Uff, for en natt...

majea

Glad i forumet
Fabian hadde i hele går feber så vi ga han stikkpille...Formen var grei ellers, bortsett fra hoste og snørr....Utpå ettermiddagen igår hadde han en skikkelig bleie, bæsj over det hele, klær, stol osv....[:'(] Og fy som det stinka...Han ville ikke ha mat igår kveld og inatt har jeg byttet 4 bleier og ikke nok med det, når jeg hadde skiftet pysj for siste gang og alt virket bra, da kaster han opp i hele senga vår...(han lå sammen med meg inatt fordi han hadde feber og ikke var helt bra...)
På morgenen idag ville han heller ikke ha mat...Skulle legge han til å sove igjen kl 9 og da jeg løfter han opp fra stolen så er det søren meg bæsj over alt igjen[:(] Så her har allerede vaskemaskinen gått 3 ganger siden igår kveld....
Vel vel...håper han er bedre når han våkner...Han sover faktisk enda, snart 3 timer...Uvanlig, men både igår og idag har det skjedd....
Uff, dette ble langt, men er litt fortvila...Både jeg og samboer begynner å føle oss litt dårlige, men håper ikke det er noe store greier!
Uansett, vi skal feire jul, om alle gjester må komme hit eller om vi reiser til mamma...Hun bor ikke langt unna, men aldri gøy å reise bort når man er dårlig...

uff det hørtes slitsomt ut, håper det går fort over og at dere andre holder dere friske i dag!!
ønsker Fabian god bedring og dere alle en god jul[:)]
kose dere masse!
klem

Huff! Stakkar Fabian... Håper dere allikevel har hatt en trivelig julaften med familien! Klemmer fra meg og Kristoffer.

Huffa - det var ikkeno koselig[:(]  Masse god bedring til Fabian - og håper dere har hatt en fin dag tross alt[:)]

Nå har begge gutta hatt omgangssyken, begynte som sagt med Fabian lørdag og på julaften når vi satt å spiste julematen kastet Ferdinand opp over alt[:(][:'(][:(] Og han kastet opp hele kvelde og natt til igår og han er ikke bra enda...De har noen skikkelige bæsjebleier begge to enda og Ferdinand har fortsatt feber...kjedelig at den første julen dems ble sånn, men det får vi ikke gjort noe med[:(]fikk heller ikke tatt noen fine bilder til ukens bilde,men men

Uff da, stakkars små.. Håper de kommer seg raskt, og at deres første nyttår blir bedre! [:)]

Ferdinand kaster fortsatt opp, så jeg får vel ta kontakt med legevakta tror jeg...Han har jo gjort det siden julaften....Han har jo så og si ikke spist siden da...Alt kommer opp igjen...Blir litt fortvila...Hva skal jeg gi han? FAbian er heldigvis bedre![;)]

Nå har ikke Norah kasta opp, men hun hadde diare i en uke. Jeg fikk beskjed om å kutte fast føde, for det var nok litt for tøft for magen å ta imot. Væske er det viktigste. Gi gjerne saft eller sukkervann hvis han liker det. Har også hørt at en kan gi cola (uten kullsyre). Og så har jeg hørt at en blanding av farris og elplemost er bra, for da får de i seg både sukker og salter.
Ring legen og hør du. Min opplevelse var i hvert fall at de tar det på alvor med disse små. Er han veldig slapp?

signerer denne!
ORIGINAL: Dreams

uff det hørtes slitsomt ut, håper det går fort over og at dere andre holder dere friske i dag!!
ønsker Fabian god bedring og dere alle en god jul[:)]
kose dere masse!
klem

ORIGINAL: babylykke82

Nå har ikke Norah kasta opp, men hun hadde diare i en uke. Jeg fikk beskjed om å kutte fast føde, for det var nok litt for tøft for magen å ta imot. Væske er det viktigste. Gi gjerne saft eller sukkervann hvis han liker det. Har også hørt at en kan gi cola (uten kullsyre). Og så har jeg hørt at en blanding av farris og elplemost er bra, for da får de i seg både sukker og salter.
Ring legen og hør du. Min opplevelse var i hvert fall at de tar det på alvor med disse små. Er han veldig slapp?

Han er litt slapp, men det er fordi han ikke får i seg noe mat...Han drikker masse blåbærsaft, har akkurat kjøpt farris og eplemost nå[;)]Tusen takk for tipset[:D]

ORIGINAL: majea

ORIGINAL: babylykke82

Han er litt slapp, men det er fordi han ikke får i seg noe mat...Han drikker masse blåbærsaft, har akkurat kjøpt farris og eplemost nå[;)]Tusen takk for tipset[:D]

Legen sa til meg at det er bra at de ikke er så slappe at det er vanskelig å få kontakt med dem. De fant noen lumske bakterier i avføringsprøven til Norah, men så lenge hun var såpass kvikk, så ville han ikke gi henne antibiotika. Viktig å følge med på at han ikke blir dehydrert, det er farlig for de små. Bra at han får i seg blåbærsaft. [:)] Lykke til og god bedring! [:)]

Når det gjelder diare;
legen anbefalte å gi bebbisen gulerøtter og blåbær.. det e bindende.

Back
Topp