Ugh, matlukter!!!!

Mollå

Gift med forumet
Klarer dere matlukt? Jeeeas, jeg holder på å bli gal! Klarer ingenting, ingen matlyst. I dag var det grilla kylling til middag, og jeg gremmes fremdeles av å ha lukten i huset :( Jeg spiste loff med smør på! Hadde ikke sjans å smake på det engang! :(

Ja, lukten er fæl! Men jeg klare ikke se reklamerfilmer med middag heller :-p

Samme her!!!! Lukter stekt egg i hele huset. Tror jeg dør av lukta!!! Og ansiktskremen min lukter veldig intenst :( :)

Her må han ta seg av matlaging, for hvis jeg lager mat og sniffer på matlukten kan jeg bare glemme å spise. Da er det bedre å bare få det klasket i fanget og begynne å spise. Idag måtte jeg holde pusten på slutten mens jeg spiste for å klare å trøkke ned de siste bitene.
Og colaen hans lukter helt forferdelig!

klarer faktisk å spise litt... MEn lukta, når man lager maten.. USJ! grøss! Så må lufte ut lenge etterpå.. Er forresten han som lager maten her også, men jeg må lage til barna når de kommer hjem fra skole/bhg..

Æsj ja! Kjøleskapet lukter helt forferdelig. Og har jeg lyst på noe, men må lage det mister jeg lysta mens jeg kokkelerer!

Kald mat som brød, knekkebrød, kjeks med enkelt pålegg som ikke lukter fungerer best! Dagens favoritt er nystekte rundstykker med rørt jordbærsyltetøy :) Har ikke blitt noe særlig kvalm etterpå heller! Fornøyd :)

Kjøleskapet lukter helt hinsidiges møkk! Enda jeg vasket det, med klype på nesa, i helgen. Lukten av kald mat er så kvalm. Brakk meg bare av å skrive det :S her går det i "rett i koppen"-supper. Det går enkelt ned og kommer enkelt opp igjen.. Klarer ikke spise noe mat som lukter noe særlig eller hvor det blir klumper om det kommer opp igjen. Prøvde å spise brød og det klarte jeg ikke svelge engang før doskåla ropte navnet mitt.. (Sorry for detaljer)

Æsj ja! Kjøleskapet lukter helt forferdelig. Og har jeg lyst på noe, men må lage det mister jeg lysta mens jeg kokkelerer!

Kald mat som brød, knekkebrød, kjeks med enkelt pålegg som ikke lukter fungerer best! Dagens favoritt er nystekte rundstykker med rørt jordbærsyltetøy :) Har ikke blitt noe særlig kvalm etterpå heller! Fornøyd :)

Såååå enig med deg!!! Det er ca det beste jeg vet akkurat nå!

Gubben skulle varme opp igjen litt kylling. Jeg bare kikker på han, "skal du varme den kyllingen? Ja, hadde tenkt til det. Please, spis den kald!!!"

Sniker litt fra August her og føler med deg så sinnsykt.. Har hatt matlukt angst i alle svangerskapene mine. Denne gangen har jeg også hatt problemer med å ta oppvaska pga blanda matlukter. Matbutikker hvor alle mat luktene blir blanda sammen er helt grusomt!! Det går heldigvis mye bedre nå :)

Ja fysj! Sånn er det her også x-(

Matos er det verste :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her har det gått så langt at jeg ikke klarer å se på matlagingsprogram på TV en gang! Må til og med holde pusten når jeg åpner kjøleskapet :p

Prøvd å lage noe med hvitløk i? Stinket i huset i flere dager etterpå. Og jeg gikk konstant kvalm...

I går hadde vi lapskaus (den du får kjøpt på boks) og det var genialt for min del. den er jo så mild i smaken så den gikk ned på høykant :)

Men den værste lukta er røykelukt! UGH! gulper hver gang jeg kjenner den lukta!
Og da er det ikke lett å være samboer med en røyker...

Føler at jeg har luktesansen til en hund.. Alle lukter er så intense.
Helt forferdelig å gå i matbutikker for tida med ferskvarer... Så må prøve å gjøre unna handlingen når jeg ikke er kvalm.
Synes det er vanskelig å finne noe godt å spise. Alt lukter pyton.. til og med agurk!
Vi bor i samme hus som svigers og det hender matlukta nede hos de kommer opp til oss, og da er jeg helt spysjuk. Spesielt ved lukta av stekt løk. Helt pyton!

klarer mat lukt men lukten av hvitløken som ligge i kjøleskapet kan jeg ikke takkle

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg reagerer heldigvis ikke på noe her hjemme, men hvis SFO lager fisk til lunsj til barna, blir jeg kjempekvalm!! :s

Jobber på et senter med dagligvarebutikk rett ovenfor lokalet jeg jobber i. Helt forferdelig når de nettopp har tatt ut grillet kylling :/

Og for ikke å snakke om lukta av hundematen til bikkja vår, det er det verste :(

Back
Topp