Uke 12!!! Endelig!

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg er så glad. TUL på mandag :) Håper bare alt er ok. Vil vente til etter TUL med å fortelle det rundt. Gruer meg til å si det på jobb. Begynte på jobb igjen 01.08 etter mammaperm + ett år med ulønnet perm, så ikke sikkert de synes det er så stas når jeg sier at jeg skal ut i perm i slutten av mars :o
 
Er ikke første trimester over når man er i uke 14? Altså 14+0 ?
 
Er ikke første trimester over når man er i uke 14? Altså 14+0 ?
Det har du nok helt rett i :p Det står tydeligvis feil i en av gravidappene mine, men i babyverden siden står det at andre trimester starter 08.10 for min del. Rart hvordan disse appene regner forskjellig :o
 
Er ikke første trimester over når man er i uke 14? Altså 14+0 ?
Er så usikker på det der jeg, noen plasser står det at den er over i uke 12 mens andre står det noe helt annet
 
Man regner litt forskjellig fra sted til sted(et par uker fra eller til) men trimester handler mest på førsterett utvikling. Så ut uke 12, Organer og strukturer dannes, altså første trimester. Andre trimester 13-28(26) er videreutvikling. Og tredje trimester fra uke 29ish handler om modning.
Og da regner de uke 12 fra mens, og ikke 12+2, altså at foster er 12 uker?
 
Endret tittel på innlegg :p
 
12 uker fra første dag i siste mens ja. Går alltid etter uker i helsevesenet, og da menes fullgåtte uker. :)
Ok, tror jeg skjønner det helt sikkert da ;p Jeg er 12+1 så da er jeg ikke fullgått 12 før til fredag :) Hva jobber du med, Elida? Så du skrev i en annen post at du hadde sett mye skritt :p
 
Ok, tror jeg skjønner det helt sikkert da ;p Jeg er 12+1 så da er jeg ikke fullgått 12 før til fredag :) Hva jobber du med, Elida? Så du skrev i en annen post at du hadde sett mye skritt :p
Hæ? Nå er jeg superforvirra. Når man er 12+1 er man jo fullgått 12 uker og i sin 13 uke ?
 
Trodde de tok 40 uker delt på 3 jeg, for å få trimestrene like lange.

Hvis 12 uker = 3 mnd, altså hvert trimester regnes som 3 måneder/12 uker, ville tredje trimester vare i 16 uker, og ikke like lenge som de andre. :)

Eller regner jeg helt feil nå? Har ikke stått opp enda, så jeg er litt prefrokostsnurr :hilarious:
 
Trodde de tok 40 uker delt på 3 jeg, for å få trimestrene like lange.

Hvis 12 uker = 3 mnd, altså hvert trimester regnes som 3 måneder/12 uker, ville tredje trimester vare i 16 uker, og ikke like lenge som de andre. :)

Eller regner jeg helt feil nå? Har ikke stått opp enda, så jeg er litt prefrokostsnurr :hilarious:

Trimester betyr jo egentlig 3 mnd. Men som beskrevet tidligere så går det på utvikling til ungen. Egentlig er det litt gammeldags med trimester. Man bruker helst uker.
 
Back
Topp