Uke 11 og redd for MA igjen

Millan

Glad i forumet
Junibarna 2015
advarsel! :
Ikke les denne historien om du er redd for å miste. Ønsker bare å lufte hodet litt og fortelle min histore.

Er hele 11uker og jeg begynner å nærme meg den fine tolv ukers grensa med stormskritt. Men det er dessverre nå jeg begynner å bli stressa:(

Jeg og mannen min var kjempeglade da jeg ble gravid i april. Satt med positiv test bare 15dager etter jeg tok ut spiralen.
Svangerskapet gikk kjempefint og magen begynte å vokse. Med tre barn fra før av, hvor de to eldste er tvillinger så har jeg aldri vært redd for spontanabort(vet ikke hvorfor, kanskje jeg var ung og bekymringsfri)
Men i denne graviditeten hadde jeg hørt om noe som het missed abortion og jeg ble livredd for å oppleve nettopp dette.

Jeg fikk en tidlig ul i uke 6/7 og hjertet slo som bare det. Jeg fikk en ny i uke 9 og alt var fortsatt fint.
Jeg kjøpte meg doppler og gleden var stor da vi hørte hjertelyden i uke 9,10 og 11+4.
I uke 12 ville vi prøve å spille inn hjertelyden. Men vi fant ingen hjertelyd :(
Og ikke dagen etterpå, eller dagen etter der.
Da jeg var 12+4 var jeg hos jordmor og prøvde å tenke positivt.
Men heller ikke hun fant hjertelyden. Men hun mente på alt var bra. Livmora var godt over bekkenet og hun hørte fin blodgjennomstrømning i livmora.

13+3 var jeg igjen for å ta ultralyd. Denne gangen for å sjekke nakkefold og at alt var bra.
Men vi så fort at hjertet ikke slo:( Lille's hjerte hadde sluttet å slå 11+6. Så det jeg fryktet veldig i dette svangerskapet, skjedde når jeg egentlig skulle endelig føle meg trygg.

Jeg ble heldigvis gravid 2.pp etter utskrapingen. Og dette svangerskapet har godt kjempefint det også. Får god oppfølging med ul og alt ser fint ut så langt.
Men neste uke skal jeg på ultralyd når jeg er akkurat 12uker.
Og jeg gruer meg skikkelig!
Jeg vil virkelig ikke oppleve det igjen.
Jeg har tatt litt avstand i dette svangerskapet. Det er to nære venner som vet om det, ellers ingen(alle visste det sist, hadde til og med slutta å jobbe og begynt på svangerskapspenger).
jeg klarer heller ikke å se for meg at i juni skal jeg bli mamma igjen, det er veldig uvirkelig og fjernt.

Jeg vet at jeg vil fortsatt ikke være rolig etter neste ultralyd. Men har bestemt meg for at i uke 14 når jeg skal til legen og får høre hjertelyden da, DA skal jeg glede meg. Da skal ikke graviditeten være hemmelig lengre. Da skal jeg strutte med magen og begynne å se frem til juni.

Prøver å tenke positivt og da. At dette var ett uheldig engangs tilfelle. Som gynekologen sa at det er veldig sjeldent at det går galt så Sent. Og at denne gangen går det bra!
Har også sluttet å løpe slik at jeg ikke må ta ventolin, drikker ikke Pepsi max eller andre aspartam produkter og jeg bruker ikke doppler. Vi vet ikke hvorfor Lille sluttet å leve, men nå tar jeg ingen sjanser.

Noen som har solskinnshistorier? Skal vel veldig mye uflaks til for at jeg skal oppleve det samme en gang til?

Så trist å høre. Må være grusomt å gå og være så redd og bekymret. Alt er jo utenfor ens egen kontroll, og det er jammen ikke lett. Skjønner at du ikke tørr å glede deg enda i frykt for å bli skuffet, men samtidig tenker jeg at det er bedre å prøve å nyte tiden og heller gå på en smell, enn å gå og bekymre seg i mange uker, og så viser det seg at alt går bra. Jeg kan ikke gjøre annet enn å ønske deg lykke til og krysse fingrene for at alt står bra til med det lille gullet ditt <3 Og husk: Ingenting er galt inntil det motsatte er bevist <3

Skjønner godt hva du mener. Jeg hadde en senabort i uke 14+2 sist gang jeg var gravid. Godt over de magiske 12 ukene men likevel gikk det galt. Hadde vel aldri forestilt meg at jeg skulle gå gjennom en fødsel på den måten.

Denne gangen har jeg fått henvisning til ul. Har vært når jeg var 8+1 og der var en liten krabat, kjempegøy! Neste ul om bare en uke men har ingen forventninger til at det skal være liv da. Jeg føler også at jeg holder svangerskapet på avstand. Håper på at det blir bedre når jeg begynner å kjenne bevegelser. :)

Kjempe trist! Og veit akkurat hvordan du har det for opplevde akkurat det du opplevde i februar!
Krysser fingrene!

Takker for svar :) en så lenge har jeg fortsatt symptomer og jeg elsker dem! De betrygger meg veldig.
Og krysser fingrene for at vi alle får deilige junibebier <3

Jeg er livredd for MA selv.. Er i uke 9 (8+) og i følge jordmor Siri er dette uka for MA.. Hører ikke hjertelyd tross slank og kjenner livmor.. Tror jeg hørte på søndag.. 8/0.. UL først om 3 uker...

Jeg er livredd for MA selv.. Er i uke 9 (8+) og i følge jordmor Siri er dette uka for MA.. Hører ikke hjertelyd tross slank og kjenner livmor.. Tror jeg hørte på søndag.. 8/0.. UL først om 3 uker...

Uff det er ekkelt å gå å være redd.. Har du doppler hjemme? Vet du hvor du skal lytte? Er jo veldig vanskelig så tidlig.
Jeg måtte dytte doppleren nesten inn under stambeinet da jeg var 9uker på vei sist, og lete en stund langs beinet der. Samt ha mye gel på.

Ja har og vet.. Men lurer på om morkaka er på fremsiden.. Siden jeg hører min puls over Alt.. Både på sidene og midt på.. (Separerte lyder)

Å være bekymret er noe dritt.. Håper mannen mener det er ok å bruke en tusing på å roe hodet mitt..

Å, Millan <3 :-) eg e so gla for å sjå du e preggis igjen :-) Eg huska eg reagerte på at du plutselig forsvant fra januar..
Eg sjøl har mista, SA i februar, og blei gravid igjen to mnd etterpå. Merka og at eg va nervøs for å oppleva da igjen.. Eg snakka vekk temaet når familien tok da opp, og turde ikkje ta te meg at eg faktisk kunne bli gravid igjen og faktisk oppleva heile svangerskapet og da so kjem etterpå...
Men småtrollet sparke no heise og herje vilt i magen.. :-) da kan gå veien sjøl om ein e nervøs.. :-) Eg håpe du finne litt roen me da,og eg glede meg te å snika innom igjen om eit par veke og lesa frå når du har vore hos legen igjen!:)
Heia spirelille te Millan!!:)

Back
Topp