uff guttungen har migreneanfall igjen

bondekone

Forumet er livet
var i barnehagen idag.
Da kommer gutten bort å gråter og sier han har vondt i hode. Var FN da i barnehagen idag så skulle kjøpe lodd og slikt.Men ble bare inn og tok med guttungen hjem. Så siden vi har kommet hjem har han ligget på sofaen med en klutt over øyene og panna[&o] Synnes så synd på ham der han ligger. Er jo så og si ingenting som hjelper. Selv om han får litt ibux som legen sa vi skulle gi ham så tar det kun litt av smerene og ikke alt.
håper bare det ikke blir som forjegang da hadde han så vondt at han kastet opp i tilleg[&o]
Så i morgen blir han nok hjemme

Da har han sovnet i senga si så nå håper jeg han sover det av seg,men han blir nok hjemme i morgen for å ha en rolig dag siden han pleier å være så slitten dagen etter han har hatt migrene

uff det er ikke noe godt[&o] Men kan man ikke få slike migrenemedisiner? eller kan kanksje ikke de små få det?

Har dere prøvd fysioterapi/manuellterapi/osteopat/ og den type behandling????

eldste min slet med migrene, spesielt når det var sol ute... han har begynnt med catapresan morgen og kveld... tidligere hadde han i snitt 5 migrene anfall i uken, nå er det i snitt 1 gang annenhver mnd, han får heller aldri cola eller andre ting som inneholder cola.... er utrolig vondt og se de små ha det så vondt[:(]

ORIGINAL: Qualitas

uff det er ikke noe godt[&o] Men kan man ikke få slike migrenemedisiner? eller kan kanksje ikke de små få det?
legen vil ikke gi noe,mener han bør vente til han er 10år

ORIGINAL: Idamarie

eldste min slet med migrene, spesielt når det var sol ute... han har begynnt med catapresan morgen og kveld... tidligere hadde han i snitt 5 migrene anfall i uken, nå er det i snitt 1 gang annenhver mnd, han får heller aldri cola eller andre ting som inneholder cola.... er utrolig vondt og se de små ha det så vondt[:(]
han sier ofte at han ikke liker sola, har egentlig ikke tenkt over at det kan bli sterkt for ham
når fikk din begyne på medisin.legen her vil ikke gi noe før han er 10år

ORIGINAL: bondekone

de kan få tidligere om de har anfall ofte, min begynnte på medisin for ca 2 år siden, han er 8 år nå. nå er jo solen veldig sterk, kan kanskje være greit og kjøpe noen veldig mørke solbriller han kan bruke når han er ute?

ORIGINAL: Tøsa

Huff... kan det være fordi han gledet seg?
Jeg fikk migrene da jg var 4-5 år og fikk ALLTID anfall da jeg gledet meg til noe.
Var aldri med på karneval og sånne ting jeg, da lå jeg hjemme med migrene og spøy.

Går dere til neurolog?
Der kan du få utrolig mange nyttige tips altså for å forebygge anfall.
Som feks ligge unna sjokolade og hvitost osv...
nei gjør ikke det,legen har heller ikke henvist noe sted for migrenen.
har bare fått beskjed om å ungå sjokolade og cola, og helst bruke brunost eller smøreost i stede for hvitost

de kan få tidligere om de har anfall ofte, min begynnte på medisin for ca 2 år siden, han er 8 år nå. nå er jo solen veldig sterk, kan kanskje være greit og lkøpe noen veldig mørke solbriller han kan bruke når han er ute?
da ska jeg høre med legen igjen for er så vondt å se når han får det
har blitt oftere nå en før
har solbriller han bruker i bilen når vi kjører,men har ikke sendt med i barnehagen kansje en ide å gjøre

de kan få tidligere om de har anfall ofte, min begynnte på medisin for ca 2 år siden, han er 8 år nå. nå er jo solen veldig sterk, kan kanskje være greit og lkøpe noen veldig mørke solbriller han kan bruke når han er ute?
da ska jeg høre med legen igjen for er så vondt å se når han får det
har blitt oftere nå en før
har solbriller han bruker i bilen når vi kjører,men har ikke sendt med i barnehagen kansje en ide å gjøre

er ihvertfall verdt ett forsøk[:)]

Huff... kan det være fordi han gledet seg?
Jeg fikk migrene da jg var 4-5 år og fikk ALLTID anfall da jeg gledet meg til noe.
Var aldri med på karneval og sånne ting jeg, da lå jeg hjemme med migrene og spøy.

