Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så bra å høre at alt var brakan jo være babyen lå å presset på og har snudd seg og ikke presser så mye. Merker jo stor forskjell på magen min om lillemor presser rumpa ut eller ikke
![]()
Ja, alt var fint i dag.Selvfølgelig var det jo det, men så klart må man jo svartlegge hele sin tilværelse først...
Det skal bli godt å ikke være bekymret gravid lenger! Da er det jo andre ting man bekymrer seg for, men da kan jeg i det minste SE babyen og finne ut mer selv.
Men ja, det viser seg at babyen ligger rundt 2900 gram, så legen tippet at babyen veier ca 3500 gram ved fødsel, altså litt større enn førstemann. Alle målingene var normale, men magemålet til babyen var litt mindre enn gjennomsnittet (eller noe, husker ikke nøyaktig hva de sa), så jeg skal inn på ny kontroll om to uker. Det var visst rutine når magen er litt under, men det er jo snakk om millimeter. Jeg er ikke redd, egentlig bare glad fordi at jeg da skal få se det lille trollet igjen og denne gangen kan mannen også få være med og sett. Han gikk jo glipp av OUL på grunn av jobben, og det tror jeg han er litt skuffet over.
Nå gleder jeg meg til ny ultralyd, og selvfølgelig til å føde!![]()
Jeg var på UL i går fordi SF målet hadde flatet ut.. Jenta mi er litt mindre enn gjennomsnittet og skal derfor på ny UL om 2 uker. Hun ble målt til 2500 g, jeg har 4 uker igjen til termin. Godt vi blir fulgt opp![]()
Ja, jeg syns det er veldig godt at de tar slikt så seriøst slik at vi gravide slipper å gå og bekymre oss så mye.Tippet de på vekt på babyen din ved termin/fødsel?
Nja.. Legen mente at hu ville legge på seg ca 800 g mot termin.. Jeg sa at min første veide 3260 g, født 2 dager før termin. Så da sa hu at det ble nok veldig likt denne gangen ogsåSå får vente i spenning
![]()