Uff er så usikker !

Mamma til 4

Elsker forumet
Selv om dette er mitt 3 barn er jeg så usikker ! Gutten min hadde gått opp fibt i vekt fra vi dro fra sykehyset og til hjemmebesøk 1 uke etterpå. Men etter 2 uker virket han ikke fornøyd lengre :( suger på begge brystene men kkager fortsatt etterpp, sutter på hender som bare det og virker sulten! Flere son har babyer som er missfornøyde enda de ikke burde være det. Luree på om jeg har lite melk ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Har du prøvd med smokk? Høres ut som min, enda hun bare er 10 dager. Hun har lagt på seg en halv kilo siden vi kom fra sykehuset(en uke), men hun vil helst sutte på noe hele tiden! Løsningen ble smokk - alternativet var at hun hang på puppen hele dagen. Hun er veldig fornøyd når hun får smokken :)

Visst han spiser på begge puppene og legger nok på seg så får han nok melk. Og om ikke du har nok melk, så vil jo produksjonen din øke om han tømmer begge brystene hver gang han spiser :)

Økedøgn? Spise hele tiden. Noen ganger er de sliten og trenger en pause før de vil spise mer. Er jo for å øke melkeproduksjonen. Min har vært limt til puppen i flere dager no!!

Han tar smokk noen ganger, men ikke når han er kjempe sint. Men han får tullegg også så kan være derfor han legger godt på seg. Han spiser på begge, men vet ikke om han tømmer de helt

Han tar smokk noen ganger, men ikke når han er kjempe sint. Men han får tullegg også så kan være derfor han legger godt på seg. Han spiser på begge, men vet ikke om han tømmer de helt

Pass på at han får ligge lenge nok til at han tømmer brystene. Da vil produksjonen gå opp.

På kvelden trenger de ofte å ligge lenge ved brystet for å få ut den tykkeste melken som gir metthetfølelse, så det er viktig at de får god tid ved brystet om kvelden.

Prøv så godt du kan å ikke stresse ang produksjonen! Lettere sagt enn gjort, men stress er ikke bra for produksjonen!

Pass på at han får ligge lenge nok til at han tømmer brystene. Da vil produksjonen gå opp.

På kvelden trenger de ofte å ligge lenge ved brystet for å få ut den tykkeste melken som gir metthetfølelse, så det er viktig at de får god tid ved brystet om kvelden.

Prøv så godt du kan å ikke stresse ang produksjonen! Lettere sagt enn gjort, men stress er ikke bra for produksjonen!
Hvordan vet jeg om han har tømt brystet ?

6-8 godt våte tissebleier og minst en avføring daglig er vel tegn på at de får i seg nok? Mener jeg har lest det :) hvis du er usikker går det vel an å dra innom helsestasjonen for en ekstra vekstsjekk? Det kan vi hvertfall her :)
Er ikke det som er provlemet. Jeg gir tilegg ved siden av amming fordi han ikke virker fornøyd. Lurer derfofor på om jeg har lite melk eller om det er andre grunner til at han er urolig.

Hvordan vet jeg om han har tømt brystet ?

De blir vel aldri helt tomme. Men jeg bruker bare å kjenne etter på brystet. Er det veldig mykt og "dvask" så er det "tomt".. Men det blir jo som sagt aldri HELT tømt. Ellers kan man merke det på at babyen svelger lite.. Min suger mye og svelger lite når det er lite igjen.

Hvorfor gir du tillegg? Har du fått beskjed om det?

De blir vel aldri helt tomme. Men jeg bruker bare å kjenne etter på brystet. Er det veldig mykt og "dvask" så er det "tomt".. Men det blir jo som sagt aldri HELT tømt. Ellers kan man merke det på at babyen svelger lite.. Min suger mye og svelger lite når det er lite igjen.

Hvorfor gir du tillegg? Har du fått beskjed om det?
Men er det "tømt" selv om man fremdeles kan kkemme ut litt melk ? Jeg gir tillegg fordi han ikke virker fornøyd/ mett. Når man har to barn fea før av er det helt håpløst å sitte å ammw hele dagen.