Går dere til neurolog?
Der kan du få utrolig mange nyttige tips altså for å forebygge anfall.
Som feks ligge unna sjokolade og hvitost osv...
nei gjør ikke det,legen har heller ikke henvist noe sted for migrenen.
har bare fått beskjed om å ungå sjokolade og cola, og helst bruke brunost eller smøreost i stede for hvitost

hmm... jeg fikk iallefall resept på blodtrykksmedisin av neurologen min, og det hjalp.
men tror nok jeg var rundt 10 da ja...
barneskolen var det verste, da var det nesten daglig.
det var utrolig viktig for meg å spise jevnt, og brødskive var et must.
søvn måtte jeg også sørge å få nok av.
tålte ingenting før det ga utslag.

viktig å prøve å finne ut hva som gir utslag, tenke litt tilbake når han får anfall.
det MÅ jo ikke være noe grunn, men det KAN være det noen ganger.

det jeg kan komme på er når sola er sterk, hvis det har vært mye uro rundt ham,han har en tedens til å holde seg får ørene når det er mye leven, ellers så kan jeg ikke komme på noe spesiel grunn
slik som idag har det foregått mye han har vært med asistenten sin litt rundt å hentet ting for barnehagen og vært med å gjort klart til at vi foreldre skulle komme å spise og kjøpe lodd og slikt

ikke bare solbriller, men sørg for at han oppholder seg mest i skyggen.
enda kan jeg få migrene pga sola, selv om jeg så og si har vokst det av meg.
nok drikker er også veldig viktig, både når det er sol og når det ikke er sol.
ok, greit å vite[:)]
han har altid drukket mye,så mye at han har vært inne for sjekk på diabetes

Du bør sørge for at gutten kommer til spesialist. En vanlig allmennlege har ikke nok kunnskap om barn og hodepine. Selv har jeg fått diagnosen migrenesuspekt hodepine. Utløses av mer enn 7,5 timers søvn, lesing og stress.. [:(] Nå er jeg gravid da, og har ikke hatt mer enn 1 anfall i løpet av ca 9 mnd. Skal begynne på utprøving av medisiner etter amming. Nevrologen jeg fikk time hos sa at en graviditet kan lette plagene, i allefall i 9 mnd.

Men stakkars gutten din, føler med han! Det er jo sååå vondt når ingenting hjelper..

Legg han på ett kaldt mørkt rom.. man er ofte lyssky når man har migrene så det kan hjelpe mye på vonden..

Ellers har jeg ikke noen tips.. Kjipt å må slite når han er så ung..  Sliter selv og ingenting hjelper.. Håper dere får hjelp og en løsning på ting.

Jeg anbefaler homøopat. Var veldig plaga med migrene når jeg var lita. Spydde og flimra forann øynene.
Gikk til homøopat, og har migrene sjelden[:D]

Har hørt om flere som har blitt bye bedre/"kurert" hos osteopat.

Kanskje verdt å sjekke opp. Koster jo ikke så mye å prøve[:)]

Masse go bedring til gutten din..

ORIGINAL: Gitte__

Jeg anbefaler homøopat. Var veldig plaga med migrene når jeg var lita. Spydde og flimra forann øynene.
Gikk til homøopat, og har migrene sjelden[:D]
det ska jeg sjekke opp takk for tipset

ORIGINAL: *Sookie*

Har hørt om flere som har blitt bye bedre/"kurert" hos osteopat.

Kanskje verdt å sjekke opp. Koster jo ikke så mye å prøve[:)]

Masse go bedring til gutten din..
takk for tipset

nå har han i hvertfall sovnet.

Back
Topp