Uff mannen har funnet ny jobb!!!!

Mamma til gutt 3 år

Blir kjent med forumet
Jeg er så innmari frustrert akkurat nå at jeg forstår ikke noe. Mannen har funnet seg en ny jobb som innebærer mye reising. Rundt omkring i Norge ukentlig og langhelg til utlandet en gang i måneden. Selve opplæringen starter etter nyttår i utlandet først 5 uker og så 1 uke. Han skulle diskutere med meg dersom han fikk tilbudet. Men nå har han takket ja uten å snakke med meg. Dette innebærer at jeg blir veldig mye alenemor med 2-åringen mens jeg går gravid. Under permisjonen blir jeg mye alene med 2 små barn. Han får ikke tatt permisjon. Senere må jeg redusere min stilling til 40-50%. Hvem får fordeler og hvem får ulemper av dette valget? Skal jeg bare finne meg i dette? Eller stresser jeg på forhånd?

Hadde min samboer kommet hjem med ny jobb, uten å snakke med meg først, hadde jeg blitt rasende!!!!
Kan godt være at det hadde vært helt i orden for meg, men han SKULLE ha spurt!!

Sent from my iPad using BV Forum

Hadde min samboer kommet hjem med ny jobb, uten å snakke med meg først, hadde jeg blitt rasende!!!!
Kan godt være at det hadde vært helt i orden for meg, men han SKULLE ha spurt!!

Sent from my iPad using BV Forum
Helt enig!!!!

Spesielt når dere har felles barn og han bare FORVENTER at du skal ta vare på de og gå hjemme imens han er i utlandet på jobb ...

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Han er så irritert på meg nå at vi sover på hvert vårt rom. Han forstår ikke problemet mitt. Sier at han gjør det for oss. Men det kom også fram at dette er en mulighet som han ikke kan slippe. Jeg sa at jeg ikke er interessert i penger på bekostning av å miste tid med han. Så han gjør dette kun pga karriere og seg selv. Utrolig frekt!!!!!!!

Jeg er også gift med en mann som har en jobb som innebærer reising og en del jobb borte. Det er også forbundet en viss risiko til noen av turene. Jeg er inneforstått med at jobben er en stor del av han og at karriere er viktig, men alle slike avgjørelser tas i fellesskap (han kan velge å avstå fra en del ting og søke på å bli med på veldig mange ting). Nå skal det sies at etter vi fikk barn har han endret karrieresyn betraktelig og han verdsetter familielivet mer enn jeg trodde han kom til å gjøre. Har du spurt han hva han tenker i forhold til det å miste mye tid med toåringen og det kommende barnet?

Han har alltid vært en optimist. Mener at vi får bedre økonomi og når han ikke er bortreist skal han ha hjemmekontor. Så han mener at de dagene han har hjemmekontor blir det tid til barna. Men jeg vet at hjemmekontor ikke er fritid! Han er veldig sur fordi han mener jeg lager et problem ut av ingenting. Han har hele tiden visst at jeg vil at vi begge jobber 08-16. Det med barn var han med på å planlegge. Men pga jobbtilbudet klarer han ikke å tenke på noe annet. Han er blendet. Jeg vet at med en ny jobb må han gi mer enn 100%. Det blir ingen tid til familie. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han har jo bestemt seg.

Prøv å få han til å forstå at det er et problem ikke bare at han skal ha den type jobb, men at han ikke tok deg med på valget.. Skjønner godt at du er sint og lei deg, hadde jeg også vært. Sender en god klem!

Last edited:
Prøv å då han til å forstå at et problem er ikke bare at han skal ha den type jobb, men at han ikke tok deg med på valget.. Skjønner godt at du er sint og lei deg, hadde jeg også vært. Sender en god klem!
Takk for klemmen! Trenger virkelig mange gode klemmer. Han er jo så sur at han bare ignorerer meg. Mandag skal han skrive kontrakten.

Det er helt klart noe du burde ha vært med på å bestemme. Å ta det som en selvfølge at du skal ha 100% prosent ansvar for ungene når han er vekk, er ikke veldig gjennomtenkt. Jeg trur vel at du hadde blitt glad på hans vegne hvis han hadde kommet å fortalt deg at han hadde fått tilbud drømmejobben. Kanskje du også hadde vært enig i at han burde takke ja. Men ikke ødelegg alt det fine mellom dere med å krangle og å sove på hvert deres rom. Prøv å snakk rolig med hverandre, og få han til å sette seg inn i din situasjon. Hva hadde han sakt om du hadde gjort det samme?!
Nå har han tatt jobben, og det kommer til å bli forandringer. Men kanskje det ikke blir så ille som du tror. Kanskje du til og med syntes det er litt godt når han er borte ;) Ønsker derelykke til! Bli venner igjen!

Å komme hjem og ha sagt ja til en jobb er én ting, men å komme hjem og ha sagt ja til en jobb det han er så mye borte er fader meg ikke greit. Nei vet du hva. Jeg hadde blitt rasende.

Sent from my iPhone using BV Forum

hadde nok blitt rasende om det var tilfelle. ikke bli tatt med på avgjørelsen og når dere har snakket om hvordan jobb dere skal ha i tillegg.
her jobber mannen borte 14 dager, og er hjemme 14 dager, kan være risikofylt arbeid, han blir vertfall værende i landet nå, om noe skulle skje.ja det er veldi godt betalt, kommer godt med, men penger er ikke alt.

syns mannen din bare får furte i vei, håper han tar til vett å sjønner alvoret snart.

Eg hadde aldri godtatt det, får en unger i samen e ein 2 om å oppdra dem.. Eg har hatt mann så jobba mye vekke, men nå jobbe han hjemme .. Å han e supergla for å være mer hjemme å delta .. Penger e virkelig ikke alt ..

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff, det var veldig dumt av han å ta den avgjørelsen uten deg.. Jeg hadde iallefall blitt sur når han tar en avgjørelse som påvirker dere alle 4 så mye..

Trist og hore...Kanskje veldi drastisk men hva me og be han velge mellom familen eller jobben? Naa kjenner j ik deg personlig men hadde d vert meg hadde j blitt totalt knust og om han ik hadde villet forstaa, hore paa meg hadde j sterkt vurdert og flytta. Alt raser jo sammen, d er I alle fall d j ville folt.

Vi hadde en stor krangel på lørdag. Jeg fikk sagt ut alt det jeg mener. Han hørte på. Etterpå fikk jeg dårlig samvittighet for å ha sagt for mye. Vi dro senere til et vennepar og familien min. Alle sa at vi må være to om å ta slike avgjørelser. Samtidig sa alle at dette er en sjanse han får som muligens ikke dukker opp igjen. Jeg bør la han prøve halvt års tid. Til da kommer babyen. Hvis det ikke fungerer for oss som familie må han gi seg for denne gang. Han har ikke sagt seg helt enig i det. Men jeg gir han en sjanse. Vet ikke om jeg er for snill eller dum. Men jeg vet at han har ønsket seg denne jobben fra vi var kjærester.

Det er vel en god diel!? Saa faar dere se I alle fall hvorda d gaar og ta opp temaet naar det nermer seg fodsel. Haaper alt ordner seg for dere! "Ekteskap" handler blant anet om og gi og ta, motes paa halveien og prove og komme til enighet paa best mulig maate.Alle kan ikke vinne alltid, noen maa jenke seg og det handle om sund fornuft.

Back
Topp