Ufrivillig vekttap ved melkekutt

38 er i alle fall et ok langtidsblodskukker. Men sikkert lurt å måle igjen. Hvis det er høyt blodsukker som gjør deg tørst, må du høyere enn 38. I tillegg burde du blitt veldig trøtt og sliten.
Trøtt og sliten har jeg vært i flere år fra før av uten at de har funnet årsaken, så ikke sikkert jeg hadde merket det :p
Ble bedre når jeg kuttet ned på gluten, så nå utredes jeg for det og

Tørsten ville jeg sjekket ut. Vekttap er vanlig :) (helt til du innser du kan lage slike ting uten mjølk..)

Trøtt og sliten har jeg vært i flere år fra før av uten at de har funnet årsaken, så ikke sikkert jeg hadde merket det :p
Ble bedre når jeg kuttet ned på gluten, så nå utredes jeg for det og

Hvordan utredes du? Da vi utredet eldstejenta for cøliaki måtte hun spise gluten underveis for å ikke få en falsk negativ prøve.

Hvordan utredes du? Da vi utredet eldstejenta for cøliaki måtte hun spise gluten underveis for å ikke få en falsk negativ prøve.

Skal ta gastroskopi i april. Må spise glutenholdig mat i 6-8 uker før undersøkelsen fikk jeg beskjed om, så jeg stapper innpå.
Tok blodprøver for et par år siden, men de ble av en eller annen grunn ikke analysert, så legen ville ta nye. Dette var jo rett etter jeg hadde startet med gluten igjen, så kan være falsk negativ blodprøve der ja...

Skal ta gastroskopi i april. Må spise glutenholdig mat i 6-8 uker før undersøkelsen fikk jeg beskjed om, så jeg stapper innpå.
Tok blodprøver for et par år siden, men de ble av en eller annen grunn ikke analysert, så legen ville ta nye. Dette var jo rett etter jeg hadde startet med gluten igjen, så kan være falsk negativ blodprøve der ja...

Så bra at du spiser gluten da :) Det er et mysterium dette med gluten. Noen får diagnosen cøliaki, andre reagerer på gluten men får ingen diagnose. Det er vel snakk om at det ikke er gluten man reagerer på, men noe annet. Husker ikke hva det var, men det er veldig mye brukt i glutenholdig mat. Uansett så håper jeg du får svar :) Og lykke til med legetimen. Høres helt forferdelig ut å være tørst hele tiden :(

Så bra at du spiser gluten da :) Det er et mysterium dette med gluten. Noen får diagnosen cøliaki, andre reagerer på gluten men får ingen diagnose. Det er vel snakk om at det ikke er gluten man reagerer på, men noe annet. Husker ikke hva det var, men det er veldig mye brukt i glutenholdig mat. Uansett så håper jeg du får svar :) Og lykke til med legetimen. Høres helt forferdelig ut å være tørst hele tiden :(

Kan være fruktaner nevnte legen min, så om gastroskopi er negativ så tenker jeg å utforske litt med det. Når den er tatt kan jeg ihvertfall gjøre som jeg vil :D hehe

Takk. Helt forferdelig denne tørsten ja, så håper virkelig jeg får et svar. Hjelper jo ikke å drikke heller :/

Kan være fruktaner nevnte legen min, så om gastroskopi er negativ så tenker jeg å utforske litt med det. Når den er tatt kan jeg ihvertfall gjøre som jeg vil :D hehe

Takk. Helt forferdelig denne tørsten ja, så håper virkelig jeg får et svar. Hjelper jo ikke å drikke heller :/

Ja det var det vet du :D
Det blir godt med et svar :) Hos jenta mi så fikk vi et 99% sikkert svar samme dagen som gastroskopien.

Tørsten ville jeg sjekket ut. Vekttap er vanlig :) (helt til du innser du kan lage slike ting uten mjølk..)

Problemet ellers er vel at eneste jeg noen gang har lagt på meg av er svangerskap, og evnt trening, så hjelper ikke med erstatninger. Men håper på å få energi nok til å starte opp trening igjen etterhvert

Fant tilfeldigvis en midlertidig løsning på tørsteproblemet mitt. Salt, masse salt. Spiste nesten en pose med french fries i går kveld, og natta og dagen i dag har vært mye bedre og ikke hatt den ektreme tørsten. Sitter nå med saltet pistasj nøtter, og føler jeg blir mindre tørst...
Grei info å ta med til legen på mandag

Bra du skal til legen. Ved feks utredning av diabetes insipidus gjøres det fastende. Det gjør de på små barn iallefall

Bra du skal til legen. Ved feks utredning av diabetes insipidus gjøres det fastende. Det gjør de på små barn iallefall
Skal ikke dit før på kvelden, så blodprøver blir ikke tatt før tirsdag ihvertfall, så får høre hva legen har å si :)

Sønnen min fikk påvist melkeallergi da jeg ammet. Så jeg måtte kutte ut alle melkeprodukter. Har aldri vært så tynn som jeg var da. Ble undervektig mhp bmi. Så ja det kan du bli tynn av. Jeg drikker mye melk og spiser mye ost da. Måtte ta kalsium tilskudd.

Kan ikke huske å vær unormalt tørst da...

Vært hos legen, og hadde ikke noe sukker i urinen ihvertfall. Fyllte ut et ark med ting som skal sjekkes, så skal skal tilbake å ta blodprøver for å sjekke masse rart. Bl.a mtp diabetes insipidus, som han har "lett" etter i 30 år som han sa :p
Og beskjed om å spise french fries, siden det hjalp :p

Last edited:

Tatt blodprøver nå. Fikk ikke beskjed om å faste, men om det mistenkes di etter blodprøver så må man visstnok inn til time på sykehuset. Og da skal man faste og visstnok være i ro så og så lenge osv. Var litt mer styr å måle hormonet enn blodprøver. Nå i første omgang måler de natrium osv i blodet. Også mye som skulle sjekkes på urinprøve, og der fikk jeg beskjed om å ta med morgenurin.

Back
Topp