Uggs-debatten

Minerva

Forumet er livet
VIP
Jeg ser at veldig mange her inne ikke bare sverger til Uggs selv, men også kjøper det som vintersko til barna.
I og med at Uggs har blitt sterkt kritisert av fotterapeuter og andre fagfolk fordi de ikke har nok støtte til foten og kan gi belastningsskader av ymse slag lurer jeg på om dette er en ren motegreie, eller om folk faktisk mener at dette er det beste fottøyet til store og små?
Skjønner bruken som "kosesko", men når jeg leser artikler hvor det spesifiseres at de ikke er ment til langvarig eller krevende bruk (fjellturer, å gå "milevis") tenker jeg at dette ikke er sko jeg ville brukt på Jr. når han er ute og leker. [8|]

Er jeg for kritisk? Finnes det andre kilder som sier noe motsatt? Eller er mitt syn bare farget av at jeg ikke synes Uggs er kledelige. [;)]

jeg kunne ikke tenkt på det som noe annet enn en kosesko. har ikke uggs selv men hadde heller ikke kjøpt det for annet enn småturer

er de fortsatt in??? syns ikke de er så fine....... ville uansett ikke kjøpt "kule-in" sko som barnesko som skal brukes til lek og tur....

Noen uggs typer kan sikkert barn bruke..

Men de standar classiske hadde jeg aldri litt mitt barn bruke som ute sko..
Men gjerne  som kjøre bil sko osv..

Jeg selv elsker mine slitte stygge uggs mer en alle sko :D

ORIGINAL: lulu81

er de fortsatt in??? syns ikke de er så fine....... ville uansett ikke kjøpt "kule-in" sko som barnesko som skal brukes til lek og tur....

Synes ikke de er fine selv, men ser de stadig dukker opp som anbefalinger i sånne "Hvilke vintersko til barnet"-tråder.
I tillegg er de jeg har sett litt sånn "semsket" i overflaten, og jeg klarer ikke å forestille meg at de er særlig vanntette heller.

ORIGINAL: IsabellaCullen

Finnes mange forskjellige UGG's da[;)]

Trodde det fantes "ordentlige" UGGs og "fake" UGGs, jeg - fotterapeutene får nemlig svar fra en selger av "ordentlige" UGGs at de har en ekstra hælkappe som de mener gjør skoen mye mer stabil og støttende, og at folk har gått på flat bakke til alle tider og derfor kan ikke flate sko være skadelig. [;)]
Finnes det forresten "vanntette" UGGs? Synes alle sammen ser "semsket" ut, det KAN jo ikke være praktisk til norske barneføtter? [&:]

Ville ikke tatt de på barnet mitt.
Men i skrivende stund sitter jeg faktisk selv med ett par uggs på føttene....[:-]
Stygge, ja... Gode å gå med, ja...[8D] Skadelig over lengere tid? Ja sikkert.. Men jeg sitter stort sett stille med de når jeg er på jobb i butikken, eller når jeg kjører bil, så det funker da[8D]

Jeg har UGGs selv, men hadde ikke kjøpt det til barna mine. Jeg har aldri hørt at skoene er "farlige", men det kan gjerne stemme. Jeg velger uansett å tro at de er bedre enn høyhæla vinterstøvletter som jeg sikkert hadde gått med istedet [8D] Men mine (fremtidige) barn skal ha gode sko, ikke motesko som UGGs som ikke er vanntette.

Jeg har det selv, men det er jo to svamper da, så er det litt vått ute, er føttene kliss våte. Sett en del barn i bhg ha det, og ser ikke på det som noe særlig bhg sko når det er svamper

Back
Topp