dere tilrettelagt de 20%? Kan det være en ide om å prøve å få til ett møte mellom deg, legen, arbeidsgiver og nav? Jeg ville helt klart ha tatt med mannen som psykisk støtte, han kan fortelle om hverdagens hinder, legen blir i undertall og kanskje legen lytter lettere. 

Det er bare å gråte så mye du vil hos legen...da ser han hvor sliten og fortvilet du er! Lykke lykke til.... Når har du legetime?

Jeg er sjokkert!! Grin i vei, så ser de hvor sårt dette er for deg. I tillegg tror jeg at jeg hadde nektet å gå før de hadde sett på journalen min. Det er jobben deres! Dette skaper en ekstra belastning for deg, og er ikke bra. Bytt lege! Ja du kan være uheldig, men sjansen for at du får en bedre lege, tror jeg er stor.

Har den nye legen din fått alle papirene dine fra din forrige lege? Tror nemlig man må be om overføring av journal, når en bytter lege. Da må man signere for at legen kan gi journalen videre. Jeg ville sjekket dette, slik at du er sikker på at den nye legen har hele din syndomshistorie.

Hei. Jeg har byttet fastlege ved et par anledninger i livet (uavhengig av svangerskap). Det var ulike ting som var viktige for meg ved de to anledningene og jeg hadde stort behov for å bli tatt alvorlig (som alle, selvfølgelig. Jeg kjente ikke legene i kommunen, men googlet de ulike; slik fikk jeg opp info om noe av det de hadde jobbet med, ting de hadde uttalt osv. Synes det var en grei måte å finne ut om det var "rett" lege for meg. Lykke til:)

For en utrulig kjip situasjon! Jeg vil anbefale deg og få arbeidsgiver til å skrive et skriv om at tilrettelegging er forsøkt, men ikke mulig. Så bestiller du time til jordmor og dere kan søke om svangerskapspenger. Det har man krav på om jobben ikke kan tilrettelegge for deg. Er du heldig med jordmor trenger du ikke gå til legen, da dette er valgfritt. Jeg ville i ditt tilfelle kontaktet en flink privat gyn.klinikk for å gå utført evt slike kontroller, og 6 ukers kontrollen. Vil ønske deg riktig lykke til videre, man skal slippe å gå med slike bekymringer i sv.skapet!

Back
Topp