Hm, tenker litt det samme som deg. Frøkna er 6 uker idag. Hun spiser fra begge puppene, men har ikke vært helt fornøyd, sutter på hendene sine, på bodyen og på haka mi igår (måtte teste, fikk sugemerke etter 5 sek :p haha). Hun legger godt på seg også, men jeg har gitt en flaske tillegg hver kveld fordi hun suger sån og blir sint. Har rett og slett funnet ut at hun har et diiigert suttebehov bare. Men hun nekter å ta smokk. Prøver og prøver, har kjøpt hundre forskjellige smokker, hun tar noen i noen sekund før hun brekker seg og blir sintere. Nå har jeg igjen å prøve de brune smokkene og de som er kule-runde. Hun SKAL ta smokk. Hun blir ikke fornøyd før hun får sutte på noe hun liker, da blir det som regel pupp, men hun blir så mett til slutt at hun blir sint når der kommer melk, og hun SKAL sutte. Viss hun ikke tar smokk, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre rett og slett.. Kommer ikke til å slutte med den kveldsflasken før leggetid, etter at hun har fått den så sover hun 5-6 t i strekk på natten. Så jeg mater 2 ganger før vi står opp hver dag, og det er i 11-halv 12 tiden :) en drøm!

Hm, tenker litt det samme som deg. Frøkna er 6 uker idag. Hun spiser fra begge puppene, men har ikke vært helt fornøyd, sutter på hendene sine, på bodyen og på haka mi igår (måtte teste, fikk sugemerke etter 5 sek :p haha). Hun legger godt på seg også, men jeg har gitt en flaske tillegg hver kveld fordi hun suger sån og blir sint. Har rett og slett funnet ut at hun har et diiigert suttebehov bare. Men hun nekter å ta smokk. Prøver og prøver, har kjøpt hundre forskjellige smokker, hun tar noen i noen sekund før hun brekker seg og blir sintere. Nå har jeg igjen å prøve de brune smokkene og de som er kule-runde. Hun SKAL ta smokk. Hun blir ikke fornøyd før hun får sutte på noe hun liker, da blir det som regel pupp, men hun blir så mett til slutt at hun blir sint når der kommer melk, og hun SKAL sutte. Viss hun ikke tar smokk, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre rett og slett.. Kommer ikke til å slutte med den kveldsflasken før leggetid, etter at hun har fått den så sover hun 5-6 t i strekk på natten. Så jeg mater 2 ganger før vi står opp hver dag, og det er i 11-halv 12 tiden :) en drøm!
Høres veldig kjent ut. Mulig det bare er suttebehov her og men han blir sååå sint hvis jeg kommer med smokken. Lurer på om jeg bare skal gi han pupp frem til fredag å veie han da. Da ser jeg fort om han legger på seg nok av bare min melk.

Slik har jeg også det. Lillegutt bruker med som smokk at han rett og slett overspiser. Han la på seg 350g på 6 dager noe helsesøster mente var mye. Men han nekter å ta smokk har prøvd alle men han tar den ikke. Vanskelig dette her

Slik har jeg også det. Lillegutt bruker med som smokk at han rett og slett overspiser. Han la på seg 350g på 6 dager noe helsesøster mente var mye. Men han nekter å ta smokk har prøvd alle men han tar den ikke. Vanskelig dette her
Høh gutten min la på seg en halv kilo på en uke en gang da sa hs her at det var perfekt :P

Uff er ikke enkelt :/ gutten min gir så utrykk for ar han er mer sulten så jeg har helt klart ikke nok til et måltid enda han suger fra begge.

Nå fikk han begge puppene og i tilegg drakk han 140 ml uten å gulpe. Da må jeg vel ha for lite melk ?

Høh gutten min la på seg en halv kilo på en uke en gang da sa hs her at det var perfekt :P
Er det sant? Forskjellig på hva disse helsesøstrene sier altså. Hvor mye veier han nå og hvor mange uker er han? Her veide han 6100 på mandag og han var da 6 uker minus 1 dag.

Oi da er drt forskjell. Min hsdde bare lagt på seg 110 g på ei uke men drt var visst bra nok :)

Back
Topp