uff, gode råd???

leoleo

Gift med forumet
her har vi ei lita jente på 14 mndr som har spydd 5 ganger og bare brekker seg.
Får helt vondt inni meg, brekker meg når ho gjør det.
Innimellom spying klapper hun og smiler og er kjempeglad fordi hun er "frisk" helt til det er påan igjen.
Har kommet fram til at det sikkert ikke er hjelp i å dra til legen heller...Eller er det det?
Er vel ikke så mye de kan gjøre. Får vel bare beskjed om å få i henne masse drikke (noe som ikke går...).
Hva ville dere gjort?

Vi hadde akkurat det samme styret her sist uke. Vi reiste tilslutt på legevakten. Legen der sa at det var lite å gjøre, og iom at almenntilstanden var fin, var det bare å reiser hjem. Han roa seg etterhvert og fikk sove.
Bare pass på at hun ikke virker dehydrert (innsunkne øyne, tørr i huden)

Men selvfølgelig, hvis du er veldig urolig, gjør det jo ingenting å ta en tur på legevakta.

God bedring til jenta di!!

Takker for innspill, men er vel ikke så lurt å gi cola til ei lita jente på litt over ett år?
Får vente litt til å se an formen ... Er litt bekymra for ho ha diagnosen vannhode og er redd det kan være grunnen. Vet jo at om hjernevesken presser på hjernen kan de bli kvalme og kaste opp. Men virker jo ikke som ho har det vondt (bortsett fra når ho spyr) og fontanellen er ikke spent (det var første tegn på at det presset på hjernen, sa legen).
Vet det er bedre å sjekke en gang for mye, men vil ikke stresse jentungen mer enn nødvendig,
Ikke lett dette...

men du, ring legevakta og spør.....i og med at hun har vannhode så stiller ting seg litt annerledes enn bare oppkastsyke.
Ring en gang for mye enn for lite, de skal være der for å hjelpe deg[:)] God bedring til lillejenta di

Uff, skjønner at det ikke er lett. Aldri noe moro å se barna sine syke. Du får kjenne på magefølelesen om du vil ta henne med til legen.

Det gjør nok ikke noe om får littegrann cola uten kullsyre hvis det kan hjelpe på kvalmen.

Blåbær og ris er veldig bra for mage i ulage.
Er vel det eneste tipset jeg kan komme med, og ja.. de energidrikkene på apoteket kan vel være greie for å få i litt næring.

Ho vil ikke ha hverken mat elelr drikke.
Har sovnet nå, så venter å ser åssen det utarter seg. Ringer legevakt om ho våkner og fortsatt er dårlig.
Takk for gode, velmente råd.

Back
Topp