Uff! *Lang*

Honningblomsten

Forumet er livet
Nå MÅ jeg gjøre noe med den insekt fobien min! I dag var det helt sinnsykt! Det kom en veps inn i stua.. Jeg ble kjempe redd, å tok med meg Daniel inn på soverommet! Der satt vi i over 2 timer å venta på at sambo skulle komme hjem fra jobb[:(] Altså, det var jo ikke noe ille akkurat det egentlig.. Vi lå å kosa oss i senga mens vi så på film.. Å jeg turte å snike meg ut å hente maten hans.. Det eneste var at jeg måtte på do[8|] Men jeg føler meg ille! Jeg føler at nå har jeg virkelig et problem![:(] Vi har sånne elektriske fluesmekkere.. Men jeg tør ikke være i samme rom som et insekt.. Blir svimmel, gråter og svetter[:(] Uff.. sorry for sytingen min altså..
Noen som vet hvor jeg skal få for å få behandling for angst/fobier?

Vet ikke jeg søta!
Men du klarer det om du vil!
Vepsen ser jeg..
Men prøv tenk anderledes!
Trekk pusten f.eks ved edderkopp.. Den kan ikke gjøre deg NOE som helst..
Så finner du ett halvt tonn papir og tar livet av jævelen..
Tror hvis du klarer det føler du en mestring..

Good luck! ordner seg nok! <3

(btw, låst meg inne på badet jeg, fordi det var veps i stuen og på rommet.. og der satt jeg lenge, så ser den!)

Hypnose! Det kan hjelpe! [:D]

Spray de med hårspray til de stivner[8D]

ORIGINAL: Tessy_

Hypnose! Det kan hjelpe! [:D]

De sier så [;)]
Du får ta turen til Sandefjord vettu, Unnimoor! [:)]

ORIGINAL: Skattene mine

Huff [&o]
Ta kontakt med fastlegen din for å få henvisning til behandling [:)]

Noe som heter kognitiv atferdsterapi kan hjelpe [:)]

Jeg har det akkurat likt med veps. Både ute og inne. Er minst mulig ute på denne tiden av året...

Jeg er også livredd veps! Ikke så ille som deg da, stakkars [:(]

På mandag kom det en veps inn her. Den virket veldig sløv, for den gikk rundt på bordet [8D]
Jeg fikk totalangst, men klarte å ikke hyle. Feide med meg Nora, satt henne i sengen hennes og lukket døra til soverommet, sånn at vepsen ikke skulle komme seg bort til henne.

Så lokaliserte jeg vepsen igjen. Den var oppi en bolle med epler som sto på stuebordet. Jeg stirret stivt på den for å hele tiden vite hvor den var, og hentet en kjøkkenbolle som jeg fortet meg å legge over bollen vepsen var i. Følte meg kjempetøff og lettet over at jeg hadde klart å fange vepsen, og tenkte at den kan mannen min ta når han kommer hjem. Gikk for å hente Nora, og da jeg kom ut i stua krøyp det en veps på vinduet! [X(][8|][&o][:-][>:][:(][:@][&:][:'(]

Innså at kjøkkenbollen hadde helletut, som vepsen hadde klart å krype ut av [&:][&:][&:]

Så da bar det inn i senga med Nora, lukket døra til soverommet og løp ut på badet og hentet JIF baderomsspray.
Jeg hadde et blad i hånda til å slå med tilfelle den angrep, og sprayet jævelen til den lå å bada i JIF i vinduskarmen. Så sprayet jeg litt til. Da den så veldig våt og død ut, fikk jeg vippet den opp på et reklameblad og kastet den i do. Trakk opp flere ganger for å være sikker på at den var borte.

Dette hadde jeg aldri klart om det ikke var for at jeg var enda mer redd for at den skulle stikke Nora enn meg selv, og det var tidlig på dagen, så det var altfor lenge å vente til mannen min kom hjem.
Jeg har ikke turt å lufte på dagen når vi er hjemme alene etter denne episoden [8|][8|][8|]

Håper du får hjelp til dette, for det er forferdelig å ha det sånn, og det virker som du har det myyye værre enn meg.

Back
Topp