Tove81
Elsker forumet
ORIGINAL: JeanetteR
Symptomer på matforgiftning er kvalme, oppkast, diaré, hodepine, utmattelse, redusert allmenntilstand. Kraftige symptomer varer vanligvis under 1 døgn, men full restitusjon kan ta opptil tre døgn. Inkubasjonstiden er mellom 1-8 timer sånn ca. Behandlingen av matforgiftning er væsketilførsel i små mengder. Han vil spy det opp igjen med en gang, men det viktigste er at det er noe å spy opp og at han ikke blir dehydrert. Få i han kun vann de første 12 timene, så kan du tenke på å gi han mer næring i drikken, som f.eks 50/50 eplejuice og farris. Imodium kan hjelpe om han har diarè.
Det jeg syns er rart, er at bare han har blitt dårlig når dere spiste samme mat, uansett hvor lite du spiste, så er jo toksinbakterien der. Kanskje det er Noro-viruset?
han har akkuart de symtomene, han følte seg stinn etter middag, fikk hodepine etter ett par timer, ble så kjempedålig å fikk diare, for å så begynne å kaste opp igjen og igjen og igjen uten stopp.. nå kommer det begge veier og han er slapp og har veldig dårlig allmentilstand, men ingen feber. Var inne til han i sted og da skalv han over hele kroppen så han fikk en dyne på seg.. stakkaren ligger på badegulvet nå og er helt slått ut[:(]
men dette noro viruset? hva erd et og hva slags symtomer har det viruset?
Jeg trur det er matforgiftning, jeg har ikke kastet opp eller noe, men førler meg helt ærlig småkvalm men det kan være tilfedlig...