Uhm... what?

Escuro

Forumet er livet
På forsiden min her på bv står det følgende:

Legg to fingre på magen like under navlen. Der, like under den nederste fingeren, er toppen av livmoren din nå!

Dette stemmer ikke. Min ligger to fingre OVER navlen. Er det fordi jeg er andregangsgravid det da, kanskje? Navlen min har fått utoverbulk langt inni der og er ikke i nærheten av så dyp som den pleier å være, og slik har det vært de siste to ukene.

Noen flere?

Min ligger akkuratt på navlen.. men jeg er 18+5 da..
Tror det er et standardmål
- den "skal" følge den kurven på helsekortet.. noen ligger litt over og noen litt under.. sånn er det - vi er alle forskjellige!
Og hvem vet, kanskje du er lenger på vei enn du tror?!? Vært på ord ul enda?

Nei, ikke vært på ul. Har først neste torsdag. Lenge til! Jeg tenkte kanskje det var pga jeg var annengangsgravid. At livmoren vokser fortere. Ei på jobben kommenterte også at jeg hadde mye større mage enn en annen kollega da hun var like langt som meg, men hun andre er førstegangs.

Jeg er bare 17+3, såvidt jeg vet. Er ganske sikker på når jeg hadde mens sist, så får det ikke til å stemme at jeg skal være kommet lenger. Men har kjent bittelitt bevegelse fra uke 12, og spark og nesten daglig bevegelse fra uke 14, hum hum. Blir spennende å se hva de finner ut på UL.

Forloveden min kan også kjenne liv på utsiden, noe han har gjort i en ukes tid. Ei på jobben hans har termin i januar og sier hun ikke kjenner noe særlig ennå, og iallfall ikke på utsiden, så hun trodde ikke helt på forloveden min da han sa han hadde kjent spark. [8|]

Vi er heldivis forskjellige. Noen bærer barnet langt nede, andre høyt. Livmormålet er en standard, jeg ble sendt til ekstra UL sent i sv. skapet med begge to første, fordi de mistenkte tvillinger, for mye fostervann, eller stooor baby. Men neida, det var ingen av delene. Nå sist skulle de sende meg igjen, men jeg ga beskjed om at jeg får høye livmormål, jeg bærer høyt helt frem mot fødsel, og jammen hadde jeg ikke rett. Har mye mage nå også, og livmoren er stor, men det er bare sånn jeg er;)

Jeg hadde veldig liten mage sist gang, så JM trodde jeg kom til å få et lite barn (jeg veide selv 2800 da jeg kom til verden). Men neida, ut kom en klump på 4 kg. Og de 10 kg jeg gikk opp i graviditeten, forsvant umiddelbart, sammen med ytterligere 5 kg.

Forrige uke låg min akkurat på navelen, eg er no passert 17uker, denne uka her. Så det der stemmer ikkje på alle trur eg.

Livmoren min ligger rett under navlen og jeg er 18+4 i dag [:)]. Jeg er også andregangs fødende og har kjent bevegelser siden uke 16 ca og forloveden min har kjent bevegelser han også [:)].  

Blir spennende å se på UL. Blir jo litt nysgjerrig på om kaaaanskje det kan være to inni der, eller kaaanskje jeg er lenger på vei. Tenk om jeg er 1 mnd lenger enn jeg tror? Siste mens var mindre enn det pleier.

Back
Topp