Uff!

Honningblomsten

Forumet er livet
Jeg ser på MTV.. Å det er et program som heter teen mom.. oppfølger programmet til 16 and pregnant.. Å det er ei jente der, som har ei datter på noen måneder.. Å hun er ute med vennene sine hver kveld, å får foreldrene sine til å passe dattera flere timer hver dag[&:] Det eneste vi ser hun gjør med dattera si er å gi henne til bestemor.. Å når de prøver å fortelle henne at hun har et ansvar, og at hun ikke kan være ute hver kveld, osv.. Så blir hun skikkelig sinna, å sier at hun må få lov å være ungdom å sånn! Å om natta når ungen griner så ligger hun å overhører det helt til mora hennes kommer å tar henne opp..[&:] Blir så irritert når jeg ser det![&:] Jeg er ca like gammel som henne, å jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt!

Nå vet jo ikke jeg hvordan forhistorien til akkurat denne jenta og familien er da, men jeg vet at tanken på abort er ekstremt no-no hos enkelte amerikanske familier. Mor skal gjerne være hjemmeværende og far skal arbeide osv. Så hvis dette er ei jente på 16-18 som ble gravid, ikke ønsket å beholde barnet, men som ikke fikk lov til å ta abort så kan jeg jo skjønne denne idiotiske oppførselen. Så klart, er man gammel nok til å ha sex skal man være gammel nok til å ta ansvar osvosv, men det vet vi jo alle at ikke er sånn det er nødvendigvis. Dessuten hadde det ikke blitt noe bra tv om det hadde vært en ansvarsfull 16-18åring heller vettu. [;)]

Også tror jeg det ofte er ganske stor forskjell på norske og amerikanske ungdommer. For meg virker mange ganske så "kuet" og har ikke så mange muligheter før de plutselig blir 18 eller 20 og da må "ta igjen" ungdomsstida si. Får ikke lov til gå på date før de har flyttet ut omtrent og sånn. Litt overbeskyttende ungdomskultur som ender opp i en helt vill tid når man drar ut for å studere.

Og jeg skjønner godt at du ikke kjenner deg særlig igjen, Unni. For teit oppførsel er det [;)]

Tørr ikke og tenke på hvor mye sånt det er i verden...[&:] jeg blir lei meg[:o]

Jeg leste at Norske unge mødre er kåret til verdens beste mødre[:D] leste det på nettet[;)] Vil tro det stemmer ja[:)]

ORIGINAL: Studinen88

Nå vet jo ikke jeg hvordan forhistorien til akkurat denne jenta og familien er da, men jeg vet at tanken på abort er ekstremt no-no hos enkelte amerikanske familier. Mor skal gjerne være hjemmeværende og far skal arbeide osv. Så hvis dette er ei jente på 16-18 som ble gravid, ikke ønsket å beholde barnet, men som ikke fikk lov til å ta abort så kan jeg jo skjønne denne idiotiske oppførselen. Så klart, er man gammel nok til å ha sex skal man være gammel nok til å ta ansvar osvosv, men det vet vi jo alle at ikke er sånn det er nødvendigvis. Dessuten hadde det ikke blitt noe bra tv om det hadde vært en ansvarsfull 16-18åring heller vettu. [;)]

Også tror jeg det ofte er ganske stor forskjell på norske og amerikanske ungdommer. For meg virker mange ganske så "kuet" og har ikke så mange muligheter før de plutselig blir 18 eller 20 og da må "ta igjen" ungdomsstida si. Får ikke lov til gå på date før de har flyttet ut omtrent og sånn. Litt overbeskyttende ungdomskultur som ender opp i en helt vill tid når man drar ut for å studere.

Og jeg skjønner godt at du ikke kjenner deg særlig igjen, Unni. For teit oppførsel er det [;)]

Ja, det er jo sant.. Jeg blir bare så irritert når folk ikke klarer å ta ansvar..[8|] Jeg tenker sånn at, jeg elsker Daniel så mye at jeg er med han så mye jeg kan og gjør alt for at han skal ha det bra hele tiden.. Så derfor skjønner jeg ikke hvordan andre som er mødre ikke føler det på samme måten[&:]

ORIGINAL: BlessItBe

Herre min hatt! Kan man se dette på nettet?

Tror det[:)] 16 and pregnant så jeg hvertfall på nettet.. Vet ikke hvordan man får det til da[&:] Er MTV hvertfall[:)]

Back
Topp