Uff...

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
For en dag. For det første blåser det som bare tusan! Bilen gynget på parkeringsplassen utenfor barnehagen. :P

På jordmortimen har symfysemålet ikke vokst på to uker, ligger under den røde streken, så nå må jeg inn på vekstkontroll imorgen på sykehuset. Jeg burde nesten være glad siden jeg da får se babyen igjen, men så er jeg bekymret... Jordmor sa jeg ikke skulle være det, men en begynner jo å tenke. Får den nok næring? Kanskje veksten er fin, men så finner de misdannelser? En blir jo sprø... Mest sannsynlig er jo alt bra.

Og så begynner jeg å tvile på om det er forsvarlig at jeg kjører bil. Jeg får vondt i bekkenet slik at det pulserer i korsryggen og låret, og så blir jeg så døsig! Jeg blir fort uoppmerksom og idag kjørte jeg nesten i grøfta. :S Må kjøre 25 minutter til jordmor, og imorgen må jeg kjøre i 45 minutter til sykehuset. Det går sikkert greit inn, men ut igjen må jeg sikkert stoppe og sove. Har time halv 9.

Og på torsdag skal jeg på kurs... Blir helt utmattet, jeg. :(

du kan jo be om drosje der du bare betaler egenandel til sykehuset -mener jeg værtfall..

det går nok helt fint på kontrollen skal du se :)

Akkurat det samme med sf målet skjedde meg forrige svangerskap, men alt var helt fint:) det går sikkert veldig bra:)

Det at det ligger under den røde streken har i utgangspunktet ikke noe å si (har gjort det hele veien for meg). Men det skal jo ikke slutte å vokse :/ Mitt sf-mål doppet en god del og var under det grønne områdetet sist kontroll, men legen var ikke bekymra. Synes egetlig det var litt rart... Men jeg har målt selv siden uke 24 og plottet inn i st.olavs appen og der er kurven min helt fin så stoler mer på den da jeg måler likt hver gang og legen min sikkert måler annerledes enn jordmor som har målt like under rødstreken hver gang. Virker egentlig ikke som legen min har så mye peiling på svangerskap :p
Masse lykke til iallefall!! :Heartred

Her også målte legen samme sf mål som jordmor gjorde for 2 uker siden.. hun virket ikke bekymret.. nevnte det ikke en gang.. går nok helt fint :-)

Uff, ikke noe godt å bekymre seg for sånt. Kanskje den lille har gravd seg ned i bekkenet?

Det at det ligger under den røde streken har i utgangspunktet ikke noe å si (har gjort det hele veien for meg). Men det skal jo ikke slutte å vokse :/ Mitt sf-mål doppet en god del og var under det grønne områdetet sist kontroll, men legen var ikke bekymra. Synes egetlig det var litt rart... Men jeg har målt selv siden uke 24 og plottet inn i st.olavs appen og der er kurven min helt fin så stoler mer på den da jeg måler likt hver gang og legen min sikkert måler annerledes enn jordmor som har målt like under rødstreken hver gang. Virker egentlig ikke som legen min har så mye peiling på svangerskap :p
Masse lykke til iallefall!! :Heartred
Min erfaring er at leger vet svært lite om svangerskap dessverre :(

Ja, alt er nok helt fint. Jordmor vil nok være litt nøye, og det syns jeg er veldig bra. :) Jeg var til jevnlig vekstestimering med første også, så det er vel også litt derfor hun vil ha meg inn. Men så har man den lille stemmen med bekymringer i hodet som en ikke får stilnet. ;) Veldig irriterende når en innerst inne tror at alt er bra med den lille.

Takk for beroligende ord. :)

Jordmor sa at det var godt mulig det var derfor, men ville være på den sikre siden. :)
Det er godt de passer slik på. Med min første falt jeg på kurven og da hadde han festet seg godt ned i bekkenet. Håper det er det samme med deg :-)

Mitt ligger over den grønne.... Det har det gjort hele veien, og følger sin egen kurve. Var på vekstkontroll, og da var hun faktisk -0,3% under gjennomsnittet ;) så ikke vær redd, det går nok bra :)

Det er godt de passer slik på. Med min første falt jeg på kurven og da hadde han festet seg godt ned i bekkenet. Håper det er det samme med deg :-)

Babyen var ikke festet, men hadde kommet lenger ned i bekkenet, sa hun. Og det har jeg igrunn kjent selv også. :)
Jeg ser på skjemaet fra vesla at der også flatet det seg litt på slutten, så jeg er ikke helt panikkslagen heldigvis. :)

Mitt ligger over den grønne.... Det har det gjort hele veien, og følger sin egen kurve. Var på vekstkontroll, og da var hun faktisk -0,3% under gjennomsnittet ;) så ikke vær redd, det går nok bra :)

Så da er babyen din mindre enn det symfysemålene tilsier?

Min erfaring er at leger vet svært lite om svangerskap dessverre :(
Ja, almennleger er best på/kan bare å sykemelde og henvise videre har jeg på følelsen av. Men det er da jeg synes det litt rart at hun ikke tenkte å sende meg videre på noe kontroll når målet ikke bare flater ut, men synker til under normalen.. Kan jo ikke forvente at de kan alt om alt, men da synes jeg de heller bør sende folk på en kontroll for mye enn en for lite..

Ja, alt er nok helt fint. Jordmor vil nok være litt nøye, og det syns jeg er veldig bra. :) Jeg var til jevnlig vekstestimering med første også, så det er vel også litt derfor hun vil ha meg inn. Men så har man den lille stemmen med bekymringer i hodet som en ikke får stilnet. ;) Veldig irriterende når en innerst inne tror at alt er bra med den lille.

Takk for beroligende ord. :)
Hørtes godt ut at jormor vil være ekstra nøye :) Bedre med en kontroll for mye enn en forlite!!

Jeg fikk samme beskjed av jordmor, som målte at jeg ikke hadde vokst på 4 uker, men da jeg kom til legen på sykehuset målte hun 4cm mer enn jordmor samme dag og mini var akkurat så feit som hun skulle være :) håper det står bra til med deg og lille!

Ja, alt var fint i dag. ;) Selvfølgelig var det jo det, men så klart må man jo svartlegge hele sin tilværelse først... :P Det skal bli godt å ikke være bekymret gravid lenger! Da er det jo andre ting man bekymrer seg for, men da kan jeg i det minste SE babyen og finne ut mer selv. ;)

Men ja, det viser seg at babyen ligger rundt 2900 gram, så legen tippet at babyen veier ca 3500 gram ved fødsel, altså litt større enn førstemann. Alle målingene var normale, men magemålet til babyen var litt mindre enn gjennomsnittet (eller noe, husker ikke nøyaktig hva de sa), så jeg skal inn på ny kontroll om to uker. Det var visst rutine når magen er litt under, men det er jo snakk om millimeter. Jeg er ikke redd, egentlig bare glad fordi at jeg da skal få se det lille trollet igjen og denne gangen kan mannen også få være med og sett. Han gikk jo glipp av OUL på grunn av jobben, og det tror jeg han er litt skuffet over.
Nå gleder jeg meg til ny ultralyd, og selvfølgelig til å føde! :D

Back
Topp