uff,uff (litt lang)

ORIGINAL: Sjeglo

STAKKARS! [:(]
Hadde det vært min gutt så hadde jeg uten tvil anmeldt det![:@] Iallefall når det er såpass omfattende og legene anbefaler det!
Jeg skjønner at du får litt sympati med guttene fordi de er i forsterfamilie (om jeg tolka det rett) men uansett så er dette en langtifra normal ting å gjøre!!!

Jeg må si meg enig. Ingen unnskyldning for å gjøre sånt!!!

jeg snakket med ei annen dame/jente i går/natt oxo som har barn i samme klasse som den eldste gutten,og han er visst nok ikke noe bedre på skolen.
så ja jeg kommer nok til å anmelde saken...
kommer først til å ta en prat med fostermoren og underrette hva legene har sagt og anbefalt.....

ORIGINAL: Niiiitah87

Syns det e litt unødvendigt me anmelding og å tilkobla barnevernet eg då.
Eg hadde heller tatt ein prat me fosterforeldrene om det.
De e jo små..

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

ORIGINAL: Niiiitah87

Syns det e litt unødvendigt me anmelding og å tilkobla barnevernet eg då.
Eg hadde heller tatt ein prat me fosterforeldrene om det.
De e jo små..

I å me i alle fall ein av di e hos fosterforeldre så e nok barnevernet godt innblanda allerede..

Hadde anmeldt da, for da einaste BV bidrar me i såfall e hjelp å evt terapi te deiså har gjort da. Da e jo ikkje snakk om nåke formell straff for så unge..

Sign!

ORIGINAL: *solstråle i august*

Helt sykt at så små folk kan finne på å gjøre sånn mot andre!!!!!!!! kjenner jeg blir sinna og trist!!! Stakkars jenta di, godt at det ikke var mer skade enn som så, men at hu fikk oppleve det er en skade i seg selv!!!

Nei huff, jeg ville anmeldt dette, de må skjønne at dette er mer alvorlig enn at en prat med fosterforeldra er "nok"..... En prat er vel nok om det sku være f.eks mobbing,men dette er langt mer alvorlig, slik at det må få strengere og klarere konsekvens, det er nå min mening!!

Jeg hadde tatt kontakt med fosterforeldrene og gått sammen med dem om å "anmelde" de to guttene, tatt så kontakt med det lokale politiet så de kunne tatt en prat med dem om alvoret ved slike handlinger. Gjerne la datteren din være med på den praten så hun også skjønner at det blir gjort noe med / at det får en konsekvens for dem.

Hvis dere har et lokalt politi med mye tid til overs kan det være en ide at de får litt oppfølging fra en av politimennene/kvinnene på stasjonen som oppfølger dem nærmest som en "sponsor". Jeg tror det vil gjøre bedre nytte enn å anmelde på ordentlig, komme i en konfliktartet situasjon som ikke består av noen form for samarbeid og barnevernet er ikke alltid rette instans.

Disse guttene har sikkert mye skyldfølelse/selvtilitt fra før av, noe som sikkert er en av de underliggende årsakene til at de har gjort noe slikt i første omgang. Jeg lukter sinne/vrede/følelsen av å bli sviktet lang vei her.

ORIGINAL: Kal-El

Jeg hadde tatt kontakt med fosterforeldrene og gått sammen med dem om å "anmelde" de to guttene, tatt så kontakt med det lokale politiet så de kunne tatt en prat med dem om alvoret ved slike handlinger. Gjerne la datteren din være med på den praten så hun også skjønner at det blir gjort noe med / at det får en konsekvens for dem.

Hvis dere har et lokalt politi med mye tid til overs kan det være en ide at de får litt oppfølging fra en av politimennene/kvinnene på stasjonen som oppfølger dem nærmest som en "sponsor". Jeg tror det vil gjøre bedre nytte enn å anmelde på ordentlig, komme i en konfliktartet situasjon som ikke består av noen form for samarbeid og barnevernet er ikke alltid rette instans.

Disse guttene har sikkert mye skyldfølelse/selvtilitt fra før av, noe som sikkert er en av de underliggende årsakene til at de har gjort noe slikt i første omgang. Jeg lukter sinne/vrede/følelsen av å bli sviktet lang vei her.

Ja, enig.. Og politiet er som regel veldig interesserte i å bidra med forebyggende arbeid..

ORIGINAL: Sjeglo

STAKKARS! [:(]
Hadde det vært min gutt så hadde jeg uten tvil anmeldt det![:@] Iallefall når det er såpass omfattende og legene anbefaler det!
Jeg skjønner at du får litt sympati med guttene fordi de er i forsterfamilie (om jeg tolka det rett) men uansett så er dette en langtifra normal ting å gjøre!!!

ORIGINAL: Kal-El

Jeg er enig i dette. Når barn i så ung alder gjør noe slikt (og de i tillegg er i fosterfamilie), så tenker jeg at dette er noe de har sett et sted, noe de tror er "riktig". Det er en grunn til at de er i fosterfamilie, enten pga at de er vanskelige barn eller fordi de har en forferdelig hjemmesituasjon. Uansett så trenger de en form for hjelp, både politi og psykolog kan nok være aktuelt. Og fosterforeldrene bør få vite om det, kan jo hende de vet hva som skal til/hva dere kan gjøre, i og med at de skal kurses før de får ansvaret for barn. Det sies jo at fosterbarn kommer fra brutte hjem.

Kanskje du skal tilby datteren din noen samtaler med psykolog også, selv om hun ikke har fått noen fysiske skader, så kan det jo hende hun kommer til å slite med dette senere. Man vet aldri. Det kan høres voldsomt ut med psykolog, men i bunn og grunn er det bare en som er ekspert på psyken. Og et traume som å bli sparket mens man ligger nede (av noen man kjenner), vil jeg tro er en situasjon der det trengs en ekspert... Men du er moren, og du bestemmer. Det er til syvende og sist ditt valg.

Back
Topp