Uke 12-15 stor mage

Førstebebi

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei, det er sikkert mange her som er mellom uke 12-15 her nå, hvordan er magen deres nå? Min har vært stor i mange uker, men blir bare større. Men er det mest luft som gjør det eller er det faktisk noe livmor/baby gjør?
Fordi jeg føler ikke jeg har luft i magen lengre, men noen sier de fikk mage i uke 5o_O, og noen sier de fikk mage i uke 20.....
 
Jeg er uke 15 i morgen ;) har fått en bitteliten kul på magen min når jeg ligger! Er ganske oppblåst osv, men jeg pleier ikke få mage før rundt tidene jeg skal på oul! Så rundt 18 uker pleier min å komme! Hadde trodde jeg skulle få tidligere denne gangen siden det er nr 3 men det stemte ikke her ;)
 
Jeg 15+4 og ser egentlig bare oppblåst og litt fet ut :hilarious: Ville ikke gjettet at jeg selv var gravid :p Jeg kan kjenne livmoren rett over navlen så vet jo den vokser :rolleyes:
 
Jeg er 14+4 og har fått ekstra padding rett under navlen. Synes selv jeg ser veldig gravid ut, men det varierer mye i løpet av dagen, så jeg regner med det er luft. Har ikke følt meg såå oppblåst, men fordøyelsen går rimelig sakte for tida så tror nok ikke det er baby. På NHI står det nemlig i uke 16 at toppen av livmor er midt mellom blygdbeinet og navlen: https://nhi.no/graviditetsoraklet/mor/svangerskapsuke-16 i uke 12 står det at lege kan kjenne toppen av livmor rett over blygdbeinet: https://nhi.no/graviditetsoraklet/mor/svangerskapsuke-12

Det er sikkert forskjellig fra person til person og svangerskap til svangerskap. Men for min del tenker jeg kanskje at i beste fall er det tarmer eller noe som har begynt å få dårlig plass?Jeg klarer ikke å kjenne livmorkanten, men er førstegangs, så jeg vet ikke helt hva jeg kjenner etter :wacky:
 
Jeg har hatt struttemage i flere uker og er bare 12+6. For å ha det på det rene, det er ikke den gravide formen for struttemage, men mer en mage som ser ut som har forspist seg på buffet 14 dager i strekk :woot:
 
Ser veldig oppblåst ut, med en litteliten ekstra kul nederst i magen. De som er uvitende om svangerskapet trur jeg nok bare syns jeg har lagt på meg noen kilo. Eldste sønnen min syns dog at jeg ser VELDIG gravid ut :D Med eldstemann fikk æ mage først etter passert uke 20 og med andremann så og si den dagen æ ble gravid. Veldig forskjellig fra gang til gang :)
 
Jeg har hatt struttemage i flere uker og er bare 12+6. For å ha det på det rene, det er ikke den gravide formen for struttemage, men mer en mage som ser ut som har forspist seg på buffet 14 dager i strekk :woot:
Hørtes kjent ut :hilarious:
 
Jeg er 15 uker nå og har hatt synlig mage siden uke 9:hilarious: Selvfølgelig mer baby nå enn da. Ser kul også når magen ellers er "flat"/ ikke oppblåst.2. Gangs
 
Jeg er 15 uker nå, ser selv at magen er noe større, men ingen babykul. Dette er barn nummer to:happy:
 
Straks 12 uker og magen har poppet siste 1,5 ukene. Sliter med å skjule det nå. 3 gangs, og magen var synlig uke 12-13 med de andre og. Ser jo tykk ut, men ser tydelig forskjell fra hvordan fortoppetmagen var for 3 uker siden og fasongen nå.
 
Er 15 uker og har såpass stor mage at jeg ikke kan skjule det lengre er min 3 da og 5 graviditet så tenker ting går litt raskere denne gangen.
 
Er uke 15+2 her. Førstegangs fødende, litt overvektig og ser foreløpig ingen ting syns jeg. Litt kjedelig i grunn. Har heller ikke merket noen «sprekkende bobler» fra innsiden enda som jeg har skjønt er tegn på bevegelser
 
Bilde tatt for tre dager siden. Var på ultralyd i uke 10, og da kunne jordmoren kjenne kanten på livmoren. Dette er nummer tre, og hun sa at livmoren gjerne er større enn ved førstegangsgravide, og at magen sannsynligvis ville synes tidligere. Var vel sånn ca like stor som nå i uke 15 forigje gang. :happy: Men skal sies at jeg føler meg mer tjukk enn gravid akkurat nå, så gleder meg til den står enda mer ut så det ikke er noen tvil for folk :wacky:IMG_20211012_232202.jpg
 
Bilde tatt for tre dager siden. Var på ultralyd i uke 10, og da kunne jordmoren kjenne kanten på livmoren. Dette er nummer tre, og hun sa at livmoren gjerne er større enn ved førstegangsgravide, og at magen sannsynligvis ville synes tidligere. Var vel sånn ca like stor som nå i uke 15 forigje gang. :happy: Men skal sies at jeg føler meg mer tjukk enn gravid akkurat nå, så gleder meg til den står enda mer ut så det ikke er noen tvil for folk :wacky:Vis vedlegget 368442

Jeg er 16 uker i dag (førstegangs) og magen min er ganske lik som din. Og jeg kjenner meg veeldig igjen i beskrivelsen av å føle seg mer tjukk en gravid :happy090
 
Last edited:
Bilde tatt for tre dager siden. Var på ultralyd i uke 10, og da kunne jordmoren kjenne kanten på livmoren. Dette er nummer tre, og hun sa at livmoren gjerne er større enn ved førstegangsgravide, og at magen sannsynligvis ville synes tidligere. Var vel sånn ca like stor som nå i uke 15 forigje gang. :happy: Men skal sies at jeg føler meg mer tjukk enn gravid akkurat nå, så gleder meg til den står enda mer ut så det ikke er noen tvil for folk :wacky:Vis vedlegget 368442

Veldig enig der, føler meg skikkelig tjukk selv, og gleder meg til magen vises mye bedre så jeg ikke ser feit ut , er jo naturlig slank i fra før, men har lagt på meg litt på lår og rumpe, i tillegg til magen. :wideyed:
 
Her fikk jeg ganske stor mage allerede mellom uke 4-8. Nå er det ikke lenge siden forrige graviditet her, så tror magen kom veldig fort pga det. Men magen holdt seg stabil fram til uke 12-13. Men nå har den blitt litt større. Ser for meg at den blir stor denne gangen også. Bærer visst utenpå:p
 
Nå er det ingen tvil om at jeg er gravid lengre og har mye større mage nå enn når jeg var gravid med førstemann :p
 
Syns magen kom fort denne gangen allerede ved uke 8-9, er andre gangs (5 år siden sist). Er i uke 17 nå og føler meg nesten høygravid.. Har litt på magen fra før av og altså, men gravid magen ligger så langt oppe denne gangen :smiley-ashamed004 mistanke om duplex, så det kan jo være noe av årsaken da, vi får se ved UL om noen dager :smiley-ashamed004
 
Back
Topp