uff. hard besluttning tatt.

janett85

Gift med forumet
Vi har bestemmt oss for å avlive ene puse jenta vår. Hun som fikk kattunger her for 2 mnd siden..
Hun har alltid vært litt små nervøs og skvetten av seg, Vært dønn avhengig av meg og sambo.
Etter at Colin kom til verden blei hun værre og skvatt for den minste ting og begynnte så smått og bli ureinslig.
Vi fikk plukka ureinsligheten av henne kjapt, men nå etter at hun fikk ungene sine har hun blitt værre og værre for hver uke, hun har knurra og fresa mot meg og i dag slo hu til sambo med klør uten forvarsel, og hun gjør fra seg hvor enn hun vil. Er redd med tanke på Colin som nå begynner å lee på seg mer og mer... Så nå har vi bestemt oss for at når kattungene er ferdig avvent og lønninga har kommet inn så skal hun få slippe. Er jo ikke noe godt for henne og gå og være nærvøs for alt og alle..Trist men bedre for alle parter..[:(][:(][:(][:(][:(]

uff. så trist da. ikke noe kjekt når man må gjøre sånn med katten sin. her er en klem

Tusen takk.. Nei er ikke mye moro, men sikkerheten til Colin og oss selv må gå føre, og det er heller ingen som vil ta i mot en nervøs, ureinslig og voksen katt..Så da er det bare en ting og gjøre desverre..

Uff det er trist, men som du sier så begynner han jo å bli mer å mer aktiv å da kan det bli skummelt hvis hun reagerer på han! Sender stor klem![:)]

Har selv 6! pusekatter her hjemme, de 2 kattungene fra første kullet, som nå er 6 mnd er jo vokst opp med Martine så de er vant med henne fra første stund, mens mammapusen har aldri vært vant til unger så time will show hva som skjer der.
Foreløpig er hun snill og har nå for 2 uker siden fått 3 søte små som vi skal se om noen vil ha i januar[;)]

Men det er trist når man må gjøre slikt ja[:(]

veit ikke om du husker, men jeg la ut en tråd om lillekatten vår som ikke ble reinslig tidligere i høst. og vi var på nippen til avlivning selv. bare tanken på at aleksander skulle begynne å krabbe å finne bæsjeklaser, gjør at jeg grøsser. vi klarte til slutt å få katten til å gjøre fra seg ute da. men hadde ikke vi lyktes, så hadde vi tatt ham med til dyrlegen. jeg syns å gi bort sånne katter er å forflytte problemet. og jeg har ikke samvittighet til å sette mine problem over på andre. så da tar jeg heller prosessen selv. men det er så trist når det ikke går med pus å baby i hus. skal dere beholde en av kattungene da?

Har 6 stk her også.. 2 voksene og 4 små på 7 uker...Vi har bestemt oss for å beholde en av kattungene selv da, da får colin en å vokse opp sammen med..En kammerat av meg og katta hans var like gammle født på samme dag til og med og de var uadskillige i 21 år..Da kunne han ikke ta med seg pusen til den nye plassen han flytta pga skole, så den skulle da bo hos mora hans.. men etter 1 uke med konstant mjauing endte det med at katta døde, rett og slett av sorg og savn..Dyr legen demmes var helt sjokka for han hadde aldri hørt om katt som sørga på den måten..

ORIGINAL: lizzzzie

veit ikke om du husker, men jeg la ut en tråd om lillekatten vår som ikke ble reinslig tidligere i høst. og vi var på nippen til avlivning selv. bare tanken på at aleksander skulle begynne å krabbe å finne bæsjeklaser, gjør at jeg grøsser. vi klarte til slutt å få katten til å gjøre fra seg ute da. men hadde ikke vi lyktes, så hadde vi tatt ham med til dyrlegen. jeg syns å gi bort sånne katter er å forflytte problemet. og jeg har ikke samvittighet til å sette mine problem over på andre. så da tar jeg heller prosessen selv. men det er så trist når det ikke går med pus å baby i hus. skal dere beholde en av kattungene da?

Jo husker det. Vi fikk hu reinslig igjen etter ei beite, men nå de siste 2 ukene har hun blitt enda værre og ja jeg er enig med deg at det er håpløst å gi bort ei ureinslig katte..
Ja vi skal beholde 1 av guttaboys..

Back
Topp