Uinteresserte fedre??

mamma_til_snart_3

Elsker forumet
Flere her inne som har en far til barnet ditt som du bor med å som virker totalt uinteressert når du prøver å dele noe med dem om babyen?? Er så dritt lei!!! Ungen er her nå også, ikke bare når han kommer ut!
Å ikke bare det! Går rundt å skryter av babyen å er så interessert blant andre folk, men føler jeg bare får et sukk å et idiotiskt blikk hvis jeg prøver å dele en stor ting da... Frustrert!!!

Last edited:
Slik er det her også. Han nikker og smiler litt forsiktig når jeg forteller noe, men viser ingen større interesse. Virker som han er livredd magen, holder seg langt unna den. Han virker ikke interessert i utstyr som vi trenger.
Men det var på samme måte sist. Han var ikke med på noen ting. Jeg kjøpte ALT, og når jeg ville ha han med å se på ting så fikk jeg bare til svar at jeg visste best... Denne gangen har jeg sagt at jeg bruker ikke kun mine penger på bilstol og stellebord og diverse, der får han bidra! Nå vet vi at vi får en del penger i julegave til babyutstyr, men må jo uansett bruke av egen pengbok.
Han gleder seg til flere barn, men selve graviditeten skremmer han. Han skjønner ikke at han kan snakke til babyen eller noen ting.
Men min erfaring var at han holdt avstand under fødselen også-helt til han faktisk fysisk fikk se at det kom en unge ut der nede... Da gikk det opp for han, da dro han ut å kjøpte det ene og det andre og ble helt tussete. Tror dessverre det er slik for en del menn, de ser at magen vokser og de gleder seg nok, men de klarer ikke vise det og klarer nok ikke helt å skjønne hvor vi kommer fra heller... :(

Tror ikke det er så lett for mennene og forstå eller føle det vi som bærer barnet går igjennom :)
Han er nok ikke uinteressert likevel.

Min samboer var slik med førstemann, forsåvidt nå også. Han syns det var/er kjekt å snakke om med andre, men den daglige interessen er ikke helt tilstede. Han gleder seg, men det er nok annerledes for fedre enn mødre :)

Er så synd :( for føler at jeg selv mister gleden av svangerskapet..
Det som plager meg litt ekstra er at dette har blitt et risiko svangerskap å lillemann kan komme når som helst. Fått beskjed om å ta det med ro å ligge mye. Men med en på 5 år og en på 3 år å et hus å holde i orden er det ikke lett når han aldri løfter en finger å velger heller å jobbe mye overtid osv... kjenner jeg blir så sliten! Å tro meg, har virkelig prøvd å forklare han dette. Det jeg er redd for er at det går så langt at jeg må bli lagt inn..

Det er nok typisk mannfolk desverre... Er min oopfatning. Er likson ikke så reelt det son skjer nå før babyen er ute... ♡♡♡

Er så synd :( for føler at jeg selv mister gleden av svangerskapet..
Det som plager meg litt ekstra er at dette har blitt et risiko svangerskap å lillemann kan komme når som helst. Fått beskjed om å ta det med ro å ligge mye. Men med en på 5 år og en på 3 år å et hus å holde i orden er det ikke lett når han aldri løfter en finger å velger heller å jobbe mye overtid osv... kjenner jeg blir så sliten! Å tro meg, har virkelig prøvd å forklare han dette. Det jeg er redd for er at det går så langt at jeg må bli lagt inn..
Hva med å ta han med på kontroll og få en lege/jm ril å forklare..,

Har hatt en lang prat nå, så han skal være med på sykehuset på fødepol når jeg skal dit på onsdag. Så håper virkelig det går opp et lys for han da.. Alt annet er liksom så bra, men akkurat nå er faktisk det viktigste at prinsen får blitt der han er noen uker til ♡

Har hatt en lang prat nå, så han skal være med på sykehuset på fødepol når jeg skal dit på onsdag. Så håper virkelig det går opp et lys for han da.. Alt annet er liksom så bra, men akkurat nå er faktisk det viktigste at prinsen får blitt der han er noen uker til ♡
Håper lillemann holder seg inne i mange uker til ♡♡♡♡ Og at mannebeinet cier mer ibteresse etter å ha vørt med på timen ♡♡

Håper realiteten slår inn hos han på kontrollen og at det bedrer seg for dere :) og krysser alt for at baby blir værende inni magen leeeenge!:)

Samboeren min var livredd magen med førstemann. Kaldte han en alien osv. Ville ikke kjenne på magen når babyen sparket. Syns det var så skummelt.
Med andremann lo han av seg selv over hvor tåpelig han hadde vært med førstemann. Men da viste han jo hva som kom, og kunne se på sønnen vår for å skjønne at det var en baby i magen.
Men han snakker ikke om babyen. virker ikke så interessert.

Back
Topp