Uhhhuu.. Halsbrann!!!!!!!!

mammy19

Elsker forumet
[&:]Begynner å bli ganske sliten og lei meg jeg nå.. typisk at akkurat jeg skal få slite så sinnsykt under graviiditeten, nå har jeg fått en litt sterk halsbrann å nå!!![:(] [:'(] 

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre så det ikke skal gjøre så vondt?????????[8|]

Jeg bruker Novaluzid, helst miksturen fordi den smaker bare et øyeblikk, og hjelper øyeblikkelig.
Vet man aller helst skal bruke skumlokk-varianten (Gaviscon eller A-et-eller-annet-flux) men de blir jeg rett og slett kvalme av.
Begge varianter skal være trygge for gravide - det er Pepcid Duo og en del mer "fancy" medisiner som ikke anbefales for oss.

Ellers er jo lovehearts eller mandler kjente kjerringråd.
Derimot bør du ligge unna melk - det hjelper kortvarig, men så produserer kroppen MER magesyre for å bryte ned melkeproteinene...

Åååh, jeg har også fått halsbrann![:'(] har hatt det litt nå og da, men inatt ble det skikkelig ille. Våkna kl.4 og har ikke klart å få sove siden da. Var oppe å drakk, prøvde å bygge opp senga slik at jeg fikk mer sittestilling, men ingenting hjalp!![:o] 

Ikke meningen å kapre tråden din mammy19, men du skal vite at du er ikke den eneste!

så det funker med lovehearts?

Lovehearts har ikke funket så bra for meg, men en del andre har sagt det virker for dem.
Orker bare ikke mer drops eller mandler nå, derfor jeg bruker vanlig medisin om dagen...

Hehe.. Gjør ingenting tutti, vi er gjerne fler som sliter med det samme.. vet ikke om jeg skal si heldigvis men... hihih.. takk for rådet Minerva!! Jeg prøver den du går på jeg da[:D]

Hehe, er jo litt godt når andre plages med det samme som en selv, føles jo litt bedre når man vet at man ikke er den eneste!![8|][:D]

Garviscon er utrolig effektiv! Har vært veldig mye plaga med halsbrann selv, og de har umiddelbar effekt! Etter en stund trenger du ikke ta de hver dag lenger.
Lykke til hvertfall[;)] Halsbrann er noe dritt!!!

Ja!! Vet helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort uten BV jeg! Jeg er bare 18 (blir 19) år gammel og venter første barn, så er ganske uerfaren på alle måter egentlig.. Da er det godt å være her å få svar med en gang og snakke med andre som har samme problemer/spm!!

SPis Love Hearts! Det har funka for meg i hvert fall! [:D]

nettopp knaska i meg masse lovehearts![:D]

Jeg drikker no så kjedelig som nyco når jeg får halsbrann og det funker for meg.....pluss at jeg syns det er godt og forfriskende!![:D]

Er også VELDIG plaget med halsbrann! Har brukt Gaviscon lenge, men det smaker pyton og virker ikke noe særlig på meg. For ei uke siden prøvde jeg Novaluzid for første gang, og nå er livet med ett mye bedre!!![;)]
Nå kan jeg faktisk sove tre timer i strekk uten å føle jeg blir kvalt!
Ellers hjelper det jo og sitte i senga da... Men ikke noe godt for ryggen og nakken i lengden.

tips jeg har lest på andre sider: Love hearts, mandler og softis!! Eller, ikke alle tre tinga samtidig, da.. [;)]

De sier også at man bør spise mindre måltider og heller litt oftere også. Halsbrann er et resultat av at lukkemuskelen ikke fungerer slik den vanligvis gjør, og at man derfor ofte får problemer med å holde maten nede i magen hvis man spiser for mye..

ORIGINAL: Katti_mh

Garviscon er utrolig effektiv! Har vært veldig mye plaga med halsbrann selv, og de har umiddelbar effekt! Etter en stund trenger du ikke ta de hver dag lenger.
Lykke til hvertfall[;)] Halsbrann er noe dritt!!!

Mene d e samme som æ har brukt. Fungere kjæmpe bra. Har stått opp om natta og tatt en, å ætter 5 minutt sovne æ igjen uten halsbrann. 

Back
Topp